بنر  1

معجزه سبوس برنج

بدون دیدگاه

معجزه سبوس برنج : سبوس برنج تثبیت شده چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ سبوس برنج - پوسته بیرونی غنی از مواد مغذی هسته برنج که به عنوان محصول فرعی فرآوری برنج سفید تولید می‌شود - به غلات یا اسموتی‌ها افزوده می‌شود. سبوس برنج تثبیت شده ماندگاری طولانی تری نسبت به سبوس برنج تثبیت نشده دارد، زیرا تحت فرآیندی قرار می گیرد که باعث غیرفعال شدن آنزیمی می شود که در غیر این صورت روغن سبوس برنج را تجزیه کرده و آن را فاسد می کند. تثبیت بر ارزش غذایی سبوس برنج تأثیر نمی گذارد. مصرف سبوس برنج تثبیت شده فواید زیادی برای سلامتی دارد، زیرا به عنوان یک منبع عالی از مواد مغذی ضروری عمل می کند.

فیبر

سبوس برنج تثبیت شده را به عنوان منبع فیبر غذایی مصرف کنید. پیروی از یک رژیم غذایی غنی از فیبر به شما کمک می کند تا وزن سالمی داشته باشید و معده خود را برای مدت طولانی تری بعد از غذا سیر نگه دارید تا از پرخوری در روز بعد جلوگیری کنید. فیبر موجود در سبوس برنج تثبیت شده همچنین به کنترل سطح قند خون شما کمک می کند و مزایای سلامتی طولانی مدت از جمله کاهش خطر بیماری قلبی را ارائه می دهد. به گفته موسسه پزشکی، یک چهارم فنجان سبوس برنج تثبیت شده 6.2 گرم فیبر رژیمی را ارائه می دهد که 25 درصد توصیه شده روزانه برای زنان و 16 درصد برای مردان است.

معجزه سبوس برنج

منگنز و فسفر

سبوس برنج به عنوان منبع خوبی از مواد معدنی ضروری است و مقدار زیادی منگنز و فسفر را برای شما فراهم می کند. شما برای داشتن استخوان های سالم به هر دو ماده معدنی نیاز دارید - فسفر به بافت استخوانی معدنی کمک می کند که استخوان های شما را سفت می کند، در حالی که منگنز به شما کمک می کند کلاژن تولید کنید که آنها را در برابر آسیب مقاوم می کند. منگنز همچنین عملکرد سالم مغز را تقویت می کند، در حالی که فسفر در ارتباطات سلولی نقش دارد. یک چهارم فنجان سبوس برنج تثبیت شده حاوی 495 میلی گرم فسفر و 4.2 میلی گرم منگنز - کل نیاز روزانه شما - و 71 درصد از فسفر مورد نیاز روزانه شما است.

منیزیم و آهن

سبوس برنج را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا دریافت منیزیم و آهن را افزایش دهید. یک چهارم فنجان سبوس برنج تثبیت شده 5.5 میلی گرم آهن در اختیار شما قرار می دهد - 69 درصد از نیاز روزانه توصیه شده برای مردان و 31 درصد برای زنان که توسط موسسه پزشکی تعیین شده است. هر وعده همچنین حاوی 72 درصد از نیاز روزانه منیزیم برای زنان و 55 درصد برای مردان است. هر دو ماده معدنی با کمک به سلول‌های شما برای تولید انرژی، متابولیسم شما را افزایش می‌دهند. منیزیم همچنین ارتباطات سلولی سالم را تقویت می کند، در حالی که آهن به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند که برای انتقال اکسیژن ضروری هستند.

معجزه سبوس برنج

ویتامین های B-5 و B-6

سبوس برنج تثبیت شده همچنین حاوی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های B-5 و B-6 است. ویتامین B-5 نقش مهمی در عملکرد مغز ایفا می‌کند - به شما کمک می‌کند ملاتونین، هورمون مغزی که بر هوشیاری تأثیر می‌گذارد، و همچنین استیل کولین، یک ماده شیمیایی که در ارتباطات سلولی مغز استفاده می‌شود، بسازید. ویتامین B-6 همچنین به ارتباط اعصاب شما کمک می کند و در تولید گلبول های قرمز خون نقش دارد. هر یک چهارم فنجان مغز برنج تثبیت شده حاوی 2.2 میلی گرم اسید پانتوتنیک یا 44 درصد از مقدار توصیه شده روزانه توصیه شده توسط موسسه پزشکی است.

نقش سبوس برنج در سلامتی

برخی از افرادی کلسترول قلب و خون دارند باید از ویتامین های زیادی استفاده کنند. آن دسته از خوراکی هایی که آنتی اکسیدان های زیادی دارند را شما می توانید برای کاهش دادن قند خون خود مورد استفاده قرار دهید. خاصیت سبوس برنج برای کاهش دادن بیماری های مربوط به کلسترول خون زیاد است و شما می توانید از آن نهایت استفاده را داشته باشید.

آهن و ویتامین های متنوعی که درون سبوس برنج وجود دارد برای افزایش بخشیدن به گلبول های قرمز بهترین گزنه به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از سبوس برنج می توانید کم خونی خود را درمان سازید.
منگنز زیادی که درون سبوس برنج وجود دارد برای تقویت کردن حافظه بهترین گزینه می باشد. شما می توانید عملکرد مغز خود را با استفاده از منگنز درونی سبوس برنج افزایش دهید.

کاهش خطرات بیماری ها با سبوس

مقادیر بالای آنتی اکسیدان که درون سبوس برنج وجود دارد برای کاهش دادن خطرات سرطان بسیار عالی می باشد. شما می توانید با استفاده روزانه از سبوس برنج سلول های سرطانی بدن خود را به طور کلی از بین ببرید.

برای درمان سنگ کلیه هم می توانید سبوس برنج را مورد استفاده قرار دهید. خطر ابتلا به سنگ کلیه با استفاده از سبوس برنج کاهش پیدا خواهد کرد

معجزه سبوس برنج

کاربردهای سنتی سبوس برنج

1. از روغن سبوس برنج به طور روزانه برای بهبود گردش خون استفاده کنید و ظاهر حلقه های سیاه و پف دور چشم ها را کاهش دهید.

2. این کار برای جلوگیری از شرایط پوستی مانند اگزما نیز مفید است.

3. سبوس برنج همچنین به ترمیم آسیب، خشکی و شکنندگی کمک می کند.

4. برای تسریع روند التیام به طور مستقیم روغن را به جای زخم بزنید.

5. از سبوس برنج برای درمان بیماری های قلبی و عروقی استفاده می شود.

6. به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها