بنر  1

آموزش پخت پلو بال

5/اسفند/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت پلو بال : ابتدا لوبیاسبزها را به اندازه‌های دو سانتی‌متری برش زده، در آب و نمك در حال جوش به مدت دو دقیقه جوشانده و سپس در آب سرد می‌ریزیم. بال های مرغ را به همراه كره و زعفران تفت می‌دهیم.
رب گوجه‌فرنگی، نمك و فلفل را نیز به مواد می‌افزاییم، سپس هویج پخته و نخود پخته را به سایر مواد اضافه نموده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم.

پلو بال یکی از خوشمزه ترین غذا هایی است که طرفداران زیادی نیز دارد ، طبخ این غذا با برنج ایرانی که یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید. همچنین می توانید آموزش پخت پلو چغاله و مرغ و آموزش پخت شاه پلو را نیز در همین سایت مشاهده نمایید.

دستور پخت پلو بال

در انتها پیاز داغ و لوبیاسبز را به مواد افزوده، تفت داده و بعد از پنج دقیقه از روی حرارت برمی‌داریم.
برنج را كه از چند ساعت قبل خیس كرده‌ایم، در قابلمه‌ای كه محتوی آب در حال جوش است، ریخته و بعد از جوش آمدن آب، برنج را آبكش می‌كنیم.
كف قابلمه موردنظر روغن می‌ریزیم. برای ته‌دیگ، یك عدد سیب‌زمینی رنده شده، یك قاشق ماست و یك عدد زرده تخم‌مرغ را با كمی زعفران مخلوط نموده و در كف ظرف می‌ریزیم، سپس یك لایه برنج و یك لایه مخلوط مرغ و سبزیجات ریخته، با كمی زعفران روی آن را می‌پوشانیم، این عمل را تا اتمام مواد ادامه می‌دهیم. روی لایه آخر كمی كره و دارچین پاشیده و می‌گذاریم تا پلو دم بكشد.

اگر قصد خرید عمده برنج دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

دمپخت با بال مرغ ته چین بال مرغ خوشمزه



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها