آموزش پخت قنبر پلو

8/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت قنبر پلو : این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

آموزش پخت قنبر پلو

برنج را شسته و مقداري آب روي آن بريزيد و با كمي نمك خيس كنيد.
گوشت چرخ‌كرده را در كاسه‌اي با ادويه‌ها (نمك، فلفل و زردچوبه) و آرد نخودچي مخلوط كنيد. مايه گوشت آماده شده را خوب با دست ورز دهيد تا كشدار و چسبنده شود. حالا شروع كنيد آنها را به شكل كوفته قلقلي‌هاي كوچك درآوريد. همه مايه گوشت را به همين صورت قلقلي كنيد.

enlightened اموزش بیشتر : آموزش پخت دال عدس پلو

در ماهيتابه‌اي روغن ريخته و حرارت دهيد تا داغ شود، بعد كوفته قلقلي‌هاي ريز را كه آماده كرده‌ايد، در روغن تفت دهيد. وقتي همه طرف كوفته‌ها سرخ شدند آنها را از روغن خارج كنيد و كناري بگذاريد.
پياز را ريز خرد كنيد، در تابه‌اي با روغن سرخ كنيد تا طلايي شود. گردو را هم بعد از خرد كردن به پياز داغ اضافه كنيد و همراه با پياز داغ كمي تفت دهيد حالا كشمش را اضافه كرده و بعد از يك دقيقه آن را از روي حرارت برداريد.

برنج را در قابلمه‌اي حاوي آب جوش ريخته و بجوشانيد. وقتي كه برنج سبك شد و روي سطح آب آمد، آن را آبكش كنيد. قابلمه‌اي كه مي‌خواهيد غذا را در آن درست كنيد آماده كرده و لايه‌لايه مواد آماده - يعني مخلوط كشمش و گردو و كوفته‌ها - را لابه‌لاي برنج بريزيد.
رب انار را با كمي آب رقيق كرده و با شيره انگور مخلوط كنيد، بعد آن را روي برنج ريخته و آن را دم كنيد. مدت زمان دم كشيدن برنج حدود نيم ساعت است. البته يادتان نرود حرارت اجاق در حين دم كشيدن برنج بايد ملايم باشد.

طرز تهیه قنبر پلو با برنج ایرانی

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

قنبر پلو مشهد پخت قنبر پلو قنبر پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها