بنر  1

آموزش پخت آلو پلو با مرغ

27/بهمن/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت آلو پلو با مرغ : برنج را قبل از پخت به مدت ۳۰ دقیقه در مقداری آب و نمک خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

زمانی برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت می‌فشارید، اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد .هسته آلبالوها را بگیرید و آلبالوها را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، شکر را روی آلبالوها بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه با هم بجوشند. سپس از روی حرارت بردارید تا رنگ آلبالوها تیره نشود، آلبالوهای پخته را از صافی رد کنید.

آلو پلو یکی از روش های پخت برنج ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید. با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

آموزش پخت آلو پلو با مرغ

شربت آن را مجدد روی حرارت بگذارید تا بجوشد و کمی غلیظ شود
مرغ‌ها را با مقداری آب، چند قاشق روغن، پیاز، نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد و آب مرغ تمام شود
ته دیگ مقداری روغن بریزید و مقداری نان لواش ته قابلمه بچینید، برنج آبکش شده و آلبالوهای پخته را لایه لایه روی هم بریزید، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند. سپس دم کنی را بگذارید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج دم بکشد؛ در اواسط پخت برنج یک لیوان آب آلبالو را روی برنج بدهید
برای سرو آلبالو پلو را در ظرف بکشید و روی آن را با مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و برنج زعفرانی تزئین کنید.

" پخت پلو آلو اسفناج یکی دیگر از روش های طبخ آلو پلو می باشد که هر کس با توجه به سلیقه غذایی خود و اطرافیان آنها را تهیه و سرو می نماید . شما می توانید دستور تهیه هر یک از این غذاها را در همین سایت پیدا کنید."

خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

طرز تهیه پلو الو بخارا طرز تهیه آلبالو پلو آموزش پخت آلو پلو با مرغ



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها