بنر  1

آموزش پخت گل بادمجان وبرنج قالبی

27/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت گل بادمجان وبرنج قالبی : بادمجونهای صاف وتازه رو از وسط نصف کنید و هر قسمت رو از عرض ،به فاصله دو سه سانت برش بزنید..اینور اونور بادمجونا یه قاشق بذارید چون برشها نباید تا انتها باشه .
حالا بادمجونها رو تو آب نمک بذارین تا تلخابش بره.. پیاز رو چرخ کنین وآبشو بگیرین وبا نمک وفلفل به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنین و ورز بدین..

بادمجونها رو از آب نمک خارج کنین وبا دستمال آشپزخانه آبشونو خشک کنین..حالا از مواد گوشتی بردارین ولای برشهای بادمجونا رو پر کنین..با آرامش وبا حوصله اینکار رو بکنید تا احیانا بادمجونا ،بریده نشن
توی یه تابه کوچیک ،روغن بریزین با نصف یه لیوان آبجوش وبادمجونها رو کنار هم بچینین طوری که قسمت گوشتی ،بالا باشه..ودر ضمن فضای خالی هم نباشه که بادمجونا ،به بغل بیفتن واحیانا مواد گوشتی بیرون بریزه..

آموزش پخت گل بادمجان وبرنج قالبی

در تابه رو بذارین با شعله متوسط واجازه پخت بدین تا زمانیکه ،آب تابه کشیده بشه وطرف پایین بادمجونا سرخ بشه..حالا دونه بدونه آروم اینور اونورشون کنین تا کاملا همه جاشون سرخ بشن..

وقتی کارسرخ کردن تموم شد تابه رو بذارین رو شعله پخش کن تا کباباتون موقع سرو داغ بمونن ... حالا حتما برنجتون هم دم کشیده
برای برنج قالبی اول یکی دو کفگیر کوچیک‌،از برنج دم کشیده رو توی یه ظرف بریزین وزعفران دم‌کرده رو بهش اضافه کنین ومخلوط کنین تا برنجتون زعفرانی بشه..

enlightened آموزش بیشتر: آموزش پخت گردو پلو

حالا قالب ژله ،یا هر قالب طرحداری که دارین رو یه ذره چرب کنین وبرنج زعفرانی رو توش بریزین وبا پشت قاشق ،فشرده کنین..حالا مابقی برنجتونو بریزین ودوباره با فشار پشت قاشق یا گوشت کوب ،برنجتونو فشرده کنین..
حالا یه دیس یا سینی صاف ،اندازه دهنه قالبتون بردارین وقالب رو توش برگردونین وتمام ... گل بادمجونا رو کنارش بچینین و به هنر زیبا سازیتون آفرین بگین.

این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

طرز تهیه گل بادمجان وبرنج قالبی با برنج ایرانی

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

گل بادمجان وبرنج قالبی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها