بنر  1

آموزش پخت مجبوس پلو یونانی

3/اسفند/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت مجبوس پلو یونانی : ابتدا در ظرفی مناسب برنج را به مرحله آبكشی رسانده و آن را آبكش میكنیم. فیله‌های مرغ را با بیفتك‌كوب زده یا با چاقو كاملا میكوبیم و در كره تفت می‌دهیم.

مجبوس یکی از پلو های معروف می باشد که بسیار خوشمزه و خوش عطر است که به پلو کویتی نیز معروف است. این پلو خوشمزه هم با گوشت و هم با مرغ تهیه می شود . برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید. با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

طرز تهیه مجبوس غذای بسیار خوشمزه عربی

پوست و دانه گوجه‌فرنگی‌ها را گرفته و به صورت مكعبی خرد نموده و به همراه فلفل‌دلمه‌ای خرد شده، پیازداغ و ادویه‌ها تفت داده و بر روی حرارت می‌گذاریم تا آب آن كشیده شود.
كف قابلمه را با روغن چرب كرده و از برنج را داخل آن ریخته، زعفران، فیله‌های مرغ و سس را روی برنج می‌ریزیم و به همین ترتیب ادامه می‌دهیم و در آخر مواد و برنج را با هم مخلوط نموده و بر روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا دم بكشد.

خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

طرز تهیه مجبوس پلو یونانی آموزش پخت مجبوس پلو یونانی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها