بنر  1

آموزش پخت جواهر پلو

23/بهمن/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت جواهر پلو : ابتدا برنج را مانند پلوهای ساده به مرحله آبكشی رسانده و دم می اندازیم سپس در ظرفی مناسب كمی كره ریخته و پیازها را در آن نیمه سرخ كرده و فیله مرغ و ادویه را هم تفت داده و با كمی آب آن را آبپز میكنیم.
زرشك را با آب سرد شسته، در آبكش می‌ریزیم تا آب آن برود، سپس شكر آن را مخلوط می‌‌كنیم.

در ظرف مناسبی یك قاشق غذاخوری كره ریخته، زرشك را به آن افزوده و یك دقیقه تفت می‌دهیم. زعفران آب كرده را نیز به زرشك اضافه می‌كنیم.
برای شیرین كردن خلال پرتقال ، چهار بار و هر بار به مدت پنج دقیقه خلال‌ها را می‌جوشانیم، داخل صافی ریخته و در آخر یك ساعت در آب سرد قرار می‌دهیم و در نهایت به ازای یك پیمانه خلال پرتقال به آن یك پیمانه شكر و دو پیمانه آب اضافه می‌كنیم، به این ترتیب كه آب و شكر را مخلوط كردیم، روی حرارت قرار می‌دهیم، زمانی كه به جوش آمد خلال‌ها را افزوده تا با حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد.
در آخر آبلیمو اضافه كرده و بعد از یكی، دو جوش آن را بر می‌داریم. برنج را در ظرف مناسبی می‌كشیم، مرغ را لای برنج قرار داده و با خلال‌ها و زرشك روی برنج را تزیین می‌كنیم.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

عکس جواهر پلو طرز تهیه جواهر پلو تصویری آموزش پخت جواهر پلو جواهر پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها