روش‌های مختلف برای پخت انواع مختلف برنج

بدون دیدگاه

روش‌های مختلف برای پخت انواع مختلف برنج : اطلاعات زیادی در مورد نحوه پخت برنج وجود دارد ،  شاید به این دلیل که یک غذای اصلی ساده و ارزان است. اما پشت بسته برنج یک چیز در مورد طرز پخت آن می گوید و سرآشپز مورد علاقه شما چیز دیگری می گوید. ما شما را با تمام روش‌های مختلف برای پخت انواع مختلف برنج آشنا می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که هرگز کته، سفت یا سوخته نمی‌شود. مطمئنا اگر نسبت به خرید عمده برنج اقدام کرده باشید ، روی کیسه و بسته بندی چیزی به عنوان دستور پخت درج نشده است، پس برای آگاهی از تکنیک های پخت برنج ایرانی با ما همراه باشید.

همیشه برنج را قبل از پختن بشویید

مهم نیست که چگونه برنج خود را می پزید (یا کدام نوع را درست می کنید)، مهم است که آن دانه ها را بشویید. انجام این کار نشاسته اضافی را از بین می برد. نشاسته که روی برنج باقی می ماند، نتایج نامطلوب و صمغی ایجاد می کند. برخی از دستور العمل ها به شما می گوید که برنج را در یک کاسه قرار دهید و آب آن را چندین بار عوض کنید، اما ما فکر می کنیم ساده ترین روش این است که آن را در یک صافی مشبک آبکشی کنید.

دانه ها را در حالی که آب روی آن ها می ریزید با دست هم بزنید تا به طور یکنواخت آبگیری شوند. وقتی آب شفاف شد، آبکشی تمام شده است. آیا در تشخیص واضح بودن یا نبودن آن مشکل دارید؟ یک کاسه شفاف زیر آب تخلیه برنج قرار دهید، اجازه دهید حباب‌های آن ته نشین شود و سپس نگاهی بیندازید.

برشته کردن برنج را در نظر بگیرید

این مرحله ضروری نیست. اما اگر وقت داشته باشید، طعم طبیعی برنج را افزایش می دهد. به سادگی یک قاشق چای خوری کره یا روغن زیتون را روی حرارت متوسط در قابلمه ای که قرار است برنج را در آن بپزید گرم کنید. برنج را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا بوی مغزی به مشام برسد – کمی شبیه پاپ کورن. اگر برنج سفید را برشته می‌کنید، می‌بینید که رنگ آن برنزه می‌شود.

طعم دادن به آب را فراموش نکنید

اضافه کردن مقدار زیادی نمک به آب پخت و پز کمک زیادی به متعادل کردن طعم برنج تمام شده شما می کند. اگر بعد از پخت برنج را فراموش کرده و مزه دار کنید، متوجه طعم ناخوشایند نمک خواهید شد.

پخت برنج به روش کلاسیک

وقتی به درست کردن برنج فکر می کنید، این تکنیکی است که احتمالاً به ذهنتان خطور می کند زیرا کلاسیک ترین است. با بهترین برنج ایرانی دانه بلند معمولی فوق العاده عمل می کند. اگر با چیزی مانند برنج دانه کوتاه روبرو هستید، همیشه می‌توانید دستورالعمل‌های بسته را برای نحوه تطبیق این تکنیک با انواع مختلف بررسی کنید. برنج را آبکشی کنید.

از نسبت مناسب آب استفاده کنید. 2 قسمت آب و 1 قسمت برنج را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید. برای برنج کمی سفت تر، از 1 قسمت مایع تا 2/3 قسمت برنج استفاده کنید.
آب رو بزارید جوش بیاد. پس از جوش آمدن، کمی نمک به آن اضافه کنید.
جوشیدن را حفظ کنید. حرارت را کم کنید، در قابلمه را با یک درب محکم بپوشانید و به آرامی بجوشد.
بدون هم زدن بپزید. حدود 18 دقیقه بپزید تا آب جذب شود. سعی کنید تا پایان زمان پخت هم نزنید تا بخار آن خارج نشود. هر کاری که انجام می دهید، در حین پختن برنج را با هم مخلوط نکنید – این کار باعث ایجاد برنج چسبناک می شود.
اجازه دهید برنج با دمکنی استراحت کند. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برنج به مدت 10 دقیقه روی آن بماند. در طول این مدت، برنج برای قد کشیئن بیشتر بخار می شود.

پخت برنج به روش پاستا

با کمال تعجب، می توانید برنج را مانند ماکارونی در مقدار نامحدود آب بپزید. این یک تکنیک عالی برای انواع برنج مانند برنج قهوه‌ای و برنج شمال است که پختن آن زمان طولانی می‌گیرد. همچنین این یک روش هوشمندانه برای پخت یک مقدار بزرگ از هر نوع برنج بدون پلوپز است. پختن مقدار زیاد برنج پخته شده با استفاده از روش کلاسیک ممکن است مشکل باشد، زیرا آب بسیار بیشتری وجود دارد که باید به طور مداوم بجوشد. به جای آن چه باید کرد.
برنج را آبکشی کنید.
آب را به جوش بیاورید، سپس برنج را اضافه کنید. قابلمه را با آب پر کنید (نیازی به اندازه گیری نیست) و نمک بزنید – درست مثل آب ماکارونی. آن را به جوش بیاورید و سپس با دقت به مقدار دلخواه برنج اضافه کنید.
جوش را حفظ کنید. بدون درپوش و بدون هم زدن بجوشانید تا زمانی که برنج نرم شود .
برنج را آبکش کنید. برنج را از طریق یک صافی توری ریز آبکش کنید.

طرز تهیه برنج رستورانی بدون ته دیگ

هنگامی که در حال پختن انواع معطر برنج مانند باسماتی و یاس هستید، چند تکنیک هوشمند وجود دارد که می توانید در این روش برای تقویت طعم طبیعی آجیلی آنها استفاده کنید.
برنج را برشته کنید تا مغز آجیل را تکمیل کنید. ما عاشق برشته کردن انواع برنج هستیم، اما وقتی برنج معطر را برشته می‌کنید، نتیجه می‌شود به صورت تصاعدی خاموش می شود.

1 قسمت برنج را با مقداری روغن یا کره به قابلمه اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه روی متوسط بپزید تا برشته به نظر برسد و بوی آجیل بدهد.
قبل از اضافه کردن آب به برنج، آن را به جوش بیاورید. در همین حین 2 قسمت آب را به جوش بیاورید. ریختن آب در حال جوش روی برنج به کنترل مقدار دقیق آبی که اضافه می‌کنید کمک می‌کند، چیزی که برای برنج باسماتی و برنج ایرانی مهم است زیرا روی برنج نشاسته‌ای هستند و می‌توانند در نهایت چسبناک شوند. هدف شما رسیدن به دانه های جداگانه است.
برنج را بجوشانید. حرارت را کم کنید، درب آن را ببندید و بجوشانید تا مایع جذب شود، حدود 18 دقیقه.
اجازه دهید برنج با پوشش استراحت کند. شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برنج به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد.

پخت برنج با پلوپز

پلوپزها با کاهش فشار هوا در بالای مایع به سرعت کار می کنند و آن را به جوشیدن سریع تر کمک می کنند.
برنج را آبکشی کنید.
از نسبت آب به برنج 1:1 استفاده کنید. این نسبت برای دسته های بزرگتر نیز صدق می کند. در حالی که می توان آن را با مقادیر کمتری استفاده کرد، آب با سرعت یکسانی جذب نمی شود، که می تواند بر نتیجه نهایی شما تأثیر بگذارد. شما باید کمی با اجاق گاز بازی کنید، با استفاده از دستورالعمل های کتابچه راهنمای خود، تا ببینید چه چیزی با دستور العمل های مختلف و برای نیازهای فردی شما بهترین کار را دارد.
بگذارید پلوپز همه کارها را برای شما انجام دهد. دکمه “روشن” را فشار دهید تا اجاق گاز زمان پخت را کنترل کند.
اجازه دهید برنج با پوشش استراحت کند. اجازه دهید حدود 10 دقیقه روی آن را بپوشانید تا پف کند.

نحوه پخت برنج در مایکروفر

این تکنیک برای برنج دانه بلند، متوسط و کوتاه کار می کند. این سریع است و نتایج خوبی ایجاد می کند.
برنج را آبکشی کنید.
از یک ظرف بزرگ مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید. یک ظرف پخت مربعی کاسه بزرگ کاملاً کار می کند. به خاطر داشته باشید که برنج با پخته شدن منبسط می شود.
از 2 قسمت برنج به 3 1/2 قسمت آب استفاده کنید.
اول مایکروویو روی بالا بدون پوشش. در مایکروویو قرار دهید تا زمانی که سوراخ های بخار ظاهر شود و مقدار زیادی آب از بین برود. اگر از 2 فنجان برنج استفاده می کنید، این مدت حدود 10 دقیقه خواهد بود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها