برنج طارم هاشمی دودی گیلان با بسته بندی پت 500 gr

برنج طارم هاشمی دودی گیلان با بسته بندی پت 500 gr

ویژگی های محصول
شکل ماده غذایی : دانه
رنگ برنج : سفید
وزن : 500 گرم
سال تولید : 1400
اندازه دانه : کامل و دانه بلند
۷۱,۵۰۰  تومان


نقد و بررسی اجمالی

برنج طارم هاشمی دودی گیلان با بسته بندی پت 500 gr یک ماه ضمانت بی قید و شرط دارای تعویض و پرداخت وجه مرجوعی : برنج هاشمی به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین نوع برنج در مناطق مختلف کشور کشت می‌شود و دارای ظاهری بلند دانه بوده و رنگ آن سفید مایل به کرم می‌باشد. دلیل نامگذاری این نوع از برنج‌ ایرانی به خاطر این است که آقای هاشمی‌زاده برای اولین بار آن را در استان گیلان کشف کردند. برنج‌های دودی همان برنج‌های عطری کشت شده توسط کشاورزان است که طی مراحل تولید به برنج دودی تبدیل می‌شوند. برنج‌های دودی رنگ تیره‌تری نسبت به برنج‌های عطری دارند و دانه‌های خام و پخته آن عطر دل انگیز دود را به مشام می‌رساند.آرتا رحیمی با تجربه بیش از نیم قرن در کشت و تولید برنج با تهیه اطلاعات کامل از مزارع برنج در مناطق مختلف استان گیلان توان تولید برنج با بالاترین کیفیت را دارد. برنج آرتا رحیمی محصول یکدست و با کیفیت ثابتی است که قبل از بسته بندی توسط کارشناسان کنترل کیفیت نمونه‌برداری شده و در آزمایشگاه مورد برسی قرار می‌گیرد و تنها برای برنج‌هایی که مورد تایید تیم کنترل کیفیت باشد مجوز بسته بندی صادر می‌شود. برنج‌های آرتا رحیمی در شرایط کاملا بهداشتی تولید و بسته‌بندی می‌شود تا از هرگونه آلودگی جلوگیری کند. برنج‌ ها قبل از ورود به دستگاه بسته‌بندی باید از فیلتر دستگاه سورتینگ بگذرند. این دستگاه یا استفاده از دوربین‌های قوی تمام دانه‌های برنج را کنترل می‌کند و تمام ضایعات برنج را از آن جدا می‌کنند تا در منزل احتیاجی به پاک کردن برنج وجود نداشته باشد. روش کاشت, داشت و برداشت برنج تاثیر مستقیمی در کیفیت برنج دارند. برنج‌های آرتا رایس به کمک کشاورزان خبره گیلانی زیر نظر مهندسین کشاورزی با استعداد کشورمان کشت می‌شود که همین امر باعث تفاوت کیفیت محصولات ما نسبت به سایر برنج های کشت شده در کشورمان باشد. برنج های  آرتا رحیمی دو بار الک شده‌اند و به عبارتی دوالکه می‌باشند تا تمام دانه‌های شکسته آن از دانه سالم جدا شود تا هنگام پخت ظاهر زیبایی داشته باشد.

نحوه نگهداری برنج دودی هاشمی

عملا نگهداری و نحوه پخت برنج دودی تفاوت خاصی با برنج ساده ندارد اما به خاطر داشته باشید که برنج حتماً باید در محیط خشک و ترجیحاً خنک نگهداری بشود. رطوبت ماندگاری برنج را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث فاسد شدن هر چه زودتر آن می‌شود. علاوه بر این برنج کهنه یا قدیمی، کیفیت به مراتب بهتری در مقایسه با برنج تازه دارد که یک علت اصلی آن، تفاوت در میزان رطوبت برنج هست. برنج اگه در محیط کاملاً خشک نگهداری بشود و به کمک سم‌های مجاز مثل قرص برنج، از تکثیر آفات جلوگیری بشود، چندین سال هم ماندگاری دارد و مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.  

طرز پخت برنج دودی هاشمی

پخت برنج دودی به روش کته :

ابتدا برنج را چند دفعه میشوئیم تا زمانی که آب حاصل از برنج زلال شود.

به مدت ۵ ساعت اجازه میدهیم برنج در آب و نمک خیس بخورد( توجه داشته باشید به ازای هر پیمانه برنج به یک و نیم پیمانه آب و ۱/۳ قاشق چایخوری نمک نیاز دارید)

سپس به برنج روغن مایع ( به ازای هر پیمانه یک قاشق غذاخوری) اضافه و در قابلمه مناسب بریزید.

قابلمه را به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط قرار داده و کمی هم بزنید تا آب برنج بخار شود

سپس روی در قابلمه دمکنی قرار دهید و شعله را ملایم کنید تا بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برنج دم بکشد

پخت برنج دودی به روش آبکش :

برنج را شسته و به همراه مخلوط آب و نمک به مدت ۵ تا ۶ ساعت خیس کنید.

بعد از مدت ذکر شده در قابلمه ای به ازای هر پیمانه برنج سه پیمانه آب ریخته و روی حرارت بگذارید جوش بیاید و دانه های برنج از کالی خارج شوند .

آب برنج را به ویله آبکش خالی میکنیم.

سپس برنج آبکش شده را با کمی روغن به قابلمه برگردانید .

در قابلمه را با یک دمکنی بپوشانید و ۳۰ دقیقه برنج را دم کنید.

برای ته دیگ میتوانید از نان و سیب زمینی و.. استفاده نمایید



مشخصات فنی

مشخصات محصول

شکل ماده غذایی دانه
رنگ برنج سفید
وزن 500 گرم
سال تولید 1400
اندازه دانه کامل و دانه بلند
سایر توضیحات برنج ایرانی استاندارد، کشت شده در بهترین شالیزار های شمال، کاملا یک دست و دودی شده و بسیار خوش پخت
ضمانت محصول یک ماه ضمانت بی قید و شرط دارای تعویض و پرداخت وجه مرجوعی
کد GS1 6263356001204
کد ملی محصول 0111200335600137
نوع بسته بندی ظرف پت


برچسب ها



ارسال دیدگاه

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید

دیدگاه ها
محصولات مرتبط