فایده آب برنج که برای پوست شما معجزه کند ، چگونه از آب برنج برای صورت استفاده کنیم؟ آب برنج برای صورت ، آب برنج برای مو طرز استفاده | خرید برنج ایرانی مستقیم از شرکت صنایع غذایی آرتا رحیمی گلستان، خرید برنج شمال ، خرید برنج ایرانی ارزان ، بهترین برنج ایرانی

فواید آب برنج برای پوست و مو و نحوه استفاده از آب برنج

14/اسفند/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

فواید آب برنج برای پوست و مو و نحوه استفاده از آب برنج : آب برنج چیست؟ آب برنج همان آب نشاسته ای باقی مانده پس از پختن یا جوشاندن برنج است و 75 تا 80 درصد آن نشاسته است. قرن هاست که از آن به ویژه توسط زنان در آسیای جنوب شرقی، ژاپن و چین استفاده می شود زیرا ثابت شده است که برای پوست و مو مفید است. با این حال، اخیراً به دلیل در دسترس بودن آسان و همچنین ارزان بودن آن نسبت به سایر جایگزین ها محبوبیت بیشتری به دست آورده است. گفته می شود برای پوست، آب برنج یک مرهم زیبایی ارزان و موثر برای پاکسازی، تقویت و روشن کردن پرپیگمانتاسیون، آفتاب و لکه های پیری است. بسیاری می گویند شما می توانید نتایج را پس از یک بار استفاده مشاهده و احساس کنید. در ادامه این مقاله با فروشگاه برنج آرتا رایس همراه ما باشید:

روش های آماده سازی آب برنج برای استفاده بدون جوشاندن

آب برنج را ابتدا با تمیز کردن برنج تهیه می‌کنند تا هرگونه ناخالصی زیر آب جاری پاک شود و سپس برنج را در ظرفی ریخته و در حین چرخاندن مخلوط به آن آب اضافه می‌کنیم. سپس اجازه داده می شود تا 15 تا 20 دقیقه خیس بخورد و استراحت کند، سپس آب آن را در ظرف دربسته جداگانه تخلیه کرده و سپس می توان از آن استفاده کرد یا در یخچال نگهداری کرد. استفاده از برنج تخمیر شده یا تخمیر نشده هنگام تهیه آب برنج قابل بحث است. با این حال، روند آماده سازی یکسان است. با این وجود، زمان خیساندن و استراحت برنج در آب بیشتر در مورد آب برنج تخمیر شده است. آب برنج تخمیر شده زمانی آماده است که بوی آن کمی ترش شود.

فواید آب برنج برای پوست و مو و نحوه استفاده از آب برنج

فواید آب برنج

1. آب برنج حاوی ویتامین ها (B & E) و اسیدهای آمینه به همراه مواد معدنی است که برای سلامت پوست ضروری هستند. ویتامین ها به کاهش رنگدانه های تیره کمک می کنند و مواد معدنی منافذ پوست را سفت می کنند. آب برنج همچنین از اسید فرولیک تشکیل شده است که پوست را تسکین می دهد و خاصیت ضد التهابی دارد. همچنین دارای کربوهیدرات هایی است که برای کاهش اصطکاک سطحی مو مفید است و در عین حال مو را تقویت می کند.

2. با توضیح بیشتر در مورد فواید آب برنج، کاربرد دیگری که دارد این است که می توان از آن به عنوان تونر صورت نیز استفاده کرد زیرا پوست و منافذ را سفت می کند و پوست را شاداب و روشن نگه می دارد.

3. آب برنج همچنین ممکن است برای نرم کردن پوست استفاده شود زیرا مواد معدنی و ویتامین ها را در پوست شما تقویت می کند. این به خشکی پوست نیز کمک می کند.

4. تحقیقات همچنین نشان می دهد که آب برنج برای درمان آکنه مفید است زیرا آب برنج سلول های پوست را منقبض می کند و از جوش های پوستی جلوگیری می کند. همچنین ممکن است برای درمان اگزما با استفاده از یک پد پنبه ای روی پوست استفاده شود زیرا ویتامین هایی را برای پوست فراهم می کند که ممکن است پوست فاقد آن باشد.

5. از آنجایی که آب برنج از اینوزیتول تشکیل شده است، کربوهیدراتی که دارای خواص ضد التهابی است، همچنین ثابت می کند که برای کاهش التهاب و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی مفید است.

6. استفاده از آب برنج هنگام شستشوی موها پس از شامپو کردن به حفظ سلامت و استحکام موها کمک می کند و همچنین در صورت اضافه شدن اسطوخودوس یا انواع دیگر روغن های ضروری به آب برنج، به عنوان نرم کننده مو عمل می کند.

فواید آب برنج برای پوست و مو و نحوه استفاده از آب برنج

7. خاصیت ارتجاعی مو نیز با استفاده از آب برنج بهبود می یابد زیرا اصطکاک سطحی را کاهش می دهد. آب برنج همچنین به رشد مو کمک می کند زیرا مو را با ویتامین ها و مواد معدنی غنی می کند. علاوه بر این، برای پوست های آسیب دیده و پیر نیز استفاده می شود، زیرا پوست را صاف و سفت می کند و در عین حال منافذ را کاهش داده و مسدود می کند.

8. فواید آب برنج فقط به مو و پوست محدود نمی شود، بلکه به سایر قسمت های بدن نیز می رسد. اگر به مقدار محدود استفاده شود، به ویژه برای مشکلات گوارشی و مشکلات چشم مفید است. با این حال، این ادعاها هنوز اثبات نشده است و ممکن است اثرات نامطلوبی نیز داشته باشد.

9. از آنجایی که برنج از کربوهیدرات تشکیل شده است که منبع اصلی انرژی است، اگر به عنوان آب برنج مصرف شود به افزایش سطح انرژی نیز کمک می کند. این همچنین در تابستان کمک می کند زیرا کم آبی بدن را مهار می کند و بدن شما را هیدراته نگه می دارد و سایر مواد معدنی ضروری بدن را نیز فراهم می کند.

10. آب برنج با کمک به صاف کردن بافت و هایپرپیگمانتاسیون و ایجاد یک روکش ، پوست را روشن و سفت می کند تا با طراوت به نظر برسد. اندازه منافذ را کاهش می دهد و احساس پودری و نرمی را پشت سر می گذارد.

11. با گذشت زمان، اگر به طور منظم از آب برنج استفاده می کنید، گفته می شود که هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های قهوه ای کاهش می یابد و آب مانند هر سرم یا کرم روشن کننده پوست گران قیمت با کسری از هزینه عمل می کند.

نکته قابل یادآوری

با وجود تمام این موارد استفاده، بسیاری از فواید آب برنج هنوز از نظر علمی اثبات نشده است. بنابراین توصیه می شود با احتیاط و پس از مشورت با پزشک یا متخصص پوست از آب برنج استفاده کنید.

درمان های طبیعی زیبایی خانگی نه فقط مو! در اینجا 5 روش وجود دارد که آب برنج می تواند برای پوست شما معجزه کند

5 فایده آب برنج که برای پوست شما معجزه کند

مواد مختلفی در خانه وجود دارد که می توانند برای پوست شما معجزه کنند. به نظر می رسد، حتی آب دور ریخته شده پس از خیساندن یا جوشاندن برنج را می توان برای تقویت سلامت پوست استفاده کرد.

1. آب برنج دارای خواص ضد پیری است

آب برنج سرشار از اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که ممکن است روند پیری پوست را کاهش داده یا کند ، کند. همچنین می تواند از فعالیت الاستاز، آنزیمی که مسئول پیری پوست است، جلوگیری کند. بنابراین، آب برنج می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند و ظاهر علائم پیری را بر روی پوست کاهش دهد.

2. آب برنج می تواند پوست شما را روشن کند

یکی از عملکردهای کلیدی آب برنج روشن کردن پوست و ایجاد رنگ یکنواخت پوست است. پوست شما را سالم، درخشان و شفاف نگه می دارد.

3. آب برنج می تواند سلامت دفاعی پوست را تقویت کند

خارجی ترین لایه پوست به عنوان یک سد پوستی شناخته می شود که از خشک شدن و آسیب پذیر شدن پوست شما در برابر شرایطی مانند اگزما و درماتیت آتوپیک جلوگیری می کند. با این حال، استفاده از آب برنج روی صورت، محتوای نشاسته آن را قادر می سازد تا به طور طبیعی از سد پوستی محافظت کند.

4. آب برنج آفتاب سوختگی و سوزش را تسکین می دهد

آسیب های ناشی از آفتاب مانند آفتاب سوختگی، التهاب، قرمزی و خارش را می توان با استفاده از آب برنج نشاسته ای تسکین داد. اثر خنک کننده می تواند پوست آفتاب سوخته را تسکین دهد و برنزه شدن را کاهش دهد.

5. آب برنج می تواند چربی را کاهش دهد

کسانی که پوست چرب دارند می توانند با آب برنج شستشو دهند زیرا اثرات قابض آن به کاهش چربی کمک می کند و از پوست در برابر جوش و آکنه محافظت می کند.

فواید آب برنج برای پوست و مو و نحوه استفاده از آب برنج

تهیه آب برنج برای پوست در خانه

در حالی که چندین روش برای تهیه آب برنج وجود دارد، ما دو روش محبوب را ارائه می دهیم:

1. روش خیساندن برنج

1 فنجان برنج را با 2 تا 3 فنجان آب به مدت 30 دقیقه در یک کاسه خیس کنید.

برنج را صاف کنید و آب آن را در ظرفی جمع کنید و در یخچال بگذارید.

2. روش جوشاندن برنج

1 فنجان برنج را با مقدار آبی که معمولاً برای پخت و پز استفاده می شود بجوشانید.

آب نشاسته ای را در یک بطری صاف کنید و بگذارید کاملا خنک شود قبل از اینکه آن را در یخچال نگهداری کنید.

نحوه استفاده از آب برنج برای پوست صورت و بدن

یک پد پنبه ای قابل استفاده مجدد، گلوله پنبه ای یا گوشه یک پارچه شستشو را به طور کامل در آب برنج خیس کنید و صبح و عصر به تمام صورت خود بمالید. اجازه دهید صورتتان به طور طبیعی خشک شود. گفته می شود که رفتن به رختخواب با آب برنج تازه استفاده شده باعث افزایش فواید آن می شود. همچنین می توانید آب برنج را به وان حمام اضافه کنید.

1. برای استفاده از آب برنج روی صورت، ابتدا آن را در یک بطری اسپری نگهداری کنید.

2. قبل از استفاده از آب برنج صورت خود را تمیز کنید.

3. حالا آب را مستقیماً به عنوان تونر روی صورت خود اسپری کنید.

4. توجه: به جای آب پاش کردن، می توانید از پنبه برای استفاده از آب برنج نیز استفاده کنید.

5. آب برنج را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت خود نگه دارید.

6. آن را با آب بشویید.

آب برنج را به رژیم زیبایی خود اضافه کنید تا پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

نتیجه :

به نظر می رسد که بزرگترین مزیت آب برنج در فواید پوست و مو نهفته است. این یک درمان زیبایی ساده و ارزان است که ممکن است پوست و مو را بهبود بخشد. آن را به مدت یک هفته امتحان کنید و ببینید آیا دوست دارید چه کاری برای پوست شما انجام می دهد یا خیر.  شما می توانید تجارب خود را از طریق بخش کامنت ها برای ما به اشتراک بگزارید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها