آموزش پخت سبزی پلو با ته دیگ کیلکا

10/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت سبزی پلو با ته دیگ کیلکا  : ابتدا برنج را شسته و با مقداري نمك در آب خيس كنيد. حدود دو ساعت براي خيس كردن برنج كافي است. در قابلمه‌اي مناسب آب ريخته، روي حرارت بگذاريد تا جوش بيايد. بعد از جوش آمدن آب، برنج را از آب نمك خارج كرده و به آب جوش اضافه كنيد تا نرم شود، سپس آبكش كنيد.سبزي را پس از شستن و خرد كردن در داخل دستمال پارچه‌اي خوب خشك كرده و با برنج آبكش‌شده مخلوط كنيد.

ماهي كيلكا را پاك كنيد، به اين صورت كه سر و دم ماهي را جدا كنيد و بعد با فشار دادن روي شكم ماهي، دل و روده آن را از قسمت سر بيرون بكشيد، سپس ماهي‌ها را در سبد بريزيد و بشوييد.وقتي همه ماهي‌ها را به اين صورت آماده كرديد، آنها را به آرد مخلوط‌شده با زردچوبه، نمك و فلفل آغشته كنيد.

enlightened آموزش بیشتر : طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

آموزش پخت سبزی پلو با ته دیگ کیلکا

ته قابلمه‌اي را كه مي‌خواهيد سبزي‌پلو را در آن درست كنيد، چرب كرده و ماهي‌ها را به حالت گرد در كف قابلمه بچينيد. بعد از اينكه كف قابلمه را كه از ماهي پر كرديد، روي آن كمي برنج ريخته و كناره‌ها و ديواره‌هاي قابلمه را هم ماهي بچينيد، در واقع ماهي‌ها را بايد در همان يك كم برنج فرو كنيد تا همه ماهي‌ها در ديواره قابلمه قرار گيرند.

باقي‌مانده برنج و سبزي را در قابلمه ريخته و روي حرارت بگذاريد. وقتي همه برنج را ريختيد، كمي روغن و كره اضافه كنيد و دم‌كني بگذاريد. حدود يك ساعت حرارت بدهيد تا برنج دم بكشد و ماهي‌ها برشته و ته‌ديگ شوند؛ در واقع شما سبزي‌پلويي داريد با ته‌ديگ ماهي كيلكا.
براي سرو كردن، برنج را با ته‌ديگ به شكل قالبي از قابلمه جدا كنيد و در ديس مورد نظر برگردانيد.

این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

طرز تهیه سبزی پلو با ته دیگ کیلکا با برنج ایرانی

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

سبزی پلو ماهی کیلکا کیلکا



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها