بنر  1

آموزش پخت مخلوط پلو

25/بهمن/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت مخلوط پلو : ابتدا در ظرفی مناسب مقداری كره یا روغن اضافه كرده و سپس پیاز را نگینی كرده و در روغن سرخ میكنیم.هویج ها را پس از شستن به شكل دلخواه خرد كرده و به پیاز اضافه میكنیم.

كمی كه تفت دادیم مرغ خرد شده و پخته را هم اضافه میكنیم و سیب زمینی ها را نیز می افزاییم و خوب تفت میدهیم.
ادویه و شوید را به مواد اضافه میكنیم و قدری تفت میدهیم تا عطر آنها به مشام برسد و سپس زعفران را آب كرده و به مواد اضافه میكنیم.زیر شعله را بسیار ملایم میكنیم و در ظرف را میگذاریم تا مواد كمی نرم شوند.
در ظرفی مناسب برنج را به مرحله آبكش میرسانیم و پس از آبكش كردن با مواد به صورت لا به لا در قابلمه قرار میدهیم و برنج را دم می اندازیم.

دستور پخت مخلوط پلو

مخلوط پلو یا همان قاطی پلو را بیشتر ما در خانه مصرف كرده ایم.این غذا بسیار در دسترس و راحت است و تنوع در مواد اولیه و راحت بودن شیوه طبخ آن را به غذایی محبوب در بین خانواده ها تبدیل كرده است. با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

1)میتوانید به مخلوط پلو مواد دیگری مثل نخود فرنگی ،فلفل دلمه ای و... هم اضافه كنید.مخلوط پلو است دیگر!!!
2)میتوانید به جای زعفران از رب هم استفاده كنید.
3)بهتر است كمی از آب مرغ را نگه دارید و با زعفران مخلوط كرده و روی غذا بدهید تا با آن آب دم بكشد.

پخت برنج مخلوط با ذرت و یا پخت عدس پلو مخلوط یکی دیگر از روش های طبخ مخلوط پلو می باشد که هر کس با توجه به سلیقه غذایی خود و اطرافیان آنها را تهیه و سرو می نماید . شما می توانید دستور تهیه هر یک از این غذاها را در همین سایت پیدا کنید.

خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

 

برچسب ها

طرز تهیه انواع پلو مخلوط با مرغ انواع پلو مخلوط مجلسی آموزش پخت مخلوط پلو طرز تهیه درهم پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها