بنر  1

آموزش پخت اسفناج پلو

21/بهمن/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت اسفناج پلو : اسفناج را خرد کرده، حدود نصف لیوان از آن را کنار گذاشته و باقی را با نصف فنجان آب در قابلمه می پزیم. می گذاریم کاملا آبش کشیده شود و به خوردش برود.
لپه را جداگانه کمی پخته سپس آبکش می کنیم.

یک عدد پیاز را خرد و تفت داده و سپس گوشت به آن اضافه می کنیم و ادویه و نمک و کمی زعفران زده و پس از تفت دادن لپه را به مخلوط می افزائیم، کمی آب می ریزیم تا گوشت کاملا بپزد و آبش کشیده شود. سپس ربها یا رب و سس انار را اضافه کرده تفت می دهیم.
در ظرف دیگر روغن داغ می کنیم و پیاز باقی مانده را خرد و در آن تفت می دهیم. سیر را به صورت خرد شده اضافه می کنیم. پس از تفت دادن اسفناج خام را افزوده و کمی که تفت خورد اسفناج پخته را می افزائیم و مخلوط را خوب سرخ می کنیم سپس آب نارنج را به آن می افزائیم. اگر آب نارنج رقیق بود مقدار بیشتری از آن نیاز است.
مخلوط اسفناج را به مخلوط گوشت افزوده و کاملا مخلوط می کنیم . ترشی و ادویه و نمک غذا را باب میل خود اندازه می کنیم.
برنج را کمی زنده تر بر می داریم و آبکش کرده و در آبکش به آن آب و روغن داغ را می افزائیم. سپس ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه چیده و رویش یک لایه برنج می ریزیم و سپس یک لایه از مواد و روی آن کمی دارچین و زغفران می ریزیم، این لایه ها را یک بار دیگر تکرار می کنیم. سپس باقی برنج را روی سطح داده و کمی زعفران رویش می ریزیم و چند سوراخ ایجاد کرده و برنج را دم می کنیم، پس از دم کشیدن، با احتیاط برنج و مواد را مخلوط کرده و سرو می کنیم.

این غذا را می توانید با مرغ نیز تهیه نمایید. دمی مرغ با اسفناج از جمله غذاهایی است که برای افرادی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند بسیار عالی می باشد. یکی دیگر از غذاهای محبوب شمالی با اسفناج که بسیار لذیذ می باشد پلو آلو اسفناج است . اگر قصد سفر به شمال کشور را دارید حتما یکبار این غذای محلی و لذیذ را امتحان کنید .

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

اسفناج پلو با هویج طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت طرز تهیه اسفناج پلو مازندرانی طرز تهیه اسفناج پلو بدون گوشت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها