آموزش پخت قابلی پلو افغانستانی

19/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت قابلی پلو افغانستانی : ابتدا روغن راداخل ديگ بريزيد پياز را داخل روغن سرخ كنيد پياز كم سرخ كنيد. بعد گوشت را اضافه كنيدخوب سرخ كنيد تا گوشت ابش گرفته شود
۴پیمانه آب جوش وبرگ بو رابه گوشت ها اضافه میکنیم ومیگذاریم تا یک ساعت بپزد اگر عجله دارید داخل زود پز بپزید بگذاريد گوشت پخته شود وقتي گوشت پخته شد داخل ديگ ديگر بريزيد.

زَردگ (هویج)خام اضافه كنيد زَردك سرخ نمي شود.دو پیمانه آب جوش به مواد اضافه كنيد زردك به مدت ده دقيقه بگذاريد با گوشت پخته شود

آموزش پخت قابلی پلو افغانستانی

بعد کشمش را که از قبل شسته و خیس کردیم به مواد اضافه میکنیم باز پنج تا ده دقیقه میزاریم بپزد با دربسته بعد برنج اضافه كنيد سه گلاس آب جوش و بقیه ادویه را اضافه كنيد. آب باید با برنج لب به لب شود نه کمتر نه بیشتر اصلا مواد و هم نمیزنیم بعد قابلي بگذاريد آبش خشک شود با حرارت ملایم .
وقتی ابش خشک شود با دسته کفگیر چند حفره داخل برنج ایجاد کنید این کار برای خوب دم کشیدن برنج است

enlightened آموزش بیشتر : آموزش پخت قابلی پلوی تبریز

باز برنج۳۰تا۴۰دقیقه با حرارت کم دم بدین برنج که دم کشیداز یک گوشه شروع به مخلوط کردن کنید داخل ظرف سرو بکشید گوشت وسط ظرف سرو بگذارید و با خلال پسته و بادام تزیین کنید.
نکته : دوستان معمولا برای قابلی از برنج هندی استفاده میشود اگر از برنج ایرانی استفاده کردین مقدار آب برنج کمتر میشود که خود شما تنظیم کنید برنج هندی هر یک پیمانه برنج برای ۲نفر کافی است چون حجمش بیشتر میشود اما برنج ایرانه نه ادویه های قابلی ضروری است که استفاده شود برای طعم وعطر بهتر

این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

طرز تهیه قابلی پلو افغانستانی با برنج ایرانی

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

تهیه قابلی پلو پلو افغانستانی قابلی پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها