بنر  1

آموزش پخت پلو بحرینی

1/اسفند/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت پلو بحرینی : برنج را خوب شسته وخیلی کم نمک بزنید و به مدت ۲ ساعت قبل از پخت خیس کنید .
مرغ‌ها را با مقداری آب ،پیاز و دو عدد لیمو عمانی درسته ومقداری زردچوبه ونمک بگذارید بپزند .البته باید یادآور شد که آب مرغ باید زیاد باشد چرا که برای دم کردن برنج از آب مرغ استفاده می شود.

پلو بحرینی یکی از روش های پخت برنج ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید. با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

دستور پخت پلو بحرینی

پیازها را پوست کنده وخلال و سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند.سپس پیازهای سرخ شده را به دو قسمت تقسیم کنید،نیمی از آنها را برای پلو ونیمی دیگر را برای تزیین پلو استفاده کنیدنصف پیازها را در قابلمه‌ی موراد نظر برای دم کردن پلو بریزید، سپس بعد از پخت مرغ‌ها آب آن را جدا کنید و در قابلمه ی پبازها ریخته وبعد ازجوش آمدن برنج را از نمک شسته و در قابلمه‌ی آب مرغ بریزید و بگذارید با حرارت نسبتا متوسط بجوشدتا آب آن تمام شود.سپس قبل از اینکه آن را دم کنید مقداری ادویه ی پلویی و دارچین روی آن بپاشید و پلو را دم کنید.
بعد از دم کشیدن پلو،با کفگیر پلو را مخلوط کنید تا ادویه و دارچین با پلو مخلوط شوند.سپس کمی روغن اضافه کنید و دردیس بکشید .بهتر است پلو را در وسط و مرغها را دور تا دور دیس ومواد را بین مرغ‌ها قرار دهید. (کشمش و گردو و خلال بادام را با نیمی ازپیازسرخ شده تفت داده وپودر لیمو عمانی روی آن بپاشید)

خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

طرز تهیه ادویه بحرینی پلو بحرینی چیست طرز تهیه پلو بحرینی با مرغ پلو بحرینی با گوشت طرز تهیه کباب بحرینی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها