بنر  1

بهترین ظرف برای نگهداری برنج

30/خرداد/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

بهترین ظرف برای نگهداری برنج : یکی از جنبه های سازماندهی آشپزخانه که اغلب نادیده گرفته می شود، نگهداری مناسب برنج است. انتخاب عاقلانه ظروف نگهداری برنج ایرانی می تواند به جلوگیری از عوارض غذایی و بهداشتی غیر ضروری در جاده کمک کند. باور کنید یا نه، انتخاب ظروف نگهداری برنج خوب به آسانی نیست. یک ظرف مناسب نگهداری برنج باید برنج شما را خشک و بدون رطوبت نگه دارد. آنها باید در به حداقل رساندن یا از بین بردن همه خطرات آلودگی کمک کنند. در حالی که ظروف پلاستیکی یک راه حل مقرون به صرفه هستند، این ظروف نگهداری طولانی مدت برنج خوبی را ایجاد می کنند. ظروف پلاستیکی در طول زمان مستعد تخریب هستند و به راحتی طعم و بو را جذب می کنند. مصرف مواد غذایی از ظروف پلاستیکی نیز به دلیل سطوح بالای BPA مصنوعی می‌تواند اثرات منفی قابل توجهی بر سلامت فرد در درازمدت داشته باشد.

به این ترتیب، در صورت فرصت، همیشه باید ظروف شیشه ای، فولادی ضد زنگ یا سایر ظروف فلزی با کیفیت هوابندی را انتخاب کنید. به ویژه ظروف نگهداری برنج از جنس استنلس استیل بادوام، غیر سمی هستند. این بدان معنی است که مواد شیمیایی موجود در مواد ظرف شما به مرور زمان تجزیه نمی شود و به داخل برنج شما نشت نمی کند.

بهترین ظرف برای نگهداری برنج

۱. کیسه پارچه‌ای

بهترین ظرف برای نگهداری برنج، کیسه یا گونی است. البته جنس کیسه باید حتما نخی باشد و نه پلاستیکی تا برنج کیفیت خود را از دست ندهد. (زیرا کیسه‌های پلاستیکی رطوبت و گرما را در خود نگه می دارند) کیسه نخی قسمتی از رطوبت موجود در برنج را می‌گیرد و طول عمر برنج را افزایش می‌دهد، با این‌حال برای بیشتر خانم‌های خانه‌دار نگهداری برنج داخل گونی پارچه‌ای و قرار دادن آن روی کابینت آشپزخانه چندان خوشایند نیست، ضمن اینکه این کیسه‌ها خیلی راحت خیس شده یا می‌ریزند، بنابراین شما می‌توانید از ظرف‌های زیر برای نگهداری برنج به اندازه مصرف یک تا دو هفته خود استفاده کنید و مابقی را در همین گونی‌های پارچه‌ای نگهداری کنید.

۲. ظروف پلاستیکی مات

استفاده از ظروف پلاستیکی مات برای نگهداری مقدار کم برنج در آشپزخانه مناسب است. دقت کنید حتما از ظرف‌های پلاستیکی دست اول استفاده کنید، زیرا ظرف‌های دست دوم بوی مواد شیمیایی می‌دهد و برنج نیز به سرعت بو را جذب می‌کند و ریختن آن‌ها در ظرف‌های بی‌کیفیت پلاستیکی باعث کاهش کیفیت عطر و طعم برنج شما خواهد شد. توجه داشته باشید ظرف حتما خشک باشد، زیرا ظروف پلاستیکی باعث ماندگاری رطوبت برنج می‌شوند و نگهداری آن‌ها در مدت طولانی در این ظروف، باعث فاسد شدن برنج می‌شود.

۳. ظروف شیشه‌ای

یکی از بهترین ظرف‌ها برای نگهداری برنج، ظرف شیشه‌ای مات است. البته با توجه به اینکه برنج در برابر نور خورشید به سرعت خراب می‌شود، حتما بعد از ریختن برنج در ظرف شیشه‌ای آن را داخل کابینت و دور از از دسترس نور مستقیم خورشید بگذارید.

بهترین ظرف برای نگهداری برنج

۴. ظروف فلزی

استفاده از ظرف‌های فلزی که درب آن‌ها کاملا بسته می‌شود نیز انتخاب مناسبی برای نگهداری مقدار کم برنج در آشپزخانه است. البته دقت داشته باشید که اگر این ظرف دو لایه است، فقط بدنه آن فلزی بوده و داخل آن پلاستیک یا شیشه باشد.

توصیه می‌شود حداکثر به میزان یک ماه از برنج خود را در این ظرف‌ها بریزید و بقیه را داخل همان گونی پارچه‌ای در مکانی مانند انباری یا زیر پله‌ها در محیطی خشک و خنک دور از تابش نور خورشید نگهداری کنید تا از بروز کرم و شپشک در برنج پیشگیری شده و عطر و طعم برنجتان همانند موقع خرید باقی بماند.

برچسب ها

بهترین ظرف برای نگهداری برنج



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها