فایده شگفت انگیز آرد برنج برای سلامتی ، ارد برنج از کجا بخرم ، بهترین مارک آرد برنج ، قیمت آرد برنج شمال ، قیمت آرد برنج هاشمی | خرید برنج ایرانی مستقیم از شرکت صنایع غذایی آرتا رحیمی گلستان، خرید برنج شمال ، خرید برنج ایرانی ارزان ، بهترین برنج ایرانی
بنر  1

4 فایده شگفت انگیز آرد برنج برای سلامتی

بدون دیدگاه

4 فایده شگفت انگیز آرد برنج برای سلامتی : آرد برنج را افراد زیادی در سراسر جهان می شناسند و از آن استفاده می کنند. اما آیا از فواید آن برای سلامتی خود آگاه هستید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید سلامتی آن، ادامه مطلب را بخوانید! آرد برنج نوعی آرد است که از برنج ریز یا برنج لاشه آسیاب شده تهیه می شود. می توان آن را از هر دو نوع برنج قهوه ای و برنج سفید تهیه کرد و می توان از آن برای انواع پخت و پز استفاده کرد. متفاوت از نشاسته برنج که از خیساندن برنج در شیره تهیه می شود، آرد برنج از آسیاب کردن برنج درست می شود. آرد برنج که غنی از ویتامین ها و پروتئین است، به طور گسترده ای با قیمت های پایین در دسترس است. این یک جایگزین معمول برای آرد گندم است زیرا مواد مغذی در هر دو نوع بسیار مشابه است.

کدام آرد برنج از همه بهتر است؟

مانند هر آرد دیگری، کیفیت دانه های برنجی که برای تولید آرد برنج آسیاب می شود، بیشترین اهمیت را دارد. با توجه به اینکه برنج در آب های راکد کشت می شود، استفاده از مواد شیمیایی مانند سموم دفع آفات و حشره کش ها می تواند به داخل آن راه پیدا کند. بنابراین، شما باید برنج ارگانیک و آرد برنج ارگانیک را انتخاب کنید. برنج و آرد برنج ارگانیک علاوه بر سالم‌تر بودن، خوشمزه‌تر از همتایان غیرآلی خود هستند. بنابراین سعی کنید خرید بهترین برنج ایرانی را در برنامه غذایی خود بگنجانید. اگر می خواهید خودتان آرد برنج ددر خانه درست کنید بهتر است خرید برنج عمده داشته باشید تا لاشه برنج را از کارخانه دریافت کنید و سپس با آن نسبت به تهیه آرد برنج اقدام فرمایید. اما می توانید خرید آرد برنج ارگانیک را از کارخانه شالیکوبی آرتا رحیمی تهیه کنید.

4 فایده شگفت انگیز آرد برنج برای سلامتی

فواید آرد برنج

آرد برنج به دلیل داشتن مواد مغذی فواید سلامتی متفاوتی دارد.

100 گرم:
366 کالری
1.4 گرم چربی کل
0 میلی گرم کلسترول
0 میلی گرم سدیم
76 میلی گرم پتاسیم
80 گرم کربوهیدرات کل
6 گرم پروتئین
1 درصد کلسیم
آهن 2 درصد
8 درصد منیزیم
20٪ ویتامین B-6

آرد برنج حاوی پروتئین

آرد برنج سرشار از پروتئین است. به خصوص رنگ قهوه ای دارای سطوح بالاتری از ویتامین B است.

آرد برنج حاوی فیبر

آرد برنج می تواند مقدار مناسبی فیبر برای شما فراهم کند که برای همه انواع رژیم ها ضروری است. به لطف محتوای فیبر بالایی که دارد، می تواند کلسترول را کاهش دهد، سطح قند خون را بهبود بخشد و به هضم غذا کمک کند.

جایگزینی آرد گندم با آرد برنج نیز می تواند به کاهش وزن کمک کند. همچنین می تواند از بیماری هایی مانند دیابت (نوع 2)، فشار خون بالا و بیماری های روده بزرگ جلوگیری کند.

4 فایده شگفت انگیز آرد برنج برای سلامتی

آرد برنج بدون گلوتن است

آرد برنج کاملاً بدون گلوتن است. بنابراین برای کسانی که به گلوتن حساسیت ندارند یا برای کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند یک گزینه عالی است. بیماری سلیاک یک مشکل گوارشی است که پس از تماس با گلوتن، سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آرد برنج حاوی کولین

کولین یک ماده مغذی ضروری برای انسان و حیوانات است. به انتقال کلسترول و تری گلیسیرید از کبد به قسمت های مورد نیاز بدن کمک می کند. بنابراین آرد برنج می تواند به بهبود سلامت کبد کمک کند.

بنابراین، اگر به دنبال تغذیه، فواید و کاربردهای آرد برنج هستید، به جای درستی آمده اید! بیا یک نگاهی بیندازیم.

آرد برنج تغذیه ، فواید سلامتی و محدودیت ها

ما نگاهی جامع به محتوای غذایی آرد برنج مانند کالری، ویتامین ها، مواد معدنی و غیره خواهیم داشت.

آرد برنج : حقایق تغذیه ای

آرد برنج در انواع سفید و قهوه ای بسته به منبع موجود است. ممکن است شما هم نام برنج سفید شیرین را شنیده باشید که از برنج چسبنده دانه کوتاه به دست می آید. با این حال، آرد برنج شیرین نسبتاً غیر معمول است.

آرد برنج سفید بافت ظریفی دارد در حالی که برنج قهوه ای به دلیل داشتن سبوس دانه دانه تر است. علاوه بر این، تغذیه آرد برنج برای قهوه ای و سفید نیز کمی متفاوت است.

با مقایسه تغذیه آرد برنج، مشخص می شود که کالری آرد برنج قهوه ای به طور جزئی کمتر از کالری آرد برنج در آرد برنج سفید است. همچنین سرشار از مواد معدنی ضروری است که آن را جایگزین سالم تری می کند.

فواید آرد برنج برای سلامتی

آرد برنج دارای مزایای سلامتی زیر است:

1. از آنجایی که بدون گلوتن است، یک انتخاب عالی برای کسانی است که از عدم تحمل گلوتن و شرایط خودایمنی مانند سلیاک رنج می برند.

2. حاوی مقدار مناسبی از فیبرهای نامحلول است که دستگاه گوارش را در حالت مطلوب نگه می دارد. یک رژیم غذایی با فیبر بالا همچنین می تواند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد، سطح قند خون را مدیریت کند و حرکات روده را منظم کند.

3. آرد برنج سرشار از کلسیم است و این تغذیه آرد برنج آن را به یک انتخاب غذایی عالی برای حفظ سلامت استخوان و استخوان تبدیل می کند.

4. آرد برنج سفید (100 گرم) حاوی 9.2 میلی گرم کولین است که از تجمع چربی و کلسترول در کبد شما جلوگیری می کند. بنابراین، به حفظ سلامت کبد شما کمک می کند.

5. آرد برنج به دلیل تراکم بالای مواد معدنی، به ویژه روی، می تواند پاسخ ایمنی طبیعی بدن را تقویت کند.

6. آرد برنج حاوی مقدار مناسبی پروتئین است که اگر می‌خواهید حجم و عضله‌سازی کنید، آن را تبدیل به یک ماده ضروری می‌کند.

7. می توان از آرد برنج به دلیل بافت درشت آن به عنوان یک لایه بردار طبیعی استفاده کرد. در از بین بردن پوست مرده و مواد زائد از سطح پوست شما بسیار موثر است.

8. یکی دیگر از کاربردهای آرایشی آرد برنج از طریق استفاده از بسته‌ها و ماسک‌های صورت در دسترس است که می‌تواند مجموعه‌ای از نتایج مطلوب از سفت کردن پوست گرفته تا خلاص شدن از شر حلقه‌های سیاه را ارائه دهد.

معایب آرد برنج در مقابل آرد گندم کامل

در حالی که مشخصات تغذیه ای آرد برنج چشمگیر است، محدودیت های زیر را به همراه دارد:

محتوای فولات کمتر

آرد گندم و آرد برنج دارای ارزش غذایی قابل مقایسه با یک نژاد نزدیک به گردن هستند. با این حال، آرد گندم کامل حاوی 44 میکروگرم فولات جامد است، در حالی که حتی آرد برنج قهوه‌ای غنی از فولات نیز 16 میکروگرم می‌تواند تولید کند.

فیتونوترینت های کمتر

آرد گندم کامل و آرد برنج هر دو حاوی لیگنان، یک ماده مغذی گیاهی هستند. با این حال، آرد گندم کامل 30 درصد لیگنان بیشتری نسبت به آرد برنج دارد. با توجه به اینکه لیگنان ها توانایی مبارزه با سرطان را همراه با کاهش کلسترول و مشکلات سلامت قلبی عروقی نشان می دهند، این می تواند یک عامل تعیین کننده در هنگام انتخاب بین این دو باشد!

اکنون در مورد تغذیه آرد برنج، فواید سلامتی و مضرات آن در برابر آرد گندم کامل می دانید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه چه چیزی در رژیم غذایی خود بگنجانید بگیرید!

4 فایده شگفت انگیز آرد برنج برای سلامتی

آیا آرد برنج سالم است؟

با افزایش نیاز به غذاهای بدون گلوتن، فواید آرد برنج می تواند یک گزینه عالی باشد. با این حال، درک این نکته مهم است که برخی از غذاها ممکن است فاقد ارزش غذایی باشند.

بسیاری از محصولات نانوایی فاقد گلوتن نسبت به برخی از غذاهای حاوی گلوتن پروتئین، فیبر و مواد معدنی کمتری دارند و همچنین شاخص گلیسمی بالایی دارند. با این حال، با افزودن آرد برنج و گندم سیاه، سفیده تخم مرغ یا پروتئین آب پنیر می توان ارزش غذایی را بهبود بخشید.

در عین حال، برخی از مطالعات نشان می دهد که شاخص گلیسمی برخی از جدیدترین محصولات بدون گلوتن با افزودن موادی با تراکم معدنی بالا، مانند آرد تاج خروس، گندم سیاه یا آرد بذر کتان، بسیار بهبود یافته است.

آرد برنج خوب از کجا بخریم؟

یافتن آرد برنج کار سختی نیست و می توان آن را در اکثر فروشگاه های مواد غذایی و مواد غذایی سالم خریداری کرد. اما بهترین آرد برنج ارگانیک را از مزارع شمال از فروشگاه اینترنتی برنج ارتا رایس تهیه نمایید.

نتیجه

آرد برنج می تواند جایگزین بسیار خوبی برای رژیم غذایی شما باشد، به خصوص اگر دچار عدم تحمل گلوتن هستید یا بیماری سلیاک دارید. دستور العمل های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی بهتر عمل می کند. همچنین به خاطر داشته باشید که ممکن است مقداری از مواد مغذی را از دست بدهید، اما در کل، آرد برنج یک جایگزین مطمئن و خوشمزه است.

از طرفی، آرد برنج بدون گلوتن، سرشار از فیبر است و می تواند به محافظت از کبد شما کمک کند. از جنبه منفی، از نظر مواد مغذی و فیتونوترینت ها نسبت به سایر گل ها کمتر است و همچنین کربوهیدرات و کالری نسبتاً بالایی دارد.

اگر جایگزینی بدون گلوتن برای آرد گندم می‌خواهید، آرد برنج را امتحان کنید، اما به یاد داشته باشید که سایر گزینه‌های آرد بدون گلوتن مانند آرد نارگیل، آرد جوانه زده، بلغور جو دوسر، آرد بادام، آرد تاپیوکا، نخودچی، آرد سورگوم، نخودچی آرد، آرد آمارانت، آرد گندم سیاه، آرد تف یا حتی آرد کریکت.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها