آموزش پخت گردو پلو

27/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت گردو پلو : پیاز راروی گوشت رنده میکنیم وباادویه نمک، فلفل وزردچوبه طعم دارمیکنیم سپس به صورت کوفته قلقلی درمی آوریم ودرروغن سرخ میکنیم.
کشمش ها را پاک میکنیم میشوریم وچند دقیقه درآب سردخیس میکنیم. سپس آبکش کرده وبه همراه گردوهای خردشده کمی درروغن تفت میدهیم.

شعله ملایم باشدوگرنه کشمش وگردوزودمیسوزند. تفت دادن درحدی باشدکه فقط کشمش وگردو رنگ براقی به خودبگیرندوکمی نرم شوند سپس پودردارچین رابه آنها اضافه میکنیم وپس از اینکه خوب مخلوط شدشعله را خاموش میکنیم.
زرشک هاراهم پاک کرده درآب سردخیس میکنیم وبعدازپنج دقیقه آبکش میکنیم وخیلی کم درروغن باشعله ملایم تفت میدهیم که فقط رنگ زرشکهابراق شودوسریع ازروی شعله برمیداریم.

آموزش پخت گردو پلو

برنج راکه از قبل به مدت سه ساعت درآب وکمی نمک خیس کرده ایم راآبکش میکنیم وبه صورت ساده به همراه زعفران دمکشیده که پودر هل رابه آن اضافه کرده ایم دم میکنیم.
تابرنج ما دم بکشددراین فاصله سیب زمینی هارابه صورت مکعبی ریزخردمیکنیم ودرروغن داغ سرخ میکنیم. برای اینکه سیب زمینی سرخ کرده خوش رنگی داشته باشیم میتوانیم ازمقداری زردچوبه دراواخرسرخ شدن استفاده کنیم. به اینصورت که به اندازه یک دوم قاشق چایخوری زردچوبه به سیب زمینی های درحال سرخ شدن اضافه میکنیم وخوب مخلوط میکنیم تاهمه جای سیب زمینی هارنگ بگیرد. البته این کارکاملا دلخواه است. سیب زمینی های سرخ شده را کنارمیگذاریم وبه سراغ برنج دمکشیده میرویم.

enlightened آموزش بیشتر: آموزش پخت گل بادمجان وبرنج قالبی

برنج راپس ازآماده شدن درظرف مناسبی میکشیم (ترجیحا دیس مسی گرد) سپس اول دورتادوربرنج راباسیب زمینیهای سرخشده تزیین میکنیم وبعدیک دورکوفته قلقلیهاراروی سیب زمینی های سرخشده میچینیم وسط ظرف رابه صورت یک بعلاوه ازمخلوط کشمش وگردو میریزیم وقسمتهای خالی مابین این بعلاوه رابازرشک تزیین میکنیم.
کارتزیین این پلوکاملاسلیقه ای میباشدولی به طورمعمول مردم شهرکرددرمجالسشان به این صورت برنج را تزیین میکنندواگربخواهیم این پلوخیلی مجلسی ترشودبرای تزیین نهایی ازخلال پسته وبادام استفاده کنید که بازهم این موردکاملادلخواه است.

این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

طرز تهیه گردو پلو با برنج ایرانی

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

گردو پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها