آموزش پخت کنگر پلو با رشته

19/اردیبهشت/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت کنگر پلو با رشته : برنج را بشویید و با آب و مقداری نمک خیس کنید.کنگرهای پاک شده را بشویید و در سبدی بریزید تا آب اضافی شان گرفته شود. حالا آن ها را به صورت خلال های پهن و بزرگ خرد کنید.
در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و داخل تابه بریزید. هنگام سرخ کردن پیاز، کنگر را هم اضافه کنید. مقداری نمک هم بریزید. برای اینکه کنگرها رنگ و طعم بهتری بگیرند دو قاشق سوپ خوری زعفران دم کرده به کنگرهای سرخ شده اضافه کنید.

آموزش پخت کنگر پلو با رشته

در این فاصله که کنگرها همراه پیاز در حال سرخ شدن هستند، پیاز دوم را پوست بگیرید و خرد کنید. در قابلمه دیگری مقداری روغن بریزید و روی حرارت قراردهید، سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید. بعد از ۲-۱ دقیقه فیله های مرغ را همراه با مقداری نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید، سپس بقیه زعفران دم کرده را اضافه کنید، درِ قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا فیله ها با حرارت کم پخته و سرخ شوند.
یک قابلمه مناسب را با مقداری آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس برنج را داخل آن بریزید. بعد از اینه برنج کمی جوش خورد، رشته ها را اضافه کنید و بگذارید همراه با برنج نیم پز شوند، سپس مخلوط برنج و رشته را آبکش کنید.

enlightenedآموزش پخت كنگرپلو با فيله مرغ صدفی

مقداری روغن داخل قابلمه بریزید. چند تکه نان یا چند برش سیب زمینی برای ته دیگ کف قابلمه بچینید. حالا مخلوط برنج و رشته را داخل قابلمه بریزید، درِ قابلمه را بگذارید و صبر کنید تا برنج دم بکشد. در این فاصله کشمش و گردو را جداگانه در مقداری روغن تفت دهید و کنار بگذارید.
رشته پلو را در ظرف مورد نظرتان بریزید، آن را با کنگر، کشمش، گردو و فیله های مرغ تزئین و سرو کنید.

این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

طرز تهیه کنگر پلو با رشته با برنج ایرانی

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله خرید برنج طارم هاشمی ، خرید برنج فجر و همچنین خرید برنج شیرودی با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برنج ندا یکی از انواع برنج های خوش پخت است  که امکان پخت هم به صورت کته و هم به صورت آبکش را دارد و شما می‌توانید با خرید برنج ندا متناسب با سلیقه خود، برای پخت این غذای خوشمزه از این برنج استفاده کنید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

دمپخت کنگر کنگر پلو کنگر



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها