لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

17/مهر/1403 وبلاگ
بدون دیدگاه

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی : در این مقاله، ما قصد داریم شما را با لیستی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی که با برنج سرو می‌شوند، آشنا کنیم. این لیست شامل بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها است که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از روش‌های متنوع و جذاب تهیه کرده و در کنار برنج ایرانی میل نمایید.

غذاهای ایرانی با برنج، نه تنها طعمی دلپذیر دارند، بلکه به خاطر تنوع و غنای فرهنگی خود، همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرند. برنج به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های غذایی، در بسیاری از وعده‌های غذایی ایرانی نقش کلیدی ایفا می‌کند. از کباب‌های معطر گرفته تا خورشت‌های غنی و خوش رنگ، همگی می‌توانند به راحتی با برنج سرو شوند و تجربه‌ای لذیذ برای شما و مهمانانتان به ارمغان آورند.

ما در این مقاله، فهرستی کامل و متنوع از بهترین غذاهای ایرانی که با برنج سرو می‌شوند، گردآوری کرده‌ایم. برای هر یک از این غذاها، طرز تهیه‌ای ساده و کاربردی ارائه خواهیم داد تا بتوانید به راحتی آن‌ها را در منزل تهیه کنید. به همین دلیل، فرقی نمی‌کند که شما یک آشپز مبتدی باشید یا یک حرفه‌ای، این لیست می‌تواند الهام‌بخش شما برای پخت غذاهای خوشمزه باشد.

پس با ما همراه باشید و به دنیای خوشمزه غذاهای ایرانی که با برنج سرو می‌شوند، قدم بگذارید. در انتهای این سفر، شما به یک منوی کامل و جذاب دست پیدا خواهید کرد که می‌توانید برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید و لذت ببرید!

اگر قصد خرید برنج ایرانی را دارید، نیازی به صرف وقت زیاد نیست. شما می‌توانید با اعتماد به آرتا رحیمی، خرید خود را به راحتی انجام دهید. این فروشگاه با ارائه برنجی با کیفیت عالی و قیمت‌های مناسب، امکان خرید حضوری و آنلاین را برای شما فراهم کرده است. با یک خرید مطمئن از آرتا رحیمی، می‌توانید از طعم لذیذ برنج ایرانی لذت ببرید و تجربه‌ای خوشایند از تهیه غذا داشته باشید.

پس بی‌درنگ به سراغ این 7 غذای خوشمزه بروید و با برنج ایرانی، سفره‌ای پر از طعم و عطر را برای خود بچینید!

برای مشاهده دستور پخت انواع غذاها با برنج ایرانی بخش آشپزی وبسایت را مطالعه نمایید


لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش قورمه سبزی با برنج

قورمه سبزی به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی از گذشته تاکنون شناخته شده است. غذایی که محبوبیتش حتی به گردشگران نیز رسیده.
جالب است بدانید که در گوشه گوشه ایران روش طبخ خود را دارد و تمام این روش‌های پخت بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

قورمه سبزی خوشمزه ترین غذای ایرانی با برنج است. به نظر من کسی نیست که خورشت قرمه سبزی را دوست نداشته باشد. از آنجایی که خورشت قورمه سبزی از گذشته در بین ما ایرانی ها وجود داشته است و دستور تهیه ی آن از بزرگتر ها به ما منتقل شده است. قطعا برای همه ی ما یادگاری های دلنشینی بر جای گذاشته است.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش قیمه با برنج

غذای محبوب دیگر خورش قیمه است که در انواع مختلف زیر پخته می‌شود:

    قیمه ریزه اصفهانی
    پیچاق قیمه اردبیلی
    قیمه نخود یزدی
    قیمه نثار قزوین
    قیمه بادمجان
    قیمه به
    قیمه به و آلو
    قیمه کدو
    قیمه سیب درختی لری
    قیمه هویج تبریزی
    قیمه ماسوله
    قیمه بوشهری

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش فسنجان با برنج

خورش فسنجان از غذاهای اصیل ایرانی محسوب می‌شود، در اکثر مهمانی‌ها زینت بخش میز و یا سفره است. خورش فسنجان برای سه ذائقه (ترش، ملس، شیرین) سرو می‌شود. شما می‌توانید خورش فسنجان را با گوشت‌های قلقلی و یا مرغ سرو نمایید.

با اینکه خورشت فسنجان یک غذای شمالی است اما معمولا در تمام شهر ها تهیه می‌شود. در مورد طرز تهیه خورشت فسنجان اختلاف نظرات بسیاری وجود دارد که موجب شده به روش‌های مختلفی درست شود. با اینکه زمان زیادی برای پخت خورشت فسنجان نیاز است اما این موضوع از محبوبیت این غذا کم نکرده و می توان گفت معیاری برای تشخیص بهترین آشپزهای ایرانی است.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش کرفس با برنج

خورش کرفس و کرفس پلو یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که در بسیاری از مناطق کشور طیخ می‌شود. این خورش با استفاده از کرفس، گوشت گوسفند و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و طعم ترش و خوشمزه‌ای دارد.


لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش هویج با برنج

خورش هویج یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که در بسیاری از مناطق کشور، به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار شناخته می‌شود. این خورش با استفاده از هویج، گوشت گوسفند و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و طعم ترش و خوشمزه‌ای دارد.

خورش آلو اسفناج با برنج

یک غذای مناسب برای مهمانی، با طعم عالی که هم با گوشت و هم مرغ می توان آن را طبخ کرد. ترکیب اصلی آن اسفناج و آلو است.
لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش مسما بادمجان با برنج

خورش مسما بادمجان، خورش اصیل ایرانی که با برنج سرو می‌شود. با روش و رسپی متنوع پخته میشود. مناسب مجالس و میهمانی و مورد علاقه افراد زیادی است. بله، خورش مسما بادمجان یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که با استفاده از بادمجان و مرغ تهیه می‌شود. طعم خوشمزه و عطر دل‌انگیز این غذا، آن را به یکی از پرطرفدارترین غذاهای مردم ایران تبدیل کرده است.

خورش مرغ ترش یک غذای برنجی محلی

خورش مرغ ترش یکی دیگر از غذاهای محبوب ایرانی است که مربوط به استان گیلان است. در شهرهای مختلف با مواد اولیه و دستورات متنوع پخته میشود. این خورش با استفاده از مرغ، سبزیجات، نعنا و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و به دلیل طعم ترش و خوشمزه‌ای که دارد، خوردن آن بسیار لذت‌بخش است.
لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

خورش تره کردی با برنج

خورش تره کردی یکی از غذاهای محبوب در آشپزی کردی است. این خورش با استفاده از تره و گوشت گاو یا گوسفند پخته می‌شود. از سایر مواد این خورش می‌توان به لیمو عمانی، پیاز، نمک، زردچوبه، روغن و آب اشاره کرد. خورش تره کردی اغلب همراه با برنج سفید به صورت کته یا پلو سرو می‌شود و طعم شیرین و عطری دل انگیز دارد.

باقالی پلو با ماهیچه یک غذای برنجی لاکچری

باقالی پلو با ماهیچه یک غذای خوشمزه و محبوب ایرانی است که در بسیاری از مناطق کشور پخته می‌شود.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانیدلمه

دلمه نیز یکی از غذاهای برنجی خوشمزه و متنوع است. برای آموزش پخت و طرز تهیه انواع دلمه حتما این مطلب را بخوانید.

چلو کباب

چلو کباب غذای اصیل و معروف ایرانی است. از چلو به اضافه کباب تشکیل شده و در کنار آن گوجه کباب شده و سماق و کره و لیمو یا نارنج سرو می‌شود.

سبزی پلو با ماهی،غذای برنجی عید نوروز

سبزی پلو با ماهی نیز غذایی با اصالت و رنگ و بویی ایرانی است. سبزی پلو از ترکیب برنج ایرانی و سبزی های مخلوط و خرد شده شامل تره، گشنیز، جعفری، شوید، شنبلیله و سیر تازه است. ماهی نیز می تواند از انواع ماهی بخصوص ماهی قزل آلا، سفید، سالمون و… است. ماهی را با کمی نمک، فلفل سیاه، سیر و زعفران برای ساعاتی طعم دار نموده و بعد در روغن سرخ می‌نمایند.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

چلو گوشت،غذای برنجی مجلسی

چلو گوشت غذای مجلسی و پرطرفدار ایرانی است. غذایی که از لحاظ قیمت گران و در مجالس مهم و خاص سرو می‌شود. با گوشت گوسفند و گوشت گوساله قابل تهیه است. که نوع تهیه شده با گوشت گوسفندی آن خوشمزه‌تر و لذیذتر است.

کباب تابه ای با پلو

کباب تابه ای شاید نتواند جای کباب کوبیده بگیرد. اما به سهم خودش از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود. کم پیش میاید کسی این غذا را دوست نداشته باشد، غذایی خوشمزه و لذیذ که بسیار هم زود آماده می‌شود.

زرشک پلو با مرغ یک غذای برنجی محبوب

زرشک پلو با مرغ از غذاهای اصیل ایرانی با روش های طبخ گوناگون است. غذایی بی نهایت لذیذ با پخت آسان که بسیار در مجالس و میهمانی ها برای پذیرایی از آن استفاده می‌شود.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

آلبالو پلو

آلبالو پلو نیز غذای ایرانی با طعم ترش و ملس که از شیراز به سایر شهرها نیز راه یافته است. به دلیل وجود آلبالو غذایی فصلی است که در تابستان طبخ می‌شود. اما می توان با روش فریز کردن آلبالو را برای فصل های دیگر نیز نگهداری نمود. از ترکیب برنج و آلبالو و مرغ تهیه می‌شود. الیته این غذا شاید به خاطر شیرین بودن طعمش به عنوان یک غذای برنجی محبوب به شمار نیاید.

مرصع پلو

مرصع پلو نیز از غذاهای سنتی ایران است. به دلیل ظاهر زیبا و کامل بودن آن غذایی محبوب برای مجالس است. از یک برنج پلو شده اعلا، زرشک، خلال پسته، خلال بادام، زعفران، خلال پوست پرتقال و مرغ تهیه می‌شود. مرغ را می‌توان با زعفران پخت. می‌توان مرغ را تکه های بزرگ یا به صورت ریش ریش کرد و در کنار پلو تزئین شده سرو نمود.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

کلم پلو شیرازی غذای برنجی محلی

کلم پلو غذای شیرازی که با کلم قمری تهیه می‌شود. البته که با کلم برگ نیز پخته می‌شود. مخلوط برنج با سبزی مخصوص کلم پلو و کلم طعمی خاص به این غذا می‌دهد. از گوشت چرخ کرده نیز به صورت قلقلی شده در کنار این پلو استفاده می‌شود.

عدس پلو غذای برنجی مناسبتی

عدس پلو نیز از غذاهای سنتی و خوشمزه ایران است. این غذای برنجی را معمولا به عنوان یک غذای نذری میشناسند که در مناسبت‌ها و مراسم خاص تهیه و توزیع می‌شود. این غذا ترکیب برنج پلو شده با عدس، گوشت چرخ کرده، پیاز و کشمش است.

هویج پلو یکی از غذاهای ایرانی با برنج

هویج پلو یک غذای پلویی خوشمزه و مجلسی ایرانی است. اگر به شکل مجلسی آن را تهیه کنید. می توان مرغ همراه با هویج پلو را به صورت ریش ریش با پلو مخلوط کرد. یا مرغ را مانند زرشک پلو کنار این غذا گذاشت و یا فیله مرغ را به شکل حلزونی آماده کرده و با خلال پسته و بادام و زرشک روی پلو چید و تزیین نمود.

لیست بهترین غذاهای برنجی ایرانی

شیرین پلو یک غذای برنجی مجلسی

شیرین پلو نیز یک پلوی قدیمی خوشمزه که در نواحی گوناگون ایران با روش های مختلفی طبخ می‌شود. پلویی که با مرغ و مخلوطی از پیاز، پوست پرتقال، خلال پسته و بادام و زرشک، هویج، زعفران

رشته پلو

رشته پلو به عنوان یک غذای برنجی متنوع که می تواند هم یک وعده سبک و ساده و هم غذایی مجلسی و لذیذی باشد. بستگی به این دارد که در کنار رشته پلو چه چیزی سرو می‌نمایید. مثلا دور چین می تواند یک نیمرو یا گوشت قلقلی باشد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها