بنر  1

طرز تهیه خورشت کنگر

15/آذر/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

طرز تهیه خورشت کنگر : شاید ذهن خیلی از افراد را در فصل بهار در زمان به دست آمدن کنگرها به خود مشغول کند. در ضمن شاید ضرب المثل کنگر خورده و لنگر انداخته را به وفور شنیده باشید. شما می توانید خورش کنگر مجلسی، با مرغ و با رب را در کنار برنج ایرانی سرو کنید.

طرز تهیه کنگر با خرید برنج ایرانی درجه و  با توجه به مواد اولیه ای که در دسترس دارید، بسیار متنوع است. خیلی از افراد آن را به عنوان یک غذای فصلی می شناسند. کنگر جدای از داشتن بو و طعم عالی دارای فواید بسیاری برای سلامتی است.

پیشنهاد میکنیم یکبار هم که شده این غذا را با انواع برنج ایرانی مثل برنج هاشمی و برنج صدری میل بفرمایید. همچنین می توانید از برنج طارم هاشمی دودی استفاده کنید. برای خرید برنج درجه یک به فروشگاه اینترنتی آرتا رایس مراجعه کنید.

 

مواد لازم برای تهیه خورشت کنگر :

کنگر :    ۲۰۰ گرم
برنج  :   دو پیمانه
گوشت گوسفندی یا گوساله :    ۳۰۰ گرم
پیاز :    یک عدد
گوجه ‌فرنگی  :   دوعدد
لپه  :   یک پیمانه
دارچین  :    به مقدار لازم
زعفران :   دم شده به مقدار لازم
روغن  :   به مقدار لازم
نمک، فلفل قرمز، ادویه گوشت  :   به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت کنگر ساده و مجلسی :

    جهت تهیه خورشت کنگر ابتدا پیاز را نگینی خورد کرده و درون تابه تفت دهید تا آب پیاز خشک شود.
    مقداری زردچوبه به پیاز اضافه نمایید.
    سپس در این مرحله گوشت را خورشتی خورد کرده و درون ماهیتابه حاوی پیاز بریزید و مجدد تفت دهید. نمک و فلفل و ادویه گوشت و دارچین (Cinnamon) را نیز اضافه نمایید.
    زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، گوجه ها نگینی خورد شده را نیز مخلوط کرده و درب قابلمه را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه جفت کنید تا گوجه ها نرم شوند.
    طرز تهیه خورشت گنکر فرنگی باید لپه هایی که از شب قبل خیس کرده بودید را به مواد داخل قابلمه اضافه و مجدد تفت دهید تا لپه از خامی گرفته شود.
    سپس ۲ الی ۳ لیوان آب به مواد اضافه و درب قابلمه را جفت کرده و با حرارت ملایم اجازه دهید گوشت و لپه بپزد.
    در این بین کنگر ها را شسته و در روغن سرخ نمایید و زمانی که گوشت و لپه کاملا پخت درون خورشت بریزید. در صورت تمایل برای خوش عطر تر شدن خورشت کنگر در این مرحله مقداری زعفران دم کرده نیز اضافه نمایید.
    برنج را به وسیله ی استفاده از طرز تهیه برنج ایرانی کته و آبکش و همراه با خورشت کنگر آماده شده میل نمایید.
    حدود ۱۵ دقیقه بعد غذای شما آماده سرو است.

enlightenedآموزش بیشتر : آموزش طرز تهیه خورشت چغرتمه

enlightenedآموزش بیشتر : آموزش پخت کنگر پلو

نکات طلایی طبخ بهتر خورشت کنگر لپه :

    در صورت تمایل به طرز تهیه خورشت کنگر با لپه در مرحله آخر همرا با کنگر ها ۱ قاشق رب گوجه فرنگی اضافه کنید، این کار رنگ و لعاب بهتری به خورشت می دهد.
    در این غذا لپه قابل حذف می باشد.

راز خوشمزگی خورشت کنگر با مرغ و گوشت

    برای اضافه کردن چاشنی غذا به آن می توان از لیمو عمانی و آبغوره استفاده کرد.
    خورشت کنگر مجلسی از سبزی مخصوص آن در بهار درست می شود. شما برای این که برای طرز درست کردن خورشت کنگر در تمام طول سال مشکلی نداشته باشید؛ می توانید آن را به مقدار لازم تهیه و در تمام طول سال استفاده کنید.
    از دیگر سبزیجات آن می توان از نعنا و جعفری استفاده کرد.
    در فصل بهار که اقدام به پخت این خورش به صورت تازه می کنید؛ می توانید به عنوان چاشنی از چند آلوچه نیز استفاده نمایید.
    اگر شما به دنبال طرز تهیه خورشت کنگر با رب هستید؛ می توانید یک قاشق رب را در روغن تفت داده و  دقیقه آخر به خورش کنگر با رب اضافه کنید.
    خورش کنگر با مرغ نیز از جمله گوشت های است که می توان از آن استفاده کرد. هم طعم عالی به غذا می دهد و هم نیاز به زمان پخت کمتری دارد.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

برچسب ها

گنکر فرنگی تهیه خورشت کنگر خورشت کنگر کنگر



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها