بنر  1

آموزش پخت باقلا پلو با گوشت گیاهی

5/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت باقلا پلو با گوشت گیاهی : این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

آموزش پخت باقلا پلو با گوشت گیاهی

ابتدا برنج را بشویید و در مقداری آب و کمی نمک به مدت ۲ ساعت خیس کنید. در یک قابلمه‌ مناسب مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس برنج خیس‌خورده را به آن اضافه کنید. باقلا را به ۲ صورت می‌توانید استفاده كنيد: يا اينكه همان ابتدا همراه برنج به آب جوش اضافه كنيد و يا اينكه جدا بپزيد و قبل از آبكش كردن، به برنج بیفزایید.

enlightened آموزش بیشتر: آموزش پخت ته چین باقالی پلو بامرغ

وقتي دانه‌های برنج و باقلا کمی نرم و آماده آبکشی شدند، آن‌ها را آبكش كرده و کمی آب روی‌شان بریزید تا شوري و لعاب برنج و باقلا گرفته شود. شويد ساطوري شده را با برنج و باقلای آبكش شده مخلوط كنيد. قابلمه را روي حرارت ملایم قرار دهید و کمی آب و روغن داخل آن بریزید، سپس مخلوط برنج را اضافه کرده و آن را دم کنید.

پخت باقلا پلو با سویا

در این فاصله مواد روی برنج را آماده کنید. سوياي درشت را با آب گرم و مقداری زردچوبه و ادويه نيم ساعت خيس كنيد. پيازها را نگيني خردكرده و با كمي روغن تفت دهيد تا طلايي شوند. آبِ سوياي خیس‌خورده را بگیرید و آن را به پيازداغ اضافه کرده، خوب تفت دهيد. مقداری زردچوبه، ادويه دلخواه، دارچين و مقداری نمک هم اضافه كنید. آرد را در مقداري آب سرد حل كنید، سپس به سویا اضافه کنید. صبر کنید تا سویا کاملاً بپزد. زعفران را در مقداری آب حل کرده و صبر کند تا دم بکشد، سپس به سویا اضافه کنید. در انتها مقداری آبلیمو و شکر را اضافه کرده و هم بزنید تا سویا طعم دار شود.

وقتي باقلاپلو دم كشيد، قابلمه را از روی حرارت بردارید. حدود یک کفگیر از باقلاپلو را با زعفران دم کشیده مخلوط کنید. موقع سرو مقداری پلو داخل ظرف مورد نظرتان بریزید، سپس مخلوط سویا را روی آن بریزید. حالا بقیه پلو را روی مواد بریزید تا آن‌ها را بپوشاند. در انتها ظرف را با پلوی زعفرانی تزئین و سپس سرو کنید.

طرز تهیه باقلا پلو با برنج ایرانی

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

پخت باقلا پلو باقلا پلو باقالی پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها