فینگر فود برنجی

30/مهر/1403 وبلاگ
بدون دیدگاه

فینگر فود برنجی : این فینگر فود که نامش به خوبی نشان می‌دهد، با استفاده از برنج پخته شده تهیه می‌شود و نه تنها خوشمزه است بلکه از نظر اقتصادی نیز بسیار به‌صرفه خواهد بود.

شما می‌توانید با برنج اضافی که از وعده‌های غذایی قبلی‌تان مانده، یک پیش‌غذای لذیذ و جذاب تهیه کنید. این فینگر فود، به‌خصوص برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بسیار مناسب است و می‌تواند به عنوان یک گزینه‌ی خوشمزه برای پذیرایی از مهمان‌هایتان به کار رود.

برای تهیه این فینگر فود، کافی است برنج پخته را با برخی از مواد اولیه دلخواه خود ترکیب کنید. می‌توانید از سبزیجات معطر، پنیر، یا حتی گوشت خرد شده استفاده کنید. پس از آماده کردن مایه، آن را به شکل گلوله‌های کوچک یا دایره‌ای فرم دهید و سپس آن‌ها را سرخ کنید یا در فر بپزید.

این فینگر فود نه تنها طعمی دلپذیر دارد بلکه به خاطر استفاده از برنج، به‌راحتی قابل تهیه و سرو است. همچنین می‌توانید آن را با سس‌های مختلف مانند سس تند یا سس ماست تزئین کنید تا طعم آن را بیشتر کنید.

با این روش، نه تنها از برنج اضافی به‌خوبی استفاده می‌کنید بلکه یک پیش‌غذای خوشمزه و خلاقانه را نیز آماده می‌سازید که همه را شگفت‌زده خواهد کرد. به این ترتیب، هم از هدر رفتن غذا جلوگیری کرده‌اید و هم لحظات خوشی را با عزیزان‌تان به اشتراک گذاشته‌اید.

مواد لازم برای تهیه فینگر فود برنجی

برنج پخته و ترجیحا نرم کته ای ۲ لیوان
کالباس رنده شده ۱ لیوان
فلفل دلمه ای رنده و آب گرفته شده یک چهارم لیوان
قارچ بلانچ شده و رنده شده یک چهارم لیوان
نمک ، فلفل سیاه، فلفل قرمز ، زردچوبه به مقدار لازم
آویشن نصف قاشق چای خوری
تخم مرغ ۱ عدد برای داخل مواد
پنیر پیتزا مقداری (در صورت تمایل)
تخم مرغ ۲ عدد برای سوخاری
آرد سفید به مقدار لازم
پودر سوخاری به مقدار لازم
روغن مخصوصا سرخ کردن به مقدار لازم

⭐️به جای کالباس رنده شده از مرغ پخته و رنده شده می تونید استفاده کنید.

⭐️به جای فلفل دلمه ای از جعفری خرد شده می تونید استفاده کنید.

رسپی فینگر فود برنجی

برای درست کردن این فینگر فود جذاب ابتدا داخل ظرفی برنج پخته شده ، کالباس یا مرغ پخته و رنده شده ، فلفل دلمه ی رنده شده، قارچ رنده شده و ادویه ها رو می ریزیم. یک عدد تخم مرغ اضافه می کنیم و باهم خوب مخلوط می کنیم. و بادست حسابی ورز می دیم تا برنج ها له شوند و حالت خمیری و چسبناکی پیدا بکنه.

روی خمیررو می پوشونیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت می دیم.

مرحله دوم :

بعد از یک ساعت از خمیر اندازه کمی بزرگتر از گردو برمی داریم و داخل دستمون به شکل گرد درمیاریم. حالا وسطشو کمی با انگشت سوراخ می کنیم و کمی پنیر پیتزا وسطش می گذاریم و دوباره گلوله می کنیم. تا به شکل فینگرفود توپکی دربیاد.

یا می تونید کمی پنیر پیتزا به کل خمیر بزنید و با دست خوب چنگ بزنید تا پنیر به خرد خمیر بره و بعد داخل دستتون کمی گرد و پهن کنید و با انگشت وسطشو خالی کنید تا شبیه دونات دربیاد.

حتی می تونید پنیر رو حذف کنید.ولی با پنیر خوشمزه تره. نایلونی رو روی سینی پهن می کنیم و فینگر فودهایی که آماده کردیم روش می چینیم و بعد به مدت ۱ ساعت در فریزر می گذاریم.

مرحله سوم :

۳ تا کاسه انتخاب می کنیم. در یکی دو تا تخم مرغ می شکنیم و با چنگال می زنیم تا از حالت لختگی دربیاد. داخل یکی آرد سفید و در دیگری پودر سوخاری می ریزیم.

مرحله چهارم :

فینگرفود ها رو از فریزر خارج می کنیم. ابتدا در آرد می زنیم. بعد خارج کرده در تخم مرغ می غلتونیم و در نهایت در پودر سوخاری می زنیم. تا کاملا با پودر سوخاری پوشانده شوند. و بعد در سینی می چینیم.

فینگرفود ها رو همون لحظه می تونید سرخ کنید و یا در ظرف درب بسته بچینید و در فریزر بگذارید تا هر زمان که دوست داشتید سرخ کنید.

مرحله پنجم :

در تابه ای مقداری روغن مخصوص سرخ کردن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا کاملا داغ شود و بعد فینگرفود ها رو داخلش می چینیم.وقتی یک طرفشو ن سرخ شد ؛ برمی گردونیم تا طرف دیگشون هم سرخ بشه و در نهایت خارج کرده روی دستمال حوله ای آشپزخانه قرار می دیم تا روغن اضافیشون کشیده بشه.

به همین راحتی فینگرفودهای برنجی خوشمزه ی ما آماده میشن

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها