کدام برنج ایرانی بهتر است ؟

12/آبان/1400 وبلاگ
بدون دیدگاه

کدام برنج ایرانی بهتر است ؟ یکی از مهمترین مواد در سبد غذایی ما ایرانی‌ها، برنج است. از این رو انتخاب بهترین برنج ایرانی از نوع باکیفیت و خوش پخت آن می تواند تاثیر زیادی در تهیه یک غذای خوب داشته باشد. انواع برنج ایرانی که در شمال کشور کشت می شوند دارای ویژگی های متمایز و منحصر بفردی هستند که با شناسایی ویژگی های هر کدام می توان بهترین انتخاب را از میان آنها برگزید و با قیمتی مناسب این محصول را خریداری نمود در این مطلب از شرکت صنایع غذایی آرتا رحیمی قصد داریم به بهترین مارک برنج ایرانی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کدام برنج ایرانی پخت بهتری دارد؟

برخی از انواع برنج ایرانی که دارای ویژگی های مناسبی به لحاظ عطر و طعم و همین طور خوش پخت بودن دارند، و در واقع بهترین برنج ایرانی محسوب می شوند، شامل

برنج هاشمی :

این برنج دارای دانه های بلند و از انواع برنج های خوش پخت می باشد و با داشتن ساختار مناسب و پخت مطلوب طرفداران زیادی دارد. این برنج کیفیت بالایی دارد و در دسته برنج های گرم قرار می گیرد برنج هاشمی در رده برنج ارقام صدری قرار می گیرند و به عنوان بهترین برنج ایرانی در زمره محصولاتی مشابه خود رده بندی می شوند.

برنج طارم فریدونکنار :

این برنج به لحاظ طعم و همین طور عطری که دارد در مقایسه با بسیاری از ارقام برنج با کیفیتی مطلوب تر کشت و عرضه می شود. در هنگام پخت این نوع برنج قد کشیده و بسیار خوش خوراک می باشد از این رو به عنوان یکی از انواع برنج با ویژگی های منحصر بفرد شناخته می شود.

برنج دمسیاه :

یکی از انواع برنج ایرانی خوب که به لحاظ ویژگی های خاص خود شناخته می شود می توان برنج دم سیاه را نام برد. این برنج به عنوان یکی از محصولات اعلا شناخته می شود و به دلیل عطر بسیار خوب آن و همین طور دانه های سفید بلند ار انواع مناسب برنج محسوب می شود. این نوع برنج تفاوت کمی با برنج هاشمی دارد و به عنوان یکی از انواع مناسب در رده بهترین برنج ایرانی قرار می گیرد. در واقع از این نظر که برنج هاشمی بهتر است یا دم سیاه ممکن است اختلاف نظر بین مصرف کنندگان وجود داشته باشد اما به دلیل ویژگی های مشابه دارای مشتریان خاص خود است.

برنج شیرودی :

برنج شیرودی ممکن است با داشتن تفاوتی اندک از لحاظ کیفیت کمی پایین تر از برنج هایی که قبلا توضیح داده شد باشد اما به دلیل داشتن خصوصیات مناسب از لحاظ پخت مطلوب و کیفیت مناسب محصولی پرفروش است. این نوع برنج شمال دارای قیمتی مناسب برای فروش است از این لحاظ دارای صرفه اقتصادی بوده و در رستوران ها و تالارهایی که برنج ایرانی سرو می کنند بسیار پرطرفدار است.

برنج علی کاظمی :

این نوع برنج نیز در مناطق شمالی کشور کشت می شود و طرفداران خاص خود را دارد. از آنجایی که این برنج توسط فردی به نام علی کاظمی کشف شد به این نام شهرت یافته است. این برنج دارای قد کوتاه تری نسبت به برنج هاشمی و دمسیاه می باشد اما پخت نسبتا خوبی دارد. با توجه به قیمت مناسبی که این برنج دارد فروش بالایی را می توان برای آن مشاهده نمود

راهنمای انتخاب و خرید برنج ایرانی

برای خرید برنج با قیمت مناسب بهتر است که به ویژگی های مختلفی از آن توجه شود که این ویژگی ها شامل:

برنج هایی که دانه های خشک و سفت تر دارند بهتر هستند.
برنج کهنه تر به عبارتی برنجی که زمان زیادی از برداشت آن گذشته کیفیت بهتری دارد.
برنج خوب و مرغوب به رنگ بلوری مات و عاج مانند دیده می شود.
برنج باکیفیت نباید بوی کهنگی بدهد و یا کپک زده نباشد.
به هر میزان دانه های برنج یکدست و هم اندازه باشند نشان از مرغوب بودن برنج است.
می توان برنج را امتحان کرد و اگر دانه برنج به سختی با دندان خرد شود و سفت باشد نشان دهنده خوب بودن برنج می باشد.
روش نگهداری برنج به شیوه ای صحیح به دور از نم و رطوبت و هوای خنک همین طور افزودن سیر و کمی نمک سبب ماندگاری بهتر و حفظ کیفیت آن می شود
با استفاده از روش ها کردن و دمیدن بخار دهان به مقداری از برنج که در مشت خود می گیرید می توانید عطر و بوی مناسب آن را امتحان کنید.

روش نگهداری و انبار کردن برنج ایرانی چگونه است؟

1. سطل های نگهداری برنج را دور از رطوبت و در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا رطوبت داخل برنج تبخیر شود.

2. اگر کیسه ها را کنار هم قرار می دهید، بین کیسه ها فاصله ای برای عبور هوا بگذارید تا برنج نم نگیرد.

3. از قرص های شیمیایی استفاده نکنید.

4. هر چند ماه یکبار برنج را زیرو رو کرده و مراقب حمله حشرات باشید.

5. برای جلوگیری از آفت زدگی، رخنه و حمله حشرات از مقداری نمک و چند دانه سیر استفاده کنید.

6. در صورت آفت زدگی، پیش از تخم گذاری بیشتر حشرات، برنج را در هوای آزاد و به دور از تابش مستقیم نور خورشید پهن کرده و با الک کردن برنج از آسیب بیش از حد جلوگیری کنید.

برنج ایرانی مرغوب را از کجا بخریم؟

با توجه به اینکه دلالان این حرفه بسیار زیاد شده اند و برای افزایش فروش برنج مرغوب و با کیفیت را با نمونه پایین تر ترکیب می کنند و قیمت برنج را پایین تر می فروشند. با این اوصاف ما به شما پیشنهاد می کنیم که خرید برنج ایرانی خود را از برنج آرتا رحیمی انجام دهید که تمامی محصولات آن با کیفیت و مرغوب می باشد و با استاندارد های لازمه تولید و بسته بندی می شود برای خرید عمده برنج نیز می توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها