بنر  1

آموزش پخت لوبیا پلو

23/بهمن/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت لوبیا پلو : پیاز را پوست بکنید و خرد کنید . سپس در روغن سرخ کنید تا رنگش طلایی شود . گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید و به پیاز اضافه کنید . آن را بر روی شعله متوسط حرارت دهید تا رنگ گوشت عوض شود لوبیاها را بشویید و ریز خرد کنید.

در کمی روغن تفت داده تا رنگ آن عوض شود. آنها را با یکی دو لیوان آب داغ به گوشت و پیاز اضافه کنید و نیم ساعت روی شعله متوسط بگذارید
وقتی که کم آب شد، نمک، فلفل و رب گوجه را هم اضافه کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت متوسط بپزید . حالا مواد گوشتی لازم برای تهیه لوبیا پلو آماده شد
برنج را آبکش کنید .

سپس یک لایه از مواد گوشتی و یک لایه از برنج آبکش شده و زعفران آب زده در قابلمه بریزید ( یا برنج و مواد گوشتی را با هم در قابلمه مخلوط کنید ) سپس لایه بعد را بریزید تا آخر و به مدت۳۰ دقیقه روی شعله کم حرارت دهید تا لوبیا پلو دم بکشد.بعد از این مدت غذا آماده سرو است.

توجه کنید لوبیا پلو سریع می‌سوزد، پس شعله را کم کنید؛ اگر عجله ندارید از شعله پخش کن استفاده کنید
نان لواش برای کف لوبیا پلو به عنوان ته دیگ بسیار مناسب است که برای این کار ابتدا کمی روغن کف قابلمه بریزید وقتی داغ شد نان را پهن کنید و ریختن لایه یه لایه برنج را شروع کنید.

لوبیا سبز بسیار کم کالری و غنی از فیبر می باشد همچنین از خواص لوبیا سبز می توان به آنتی اکسیدان آن اشاره کرد که برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید است .  دمپخت لوبیا عروس و لوبیا پلو با شوید از دیگر غذاهای محبوب ایرانی است که می توانید برای مجالس و مهمانی های خانوادگی خود آن را تهیه و سرو نمایید.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

طرز تهیه لوبیا پلو ساده بدون گوشت طرز تهیه لوبیا پلو با سویا آموزش پخت لوبیا پلو طرز تهیه لوبیا پلو ساده



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها