بنر  1

آموزش پخت هویج پلو با گوشت

5/اسفند/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت هویج پلو با گوشت :  داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، پیاز و سیر را ریز خرد کنید و همراه با گوشت خرد شده داخل روغن بریزید ( گوشت را به اندازه های کوچک خرد کنید ) ، چند دقیقه تفت دهید تا گوشت همراه با سیر و پیاز سرخ شود و رنگ گوشت تغییر کند.

هویج پلو یکی از خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین غذاهای پرطرفدار برای ناهار است . این غذای خوشمزه از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که معمولا برای مهمانی ها و پذیرایی در مجالس نیز تهیه می شود. طبخ این غذا با برنج ایرانی که یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه و همچنین پخت هویج پلو با گوشت قلقلی و پخت هویج پلو با لوبیا چیتی  با ما همراه باشید.

دستور پخت هویج پلو با گوشت

هویج ها را پوست بکنید و رنده کنید و به گوشت سرخ شده اضافه نمایید ، فلفل سیاه و قرمز ، پودر زیره سبز و مقداری نمک اضافه کنید ، کمی تفت دهید تا هویج نرم شود
سپس ۲ لیوان اب اضافه کنید ، حرارت را ملایم کنید و حدود ۱ ساعت بگذارید گوشت بپزد و آب غذا کشیده شود.
۳۰ دقیقه برنج را در آب خیس دهید ، برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه چند دقیقه جوشید با آب سرد آبکشی کنید ( زمانی برنج را آبکشی که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد ).
ته قابلمه را چرب کنید ، برنج آبکش شده را با مایه گوشت و هویج به آرامی مخلوط کنید و داخل قابلمه بریزید و نصف لیوان آب گرم اضافه کنید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند
سپس حرارت را کم کنید و روی قابلمه را بپوشانید تا برنج دم بکشد. ( میتوانید بوته سیری را از وسط نصف کنید و روی برنج قرار دهید ).

اگر قصد خرید عمده برنج دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها