آموزش پخت پلو دلمه ای

4/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت پلو دلمه ای : این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

آموزش پخت پلو دلمه ای

ابتدا برنج را خیس کرده و لپه را چند بار جوش داده و آب آنرا عوض کرده تا نفخش گرفته شود و باقلا را هم بهتره باقلا تازه باشه را جوشانده و داخل ابکش ریخته و کنار گذاشته.
برگ های مو را با قیچی آشپزخانه تقریبا به قطر یه سانت چیده و داخل قابلمه آب جوش به مدت چند دقیقه میجوشانیم و آبکش کرده و کنار گذاشته تا کاملا خشک شود.

enlightened آموزش بیشتر: آموزش پخت پلو شوشتری

گوشت چرخ کرده را با یه پیاز متوسط و با ادویه های دلخواه تفت داده و کشمش پلویی را که از قبل شسته و خشک شده به مواد گوشتی اضافه کرده و کمی تفت میدیم.
برنج را آبکش کرده کف قابلمه را ته دیگ دلخواه گذاشته برنج را ریخته و بقیه مواد از جمله برگ های مو را لایه به لایه به همراه سبزی معطر خشک که شامل شوید، نعنا، کمی ریحان و ترخون... ریخته و به مدت ۴۵ دقیقه زمان میدهیم که دم بکشه.

طرز تهیه پلو دلمه ای با برنج ایرانی

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

دلمه پلو پلو دلمه دلمه



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها