بنر  1

آموزش پخت میگو پلو جنوبی یا میگو هواری

23/بهمن/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

 

آموزش پخت میگو پلو جنوبی یا میگو هواری : ابتدا پیاز و سیر را ریز خرد كرده یا رنده بزنید و با هم مخلوط كرده و مقداری نمك هم به آنها اضافه كنید و داخل تابه و با روغن داغ تفت دهید تا سرخ شوند.
سپس نمك و فلفل و ادویه و همچنین زعفران آماده را نیز اضافه كرده و كمی صبر كنید تا عطر ادویه به مشام برسد.

سپس میگوهای تمیز شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید توجه داشته باشید كه میگوها را زیاد تفت ندهید ، فقط تا حدی که رنگ میگوها تغییر کند كافیست.

enlightened آموزش بیشتر : آموزش پخت هواری ماهی

یک لیوان آب جوش هم به مواد اضافه كنید، حرارت را ملایم کنید تا سس بجوشد و غلیظ شود ، پس از کم شدن آب غذا گشنیز خرد شده را هم اضافه كنید ، کمی هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.
در ظرفی جداگانه برنج را به مرحله آبكشی برسانید.ته قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج و مایه میگو پر کنید ، آخرین لایه را با میگو بپوشانید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند.
سپس با چنگال به آرامی مواد را مخلوط کنید ، ۱ لیوان آب را با چند قاشق روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد سپس در ظرف بکشید و سرو کنید.

میگو همانند ماهی سرشار از کلسیم، ید و پروتئین است . در این سایت انواع روش های طرز تهیه پلو میگو و نحوه مزه دار کردن میگو شرح داده شده است .  پخت مرصع پلو میگو و پخت میگو پلوی مجلسی یکی از پرطرفدار ترین دستورهای آشپزی می باشد .

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

پلو میگو آبادانی طرز تهیه میگو پلو با رب انار میگو پلو رژیمی هواری میگو بندری طرز تهیه میگو پلو جنوبی با کشمش



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها