روش نگهداری برنج عنبربو

30/خرداد/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

روش نگهداری برنج عنبربو : برنج عنبر بو از برنج های جنوب کشور است که نسبت به برنج های شمالی پیشینه کمتری دارد و به تازگی در بین مردم ایران جا افتاده است.می دانیم که هر نوع مواد غذایی در مدت زمان مشخصی قابل استفاده است و همین طور در صورت عدم نگهداری مناسب، شرایط فاسد یا خراب شدن آن پیش خواهد آمد. حال می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که نحوه نگهداری از برنج عنبر بو به چه شکل است و چگونه می توانیم در طولانی مدت از برنج عنبربو نگهداری کنیم. برای خرید برنج عنبربو آرتارایس که دارای کیفیتی مناسب و همین طور قیمتی معقول است به فروشگاه اینترنتی برنج آرتا رایس مراجعه کنید تا از طریق خرید آنلاین، برای خرید برنج عنبربو سریع و آسان اقدام کنید

ترفند های ارزان برای نگهداری از برنج عنبر بو 

شما می توانید با استفاده از مواد طبیعی و یا شیمیایی از برنج عنبر بو نگهداری کنید. از انواع مواد شیمیایی که می توانید از آن برای نگهداری از برنج عنبر بو استفاده کنید؛ قرص برنج است. البته استفاده از قرص برنج دارای خطرات زیادی است و استفاده از آن جزء در مواقع ضروری توصیه نمی شود. بجای مواد شیمیایی استفاده از مواد طبیعی کم خطر تر و ایمن تر است. با قرار دادن موادی مانند: حبه سیر، پوست یا برگ گردو، زنجبیل و نمک در میان دانه های برنج عنبر بو، می توانید سالم ماندن برنج عنبر بو را تضمین کنید

دلایل از بین رفتن برنج عنبر بو

نگهداری از مواد غذایی از مهم ترین مواردی است که شما باید در ارتباط با مواد غذایی آن را رعایت کنید و به هنگام خرید یک مواد غذایی نکات نگهداری از آن را بدانید. فرض کنید که یک کیسه برنج عنبر بو خریده اید؛ چگونه از شپشک زدن برنج آن جلوگیری می کنید؟ از چه ترفند هایی برای سالم ماندن برنج خود در طولانی مدت بهره می گیرید؟ برای جلوگیری کردن از هدر شدن هر نوع مواد غذایی باید نکات مربوط به نگهداری از آن را دانست.

هم اکنون ما می خواهیم درباره نحوه نگهداری از برنج عنبربو بدانیم و با دریافت این اطلاعات به نحو احسن از برنج مصرفی خود استفاده کنیم. مجموعه صنایع غذایی آرتا رایس از بهترین ارائه کنندگان برنج عنبربو در ایران است که کیفیت محصولات آن تضمین شده است و اگر برای اولین بار قصد خرید برنج عنبربو را داشتید، حتما به فروشگاه اینترنتی برنج آرتا رایس مراجعه کنید تا یک برنج عنبربو بی نظیر را خریداری کنید.

همیشه و در همه جا دلایل و علت هایی وجود دارند که باعث خراب شدن و فاسد شدن مواد غذایی می شوند. با جلوگیری کردن از وقوع این علت ها می توان از مواد غذایی مانند برنج برنج بعد از نان قوت غالب مردم ایران است و به همین دلیل اکثریت افراد جامعه، خرید برنج را به صورت سالیانه انجام می دهند. نکته حائز اهمیت این است که در صورت خرید عمده برنج باید بتوانید از آن به خوبی نگهداری کنید. برنج عنبر بو در حالت استاندارد به مدت 7 ماه سالم باقی می ماند ولی با استفاده از برخی راه کار ها می توانید به صورت تضمین شده از برنج عنبر بو نگهداری کنید. حال می خواهیم عوامل خراب شدن برنج عنبر بو را بررسی کنیم تا بدانیم انجام چه کارهایی باعث می شود که بتوانیم از این برنج نگهداری کنیم. عوامل زیادی وجود دارند که شرایط استاندارد نگهداری از برنج عنبر بو را از بین می برند ولی ما می توانیم تا حد زیادی علت های این مشکلات را کاهش بدهیم

1. شپشک

یکی از معضلات نگهداری از برنج عنبربو، مشکل افتادن شپشک در برنج است. یکی از راه های مقابله با شپشک؛ قرار دادن برنج بر روی چهارپایه، میز یا هر وسیله ای که کیسه برنج را از زمین جدا کند. در این صورت احتمال وجود شپشک در برنج کاهش می یابد. اگر با شپشک در برنج عنبربو مواجه شدید؛ یکی از راه های سنتی مقابله با این حشره های کوچک که این مورد به مقدار برنجی که در اختیار دارید نیز بستگی دارد و انجام این روش با مقدار زیادی برنج کمی دشواری به وجود می آورد.

این روش به این شکل است که باید پارچه بزرگ و تمیزی را در محلی به دور از گرد و خاک بر روی زمین بیندازیم، به طوری که نور خورشید به آن قسمت بتابد. در فاصله زمانی بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر تابش مستقیم خورشید باعث فراری دادن حشره های کوچک می شود. البته بخاطر داشته باشید که برای جلوگیری از خرد شدن برنج از قرار دادن برنج در طولانی مدت در برابر نور خورشید جدا بپرهیزید.

2. رطوبت و گرما

رطوبت و گرما جزء عواملی هستند که به سرعت باعث خرابی برنج عنبربو می شوند. به هنگام انتخاب یک مکان برای نگهداری از برنج عنبربو مطمئن شوید که گرما و رطوبت مکان به حدی نیست که باعث خرابی برنج شود و بهتر است که محل انتخاب شده دارای سیستم مناسب تهویه هوا باشد. در صورت تشدید گرما و رطوبت در محل نگهداری از برنج عنبربو، امکان تبدیل تخم آفت به حشره نیمه بالغ افزایش پیدا می کند و این گرما به آن ها کمک می کند تا سریع تر رشد کنند و تعداد آن ها بیشتر شود.

ترفند های کوچک و کاربردی برای نگهداری برنج عنبربو

یکی از ترفند های حفظ برنج عنبربو استفاده از قرص برنج است و قرار دادن آن در بین دانه های برنج، ولی قرص برنج بسیار خطرناک است و شرایط استفاده از آن بسیار حساس است و در مرحله اول به شما توصیه می کنیم که تا حد امکان از این راه حل استفاده نکنید. قرار دادن مواد طبیعی مانند: زنجبیل، زردچوبه، نمک، پوست یا برگ گردو، حبه سیر و غیره باعث می شوند که برنج عنبربوسالم بماند.

نتیجه گیری

می دانیم که برنج عنبربو از خوش عطر و بو ترین برنج های ایرانی است و به هنگام پخت این برنج شیفته آن خواهید شد.برنج عنبر بو با طبع گرم و مطبوع خود انتخاب مناسبی برای مصرف روزانه است. هم اکنون شما دید بهتری نسبت به نحوه نگهداری از برنج عنبر بو دارید و با خرید عمده برنج عنبر بو با کیفیت می توانید به راحتی نیز از آن مراقبت کنید.

برای خرید آسان و بی دغدغه برنج عنبربو درجه یک به وبسایت رسمی آرتا رایس مراجعه کنید تا هم از قیمت این برنج و میزان کیفیت آن مطلع شوید و هم از روش های نگهداری از انواع گوناگون برنج های ایرانی آگاه شوید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها