بنر  1

برنج فجر سوزنی پرمصرف ترین برنج ایرانی

13/آذر/1400 وبلاگ
بدون دیدگاه

برنج فجر سوزنی پرمصرف ترین برنج ایرانی : برنج فجر یکی از ارقام پرمحصول برنج شمال است که کشاورزان به دلیل بازدهی و بازارپسند بودن آن تمایل زیادی برای کشت آن دارند. برنج فجر چون قیمت مناسبی دارد و از طرفی برنجی دانه بلند محسوب می شود پرمصرف ترین برنج ایرانی محسوب می شود. برنج فجر سوزنی ، برنج فجر گرگان و برنج فجر بابل از بهترین نمونه های برنج فجر هستند.  با وجود کیفیت بالای پخت برنج فجر، تنها ایرادی که می‌توان به این برنج گرفت عطری نبودن آن است؛ البته باید گفت که این نوع برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پرمحصول، عطری بهتر و بیشتر دارد. از این رو خرید برنج فجر به نسبت سایر ارقام پر محصول بیشتر می باشد

برنج فجر سوزنی پرمصرف ترین برنج ایرانی

کیفیت برنج فجر چطوره ؟

برای این که ویژگی‌های این نوع برنج پرمحصول را به شکل دقیق و خلاصه‌تر بررسی کنیم، لازم است اشاره کنیم که این برنج قابل مقایسه با برنج طارم است؛ چه از نظر کیفیت پخت و چه از نظر طعم. با این حال عطر برنج طارم را نمی‌توان با هیچ نوع برنجی مقایسه کرد.

مصرف کنندگان اصلی برنج پرمحصول فجر رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا هستند که به دلیل به صرفه بودن قیمت برنج فجر و همچنین به علت کیفیت خوب این برنج، مقادیر زیادی از آن را در طول سال تهیه کرده و مصرف می‌نمایند. مبدا اصلی کشت این برنج در ایران، استان‌های شمالی کشور می‌باشند.

بخش عظیمی از میزان تولیدات این برنج در استان مازندران و بخشی دیگر در استان گلستان انجام می‌شود. به طور کلی می‌توان از شمال کشور به عنوان مرکز اصلی تولید و کشت این برنج یاد کرد. برنج فجر تنها به یک شکل تولید می‌شود و گونه خاصی ندارد؛ بنابراین هنگام مراجعه به مراکز خرید و فروش برنج فجر، نمی‌توانید این برنج را با نام دیگری یافته و خریداری نمایید.

بهترین زمان برای خرید برنج فجر گرگان

بهترین زمان برای خرید برنج فجر اوایل پاییز است که می توان بهترین برنج پرمحصول را خریداری کرد. در نظر داشته باشید برنج فجر سوزنی گلستان در نوع خود همتا ندارد، بنابراین خرید عمده برنج فجر را در اوایل پاییز جست و جو کنید تا با کمبود مواجه نشوید

برای خرید برنج فجر آرتا رحیمی هم به صورت آنلاین ، هم حضوری و هم تلفنی می توانید ثبت سفارش نمایید

آیا برنج فجر سوزنی تراریخته است؟

برنج فجر از جمله برنج هایی است که در دهه ۸۰ بذر آن توسط موسسه تحقیقات برنج کشور از میان ژنوتیپ های ارسالی از موسسه بین المللی تحقیقات برنج (ایری) انتخاب شد.

موسسه بین المللی تحقیقات برنج فیلیپین(IRRI) با هدف تولید بذرهای کشاورزی با صرفه اقتصادی و مقاوم به آفات در سال ۱۹۶۰ توسط بنیاد فورد و راکفلر در کشور فیلیپین تاسیس شد.

کشور ایران همکاری خود را با این موسسه از سال ۱۳۵۳ با فرستادن کارشناسی به آنجا آغاز کرد و مبادلات ژرم پلاسم های (منبع ماده ژنتیکی که برای ایجاد ارقام جدید دستکاری ژنتیکی می شود) اصلاح شده ای که از سراسر دنیا جمع آوری شده بود، میان دو کشور آغاز شد.

بنابراین می توان گفت که برنج فجر یک برنج تراریخته است که منبع ماده ژنتیکی آن اصلاح شده و موجب ایجاد صفات مطلوب متعددی مثل کیفیت پخت مطلوب، عملکرد بالا، پاکوتاهی و مقاومت به بیماری بلاست شده است

برنج فجر سوزنی پرمصرف ترین برنج ایرانی

بهترین برنج فجر سوزنی

بهترین برنج فجر سوزنی را از نظر عطر و بو می توان یافت. برنج های فجر در دوره های 70 روزه و 90 روزه کشت می شود. بذرهای 70 روزه برنج فجر عطری نبوده و بذرهای 90 روزه دارای عطر مطلوبی هستند.

از طرفی برنج فجر گرگان به دلیل عطر، طعم و کیفیت بالاتری که نسبت به برنج های گیلان و مازندران دارد از بهترین های برنج فجر به حساب می آید. شما می توانید با در نظر گرفتن شکل ظاهری، خصوصیات برنج و قیمت های مختلف آن برای خرید بهترین برنج فجر سوزنی اقدام کنید.

بررسی ویژگی‌های کلی برنج فجر سوزنی

برای خرید برنج ایرانی با کیفیت و خوش پخت، لازم است با ویژگی‌های تعیین شده برای با کیفیت‌ترین نوع برنج آشنایی داشته باشید. خوش پخت بودن برنج، عطر خوش آن پس از پخت، طعم خوب و ماندگار برنج، رِی کردن و قد کشیدن برنج به میزان دلخواه و در عین حال قیمت برنج مناسب، همه و همه از ویژگی‌های تعیین کننده کیفیت بالای نوع خاصی از برنج به شمار می‌روند.

در ادامه سعی کرده‌ایم تا هر یک از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید برنج فجر سوزنی باید در نظر گرفته شوند را به طور خلاصه تحت بررسی قرار دهیم.

کیفیت پخت برنج فجر سوزنی

برنج فجر از لحاظ کیفیت پخت قابل مقایسه با برنج طارم می‌باشد. هر چند که نمی‌توان کیفیت پخت برنج فجر را با برنج طارم برابر دانست. با این حال این برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پرمحصول ایرانی کیفیتی بالاتر داشته و کاملا خوش پخت هستند.

این برنج پس از پخت به میزان قابل توجهی رِی کرده و قد خواهد کشید و در عین حال بافتی کامل سبک خواهد داشت که تا ساعت‌های طولانی بعد از پخت، همچنان خوش طعم باقی خواهد ماند.

عطر برنج فجر سوزنی

پیش‌تر نیز گفته شد که تنها ایراد برنج فجر، عطر بسیار کم آن است. با این حال این نوع برنج به نسبت انواع دیگر برنج‌های پرمحصول عطر بیشتری دارد، اما اگر به عطر زیاد غذا اهمیت می‌دهید و تمایل دارید تا غذاهایی خوش عطر مصرف کنید، بهتر است از انتخاب این نوع برنج خودداری کنید.

برنج فجر سوزنی پرمصرف ترین برنج ایرانی

شکل ظاهری برنج فجر سوزنی

یکدست بودن برنج و عدم وجود نیم دانه یا هر گونه آکنه و حشره در بین دانه‌های آن، از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در هنگام خرید برنج شمال باید مد نظر داشته باشید. دانه‌های برنج فجر ظاهری شیشه‌ای با رنگی سفید تقریبا کدر دارند و به نسبت برنج طارم کشیده‌تر بوده و قدی بلندتر دارند.

قیمت برنج فجر سوزنی

برنج فجر از جمله برنج‌های پر محصول ایرانی است که به میزان زیادی تولید و عرضه می‌شود. این برنج کیفیت پخت خوبی دارد؛ اما عطر کم آن و همچنین میزان بالای تولید آن باعث شده تا به نسبت انواع برنج‌های ایرانی با قیمتی پایین و مناسب‌تر به فروش برسد. پس در صورتی که قیمت برنج ایرانی برای شما مهم بوده و تمایل دارید تا برنج ارزان‌ و با قیمتی مناسب‌تر تهیه کنید و تمایلی به مصرف برنج‌های خارجی که اطمینانی به کیفیت آن‌ها نیست ندارید، بهترین انتخاب برای شما برنج فجر خواهد بود

چرا مازندران مرکز خرید برنج فجر سوزنی ارزان قیمت است؟

برنج فجر مازندران از نظر عطر و طعم قابل رقابت با برنج فجر گرگان و گیلان نیست. بنابراین قیمت پایین تری دارد و عنوان برنج فجر ارزان قیمت را نصیب خود کرده است. قد دانه های فجر مازندران کوتاه است و رنگ دانه های سفید است اما روغنی نیستند. برنج فجر مازندران دانه های یکدستی ندارد.  مرغوب ترین برنج فجر مازندران در شهر جویبار کشت می شود.

قیمت برنج فجر سوزنی گیلان

برنج فجری که در آرتا رایس و فروخته می شود در دو دسته قرار می گیرد. اولین دسته برنج فجری است که در استان گیلان کشت می شود. دسته دوم برنج فجری است که از استان های دیگر مانند نواحی شرقی گلستان برای کشت در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و با نام برنج فجر گیلان به فروش می رسد.

عطر و طعم هر دو دسته برنج تقریبا یکسان است و علت این کار این است که بازار فروش شالی و فروش عمده در گلستان کمتر از گیلان است. در نتیجه شالیکاران گلستانی برنج فجر خود را به قیمت عمده به تاجران گیلانی می فروشند.

خرید برنج فجر سوزنی مستقیم از شالیکوبی آرتا رایس

شالیکوبی آرتا رایس با ارتباط مسقیم با کشاورزان سعی در حذف واسطه گران سودجو و فروش برنج فجر مخلوط دارد. بنابرانی اگر برای خرید برنج سالیانه به دنبال برنج فجر مرغوب هستید می توانید با خرید برنج فجر سوزرنی از ما از کیفیت و اصیل بودن برنج خود مطمئن باشید.

برنج فجر سوزنی عطری در کدام منطقه کشت می شود؟

بیشترین سطح کشت برنج فجر در استان گلستان و شهر گرگان است، برنج فجری که دارای عطر بهتری باشد متعلق به کشت 90 روزه شالی فجر است، که اواخر شهریور تا اوایل پاییز برداشت می شود. ناگفته نماند قیمت برنج فجر را شالیکاران گلستانی تعیین میکنند و معمولا کارخانه داران و خریدارن عمده برنج فجر در اواخر شهریور به این استان برای خرید برنج فجر سوزنی  سفر می کنند.

شکل ظاهری برنج فجر سوزنی ، برنج فجر سوزنی ، قیمت برنج فجر سوزنی ، قیمت برنج فجر سوزنی در بازار ، کیفیت برنج فجر سوزنی ، عکس برنج فجر سوزنی ، انواع برنج فجر سوزنی ، مشخصات برنج فجر سوزنی ، برنج ایرانی فجر سوزنی ، برنج فجر سوزنی شمال ، برنج فجر سوزنی پاییز، قیمت برنج فجر سوزنی گرگان ، برنج فجر سوزنی گرگان ، قیمت برنج فجر سوزنی ، قیمت برنج فجر سوزنی گرگان ، قیمت برنج فجر سوزنی گیلان ، قیمت برنج فجر سوزنی گلستان ، انواع برنج فجر سوزنی ، کیفیت برنج فجر سوزنی ، عکس برنج فجر سوزنی ، برنج فجر سوزنی چیست ، برنج فجر سوزنی گیلان ، برنج فجر سوزنی شمال ، قیمت برنج فجر سوزنی امروز ، قیمت برنج ایرانی فجر سوزنی ، برنج فجر سوزنی ، برنج سوزنی چیست ، قیمت برنج فجر سوزنی در بازار ، برنج فجر سوزنی گلستان ، برنج فجر سوزنی گرگان ، خرید برنج فجر سوزنی ، برنج فجر سوزنی درجه یک ، قیمت روز برنج فجر سوزنی ، برنج طارم فجر سوزنی ، برنج فجر سوزنی قیمت ، قیمت برنج طارم فجر سوزنی ، مشخصات برنج فجر سوزنی ، قیمت برنج فجر سوزنی درجه یک ، قیمت برنج فجر سوزنی 1401 ، قیمت برنج فجر سوزنی 1402 .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها