بنر  1

بهترین برنج گیلان کدام است و چقدر قیمت دارد؟

12/مهر/1400 وبلاگ
بدون دیدگاه

استان گیلان بعد از استان مازندران دومین تولید کننده برنج کشور میباشد، که علاوه بر عرضه برنج در کشور برنج این استان در خارج از کشور هم صادر میشود. استان گیلان با توجه به نواحی دره ای و جلگه ای و آب و هوای معتدل و مرطوب بستر مناسب کشت برنج انواع بهترین برنج ها است امروزه کشت برنج در 17 استان کشور از گونه های مختلف انجام میشود که هر کدام از آنها ویژگی و خصوصیات خودش را دارد. اما برنج گیلان از اون دسته برنج هایی است که ویژگی های واقعی یک برنج درجه یک را داراست این ویژگی ها شامل عطر و طعم و پخت خوب است . از استان گیلان به عنوان ارائه کننده مرغوب ترین برنج ایرانی در کشور نامبرده میشود.برنج گیلان جزو بهترین برنج های با کیفیت در کشوره که به عقیده بعضی از کارشناسان برنج گیلان مرغوب ترین برنج ایرانی است.

 اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

دلیل مرغوبیت برنج گیلان و استان های شمالی را باید لطف خداوند نسبت به این استان و شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز استان گیلان دانست .

معرفی برنج گیلان

نکته ی قابل توجهی که در مورد برنج گیلان باید اشاره کنیم این است که کشاورزان زحمتکش گیلانی بر خلاف استان های دیگر از برنج های با کیفیت نظیر هاشمی ، علی کاظمی ، صدری بیشتر کشت و برداشت میکنند کشت برنج های پرمحصول و رده پایین در این استان زیاد مرسوم نیست.

خصوصیات برنج گیلان

اما یکی از ویژگی های اصلی برنج مرغوب مخصوصا برنج گیلان، درمان در سوء تغذیه و درد معده باشد. همچنین استفاده از این برنج ها بدن را نسبت به انسولین مقاوم کرده و از میتواند از بیماریی هایی چون دیابت جلوگیری کند. لازم به ذکر هستش علاوه بر نکات یاد شده که از خواص اصلی برنج گیلان میباشد. اکثر علاقمندان به برنج گیلان، برنج این استان را با خصوصیات عطر و طعم و شکل مناسب زمان پخت میشناسند.

بهترین برنج گیلان کدام است و چقدر قیمت دارد؟

ویژگی های مزارع برنج گیلان

طبق آخرین آمار ثبت شده در برداشت برنج از شالیزار های استان گیلان در سال 99 حدود 161 هزار هکتار از اراضی استان گیلان به صورت مکانیزه تحت نظر کشاورزان کشت و برداشت شده است. که در 25 هزار هکتار از شالیزار ها از ارقام پرمحصول‌ مانند خزر، آنام و گیلانه کشت و برداشت و در مابقی اراضی نیز ارقام کم محصول نظیر شامل هاشمی ، صدری ، علی کاظمی کشت و برداشت شده است.

انواع برنج گیلان

در استان گیلان برخلاف استان های همجوار خود از برنج های کم محصول و طبع گرم بیشتر استفاده میشود. برنج های کم محصول در گیلان معمولا برنج هایی با کیفیتی هستند که اکثرا کشف شده هستند یعنی بدون هیچ دخالتی در ژن آن ها در طبیعت پیدا شده اند. مانند برنج طارم هاشمی که توسط کشاورزی به نام آقای هاشمی زاده کشف و پیدا شده اند که با اسم این کشاورز عزیز این برنج نام گذاری شده است.

در بعضی از مناظق استان گیلان کشت برنج های پر محصول نظیر فجر و شیرودی هم کشت و برداشت میشود منتهی کشت این دسته از برنج ها که پرمحصول هم هستند به ندرت در این استان دیده میشود

بهترین برنج گیلان کدام است و چقدر قیمت دارد؟

برنج های کم محصول گیلان

  1. برنج طارم
  2. برنج هاشمی
  3. برنج صدری
  4. برنج بینام
  5. برنج علی کاظمی
  6. برنج دم سیاه

برنج های پر محصول گیلان

  1. برنج خزر
  2. برنج آنامه
  3. برنج گیلانه
  4. برنج شیرودی
  5. برنج فجر

بهترین برنج گیلان کدام است ؟

در استان گیلان بیشتر از برنج های با کیفیت و کم محصول کشت و برداشت میکنند. که بطور معمول کشاورزان این استان ترجیح میدهند از برنج های با کیفیت بهره ببرند، بنابراین با قاطعیت نمیشود گفت بهترین برنج استان گیلان کدام است! آنچه که بیشتر نظر مشتریان در رابطه با برنج گیلان جذب کرده است، برنج صدری و هاشمی میباشد، که هر دو از پرطرفدارترین برنج های این استان میباشند که از عطر و طعم خوبی برخوردار هستند.اما اسم و رسم برنج هاشمی نسبت به صدری پرآوازه تر است بطوری که اگر از یک فرد عادی سوالی در مورد برنج شمال مطرح کنید بی شک در جواب از برنج هاشمی خواهید شنید.

بهترین برنج گیلان کدام است و چقدر قیمت دارد؟

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها