بنر  1

درمان سنگ کلیه با برنج

بدون دیدگاه

درمان سنگ کلیه با برنج : سنگ کلیه یکی از شایع‌ترین مشکلات کلیوی است که ممکن است به دلایل مختلفی مانند تغذیه نامناسب ایجاد شود. این سنگ مانند یک مروارید در کلیه‌ها تولید می‌شود که اندازه آن در بدن افراد مختلف، متفاوت است. درمان سنگ کلیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که حرکت سنگ درون کلیه می‌تواند بسیار دردناک و آزاردهنده باشد. به طور کلی برای درمان سنگ کلیه می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند دارو درمانی، استفاده از روش‌های سنتی و … استفاده نمایید. همچنین برخی مواد غذایی مانند برنج ایرانی نیز می‌توانند در درمان سنگ کلیه موثر باشند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تاثیر برنج در درمان سنگ کلیه، به طور کامل آشنا کنیم.

استفاده از سبوس برنج برای بهبود سنگ کلیه

با توجه به تحقیقاتی که روی خواص برنج انجام شده است، مشخص کرد که مصرف روزانه حدود ۲۰ گرم سبوس برنج ، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در پیشگیری و درمان سنگ کلیه داشته باشد. از طرفی محققان این موضوع را روی چندین نفر آزمایش کرده و از آن‌ها خواستند به مدت حداقل سه ماه مطابق با رژیم مشخص شده روزانه مقداری سبوس برنج میل نمایند. پس از مدتی از آن‌ها آزمایش ادرار گرفته و مشخص شد، میزان کلسیم موجود در ادرار آن‌ها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

از آنجایی که برخی از سنگ‌های کلیه، سنگ‌هایی از جنس کلسیم می‌باشند، نتیجه این آزمایش نشان داد که برنج می‌تواند در پیشگیری و درمان سنگ کلیه موثر باشد. از طرفی سبوس برنج حاوی مقدار قابل توجهی فیتات و یا فیتیک اسید است که موجب مسدود نمودن جذب کلسیم روده‌ای شود. به همین دلیل، استفاده کردن از برنج و سبوس آن،  می تواند یکی از روش‌های خانگی برای درمان سنگ کلیه باشد.

درمان سنگ کلیه با برنج

تاثیر برنج در درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه ماده ای جامد است که به چهار نوع دسته بندی می شود. از انواع آن، می‌توان به سنگ اسید اوره، سنگ Struvite و سنگ‌های Cystine اشاره نمود. همانطور که گفته شد سنگ های کلسیم از رایج‌ترین و شایع‌ترین سنگ‌های کلیه است. از طرفی برای جلوگیری از این نوع سنگ‌ها می توان از برنج استفاده کرد چرا که ترکیبات موجود در برنج که در موارد فوق به آن ها اشاره شد، می‌تواند کلسیم را کاهش داده و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری نماید. همچنین با کاهش کلسیم در مجرای ادراری به درمان سنگ کلیه نیز کمک می‌نماید.

از طرفی برنج یک گیاه است که از سبوس آن برای تولید داروها و روغن هایی که خواص دارویی دارند، استفاده می‌شود. این سبوس می‌تواند میزان جذب کلسترول را کاهش دهد. از این رو به پایین آمدن کلسترول خون، کاهش جذب کلسیم نیز کمک نموده و می‌تواند به پیشگیری از تشکیل انواع سنگ‌های کلیه کمک نماید. از دیگر مزایای برنج می‌توان به کاهش فشار خون، درمان دیابت ، کمک به پیشگیری از چاقی، افزایش مقاومت در برابر ایدز و … اشاره نمود. به طور کلی استفاده از مواد غذایی مفید مانند برنج تاثیر فوق‌العاده زیادی در درمان سنگ کلیه دارد. البته نوشیدن آب فراوان و استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک نیز در درمان این مشکل بی‌تاثیر نخواهند بود.

درمان سنگ کلیه با برنج

چگونگی مصرف برنج برای درمان سنگ کلیه

از آنجایی که حرکت سنگ کلیه می‌تواند تجربه بسیار دردناکی به همراه داشته باشد. افرادی که دارای سنگ کلیه هستند به دنبال روشی برای درمان سریع‌تر آن می‌باشند. اما بسیاری از افراد می‌خواهند با استفاده از روش‌های خانگی و سنتی، به درمان سنگ کلیه بپردازند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، بهتر است از برنج برای درمان این سنگ‌ها استفاده نمایید. البته استفاده از سبوس برنج بیشتر از دانه‌های پخته شده برنج توصیه می‌شود. زیرا مصرف بیش از حد برنج پخته شده می‌تواند موجب افزایش وزن و بالا رفتن کلسترول شود. به همین دلیل بهتر است برای پیشگیری از بروز دیگر مشکلات از سبوس برنج استفاده نمایید. مصرف روزانه ۲۰ گرم سبوس برنج می‌تواند در بهبود سنگ کلیه موثر باشد.

سبوس برنج را می‌توانید درون ماست، سالاد، روی غذا و … بریزید و میل کنید. از آنجایی که تغییر زیادی در طعم غذا، ماست و سالاد ایجاد نمی‌کند، به راحتی می‌توانید آن را میل نمایید. از طرفی اگر می‌خواهید همزمان با درمان سنگ کلیه به کاهش وزن، درمان دیابت، کاهش کلسترول و بهبود بیماری قلبی نیز کمک نمایید. می‌توانید در وعده صبحانه مقداری سبوس برنج را داخل یک لیوان شیر گرم ریخته و مصرف کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که مصرف سبوس برنج طی چند روز نمی‌تواند به درمان سنگ‌های کلیه کمک نماید. بنابراین برای درمان سنگ کلیه و پیشگیری از آن نیاز است حداقل سه ماه تا ۳ سال به صورت روزانه و به میزان ۲۰ گرم در روز از سبوس برنج استفاده نمایید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها