راهنمای خرید برنج شمال

8/آبان/1400 وبلاگ
بدون دیدگاه

راهنمای خرید برنج شمال : اکثریت جمعیت جهان معتقد هستند که برنج را به اندازه کافی برای خوردن هر روز، اغلب چند بار در روز، ارزش قائل هستند. بیش از نیمی از مردم روی کره زمین به برنج به عنوان یک غذای اصلی متکی هستند، به این معنی که برنج بخش غالب رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد، و این در حالی است که تولید، ذخیره و تجارت آن در مقایسه با سایر غلات نسبتاً دشوار است. خرید برنج برای خانواده ها در اولویت خرید مواد غذایی قرار دارد تا جایی که بسیاری اقدام به خرید عمده برنج می نمایند. در ادامه این مطلب به راهنمای خرید برنج شمال می پردازیم و روش هایی را خواهیم گفت تا در خرید برنج سرتان کلاه نرود.

شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ‌ای سفارش خرید برنج از شرکت صنایع غذایی آرتا رحیمی گلستان داشته باشید، تا با قیمت ارزان ‌تر از بازار آن را با هر مقداری خریداری نمایید.

برای خرید برنج شمال چه نکاتی را باید بدانیم:

در قدم اول باید بدانید که به دنبال چه محصولی هستید. از برنج چه توقعی دارید و قرار است با چه کیفیتی آن را تهیه کنید. توقع شما از برنج خاصیت آن است یا به دنبال قد کشیدن و جلوه‌ی آن در هنگام سرو شدنش هستید، طعم و عطر برای شما اولویت است یا قیمت در ازای کیفیت را به عنوان اولویت خود قرار می‌دهید.

قدم دوم شامل تست کردن کیفیت برنج است. اگر از فروشگاه حضوری خرید می‌کنید، باید بتوانید برنج را از نظر کیفیت تست کنید و اگر از فروشگاه آنلاین خرید می‌کنید، باید فروشگاه را اعتبارسنجی کنید و همچنین باید بتوانید از پشتیبانی و راهنمایی آنلاین آنها سوال کنید و پاسخ مناسب خود را دریافت کنید.

از طرفی مزیت خرید آنلاین برنج از فروشگاه برنج این است که می‌توانید در چند دقیقه قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید، نظرات کاربرها و مشتریان را بخوانید و سپس بهترین محصول را انتخاب کنید. به علاوه می‌توانید ابتدا یک محصول را به میزان کم سفارش بدهید و در صورت رضایت‌بخش بودن به میزان بیشتری از آن بازار آنلاین سفارش بدهید.

برای تست کردن کیفیت درست مثل تشخیص کیفیت پارچه باید یک مشت کوچک به عنوان نمونه از کیسه‌ی آن بردارید. به مواردی که گفته می‌شود با دقت و حوصله توجه کنید:

1. نمونه‌های برداشته شده از کیسه را به بینی خود نزدیک کنید و بوی آن را کاملا به مشام بکشید. عطر طبیعی باید به مشام شما برسد و هیچ بوی غیرطبیعی مثل نم‌کشیدگی، کم‌ ترین اثری از ماندگی یا بوی نامطبوعی نباید شامه‌ی شما را بیازارد.
2. به اندازه‌ی دانه‌ها دقت کنید. نباید از نظر قد و قامت زیاد با یکدیگر متفاوت باشند. شکل آنها نباید با یکدیگر تفاوت مشهودی داشته باشد.
3. رنگ دانه‌ها ، اگر اختلاف رنگی دانه‌ها با یکدیگر زیاد است، نشان از مخلوط شدن یا به اصطلاح قاطی بودن انواع برنج با یکدیگر است. یکدستی از نظر رنگ، بو و اندازه تا حد بسیاری به شما کمک می‌کند تا کیفیت را تشخیص بدهید.
4. برای تشخیص برنج ایرانی اصل از نوع خارجی، سه عامل عطر، اندازه و رنگ همچنان صدق می‌کند. برنج ایرانی قد کوتاه ‌تری نسبت به انواع خارجی دارد. از طرفی رنگ سفید شیری و ظاهر غیرشفاف برنج ایرانی همیشه جلوه‌ گری خواهد کرد. در نظر داشته باشید که اغلب برنج‌ های خارجی یا از نظر قد، بو، رنگ یا هر سه با این نوع برنج متفاوت هستند. بنابراین به حواس خود اعتماد کنید و برنج را تست کنید.
5. دانه‌های برنج را روی یک سطح شفاف و شیشه‌ ای  بریزید و در زیر نور آنها را از نظر شفافیت و همچنین یکدست بودن از همین نظر چک کنید. اغلب برنج‌های خارجی شفاف هستند. اگر دانه‌ها از نظر شفافیت با یکدیگر متفاوت بودند، این برنج مخلوط شده است.
6. از سویی دیگر برنج را از نظر سفتی و محکم بودن تست کنید. برنج نباید هیچگونه نرمی و انعطافی داشته باشد. سفت ‌تر بودن و پوک نبودن آن یک عامل برای مزیت و برتری محسوب می‌شود.

فصل مناسب برای خرید برنج شمال

اواخر مرداد ماه برنج تازه در ایران به وفور یافت می شود. اگر قصد خرید برنج و انبار کردن برنج را دارید، معمولا اواخر مرداد تا مهرماه بهترین زمان برای خرید برنج می باشد. زیرا قیمت برنج در این دو ماه به علت عرضه زیاد، در پایین ترین حد ممکن است. همچنین در این زمان شما می توانید با بررسی برنج های مختلف سالم ترین و با کیفیت ترین برنج را برای مصرف خانواده انتخاب کنید

نیمه برنج طارم دمسیاه درجه یک 10 کیلوگرمی

شکل برنج شمال چگونه است؟

در ایران برنج های مختلفی کشت می شود که هر کدام شکل ظاهری خاص خود را دارند. برای یک مصرف کننده عادی تشخیص تفاوت ظاهری این برنج ها کار سختی است. هنگام خرید برنج ایرانی ، یک مشت از برنج را کف دست خود بریزید و با دقت آن را مورد بررسی قرار دهید. ظاهر برنج باید کاملا یکدست باشد. همه دانه های برنج باید یکرنگ باشند. یکرنگ و یک شکل بودن دانه های برنج نشان دهنده این است که شما برنج مرغوبی را انتخاب کرده اید. همچنین دقت کنید در برنج سنگ های ریز یا آشغال وجود نداشته باشد.

عطر برنج شمال وجه تمایز آن با سایر برنج های ایرانی

اگر قصد خرید برنج شمال اصل را دارید باید به عطر برنج توجه کنید. ویژگی مشترک برنج های با کیفیت ایرانی عطر آنها می باشد. همه برنج های ایرانی بدون استثنا معطر هستند. همه برنج های با کیفیت دارای عطر می باشند. بنابراین اگر برنجی که انتخاب کرده اید معطر نبود احتمالا جز برنج های پرمحصول است و شما بابت خرید آن باید پول کمتری پرداخت کنید. البته در فصل هایی از سال که اصطلاحا برنج کهنه می شود ممکن است عطر برنج تا حد قابل توجهی کم شود.

برای اطمینان از معطر بودن برنج یک مشت از برنج را بین دو دست خود قرار دهید. سپس با دهان در آن بدمید. اگر بوی برنج به مشام شما رسید یعنی برنج معطر است

برنج شمال مرغوب نباید بند داشته باشد

معمولا برنج های بی کیفیت دارای خط های عرضی هستند. یکی از مهم ترین علت های ایجاد این بند ها و ترک ها قرار گرفتن در معرض باد است. برنجی که بند داشته باشد هنگام پخت خرد می شود و ظاهر بدی پیدا می کند. لازم است به دقت دانه های برنج را بررسی کنید تا اگر دارای بند بود بتوانید تشخیص دهید.

از خشک بودن برنج مطمئن شوید

یک دانه از برنج را زیر دندان بگذارید و سعی کنید آن را نصف کنید. اگر به سختی شکست یعنی برنج به اندازه کافی خشک شده و رطوبت آن بیش از اندازه نیست. این برنج را شما می توانید با خیال راحت یک سال نگهداری کنید و مطمئن باشید در صورت نگهداری صحیح به هیچ وجه شپشک نمی زند

برنج طارم دمسیاه درجه یک 1 کیلوگرمی

به اسم برنج توجه نکنید

نباید گول اسامی که فروشندگان روی برنج می گذارند را بخورید. معمولا فروشندگان برای تشویق خریداران از اسامی آشنا و پرطرفدار نظیر صدری و طارم برای نامگذاری برنج های خود استفاده می کنند. اما شما باید بدون توجه به نامگذاری ها فقط شکل ظاهری و عطر برنج را ملاک انتخاب خود قرار دهید.

  خرید آنلاین برنج شمال برای اینکه سرتان کلاه نرود

یکی از روش های مطمئن برای خرید برنج شمال مرغوب خرید از سایت های معتبر می باشد. البته باید دقت کنید که سایتی که انتخاب کرده اید مجوزهای لازم که مهمترین آن نماد اعتماد الکترونیک می باشد را داشته باشد. بزرگترین مزیت فروشگاه های اینترنتی این است که برنج را مستقیما از کشاورز به دست شما می رسانند. به همین خاطر برنج صد در صد خالص ایرانی با کیفیت بالا را می توانید با صرف وقت و هزینه کم خریداری کنید.

قبل از خرید برنج شمال ، نمونه برنج بخرید

چه در خرید حضوری و چه در خرید غیرحضوری برنج از فروشنده نمونه بخرید. بهتر است ابتدا با توجه به رنج قیمتی که برای خرید برنج در نظر گرفته اید دو یا سه مدل برنج را به عنوان نمونه خریداری کنید. این نمونه ها می توانند در وزن های 1 تا 2.5کیلویی باشند. نمونه های خریداری شده را پخت کنید و کیفیت آنها را بررسی کنید. پس از پخت نمونه ها، هر کدام که باب میل خانواده بود را به اندازه مصرف یک سال سفارش دهید

 

برچسب ها

خرید برنج شمال در مشهد خرید برنج شمال ارزان Rice Buying Guide راهنمای خرید برنج شمال



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها