3 نوع از بهترین برنج های دنیا ، طبقه بندی انواع برنج در دنیا ، معرفی بهترین برنج های دنیا | خرید برنج ایرانی مستقیم از شرکت صنایع غذایی آرتا رحیمی گلستان، خرید برنج شمال ، خرید برنج ایرانی ارزان ، بهترین برنج ایرانی
بنر  1

13 نوع از بهترین برنج های دنیا

15/اسفند/1400 وبلاگ
بدون دیدگاه

بهترین انواع برنج : برنج به طور گسترده در غذاهای آسیایی و هندی استفاده می شود، اما می توان آن را در انواع غذاها از سراسر جهان یافت. بدون برنج نمی توانید سوشی درست کنید. برنج واقعاً می تواند یک بوریتو را با هم ترکیب کند، و جامبالایا بدون آن یکسان نخواهد بود. این دانه‌های خوراکی محبوب از گیاه Oryza sativa در اشکال، اندازه‌ها، بافت‌ها و طعم‌های منحصربه‌فرد وجود دارد. اگر بخواهید غذاهای معروفی را فهرست کنید تمام آنها به برنج نیاز دارند. برنج به راحتی یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در سراسر جهان است، بنابراین جای تعجب نیست که انواع مختلف آن بسیار زیاد است.

سه دسته اصلی برنج

برنج دانه بلند – هنگام پخت جدا، سبک و پف دار باقی می ماند. برنج طارم دم سیاه و برنج طارم هاشمی در این دسته قرار می گیرند.
برنج دانه متوسط ​​- چسبناک تر می شود و برای تهیه پودینگ یا ریزوتو ایتالیایی یا آروسوس اسپانیایی عالی است. برنج فجر و برنج طارم سنگی در دسته قرار دارند.
برنج دانه کوتاه – دانه های کوتاه و چاق، هنگام پختن، چسبناک می شوند. برنج شیرودی و برنج ندا جزء برنج های دانه کوتاه محسوب می شوند.

1. برنج ارباریو

این برنج برای درست کردن هر نوع غذای ریزوتو مورد استفاده شماست. نسبت به سایر انواع برنج نشاسته بیشتری در خود نگه می دارد که با پختن آن آزاد می شود و باعث ایجاد ریزوتوی خامه ای و خوشمزه می شود. اما پس از پختن، همچنان بافت کمی سفت خواهد داشت.

2. برنج باسماتی

این یک نوع برنج هندی دانه بلند است. احتمالاً آن را در هند خورده‌اید. این برنج معطر است، گاهی اوقات به همین دلیل با برنج یاس مقایسه می شود. اگر می خواهید خودتان پلو درست کنید، این همان برنجی است که باید به سراغ آن بروید.

3. برنج سیاه

گاهی اوقات به آن برنج ممنوعه می گویند، اگرچه این روزها چندان ممنوع نیست، به طور گسترده در فروشگاه های زنجیره ای در دسترس است. طعم خاکی و آجیلی دارد. حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین است که رنگ آن را تیره می کند (همان آنتی اکسیدانی که در بلوبری و شاه توت وجود دارد).

13 نوع از بهترین برنج های دنیا

4. برنج یاس

برنج یاس، مغزی و معطر است، کمی بیشتر از برنج باسماتی عطری است ، اما منشا آن تایلند می باشد این دانه کوتاهتر از برنج باسماتی است، اما می توان آنها را به جای هم استفاده کرد.

5. برنج قهوه ای

برنج قهوه ای برنج سفید جدید است. به راحتی می توان آن را به جای برنج سفید در هر غذایی جایگزین کرد و حاوی مواد مغذی بیشتری مانند فسفر، منیزیم و پتاسیم است و همچنین فیبر بیشتری در هر وعده نسبت به برنج سفید دارد.

6. برنج قرمز

برنج قرمز پس از پخته شدن نرم است و به رنگ قرمز در می آید. طعم آجیلی دارد، اما برخی شکایت دارند که بافت آن بیش از حد صمغی است.

13 نوع از بهترین برنج های دنیا

7. برنج پاربویل

برنج پاربویل شده متفاوت از برنج سفید و قهوه ای معمولی فرآوری می شود. بدنه در حالی که خیس شده و بخار می شود باقی می ماند. سپس خشک می شود، پوسته آن برداشته می شود و برنج حاصل بسته بندی می شود. از آنجایی که پوسته در این فرآیند برای مدت طولانی تری روی پوست باقی می ماند، دانه ها مواد مغذی بیشتری مانند ویتامین B و پتاسیم را جذب می کنند. پس از پخته شدن، خشک شده و بافت سفتی دارد.

8. برنج شفته

برنج چسبناک حاوی آمیلوز کمتری نسبت به سایر انواع برنج است که باعث می شود دانه ها به صورت پخته شده به هم بچسبند. این یک برنج شیرین است که در بسیاری از غذاهای آسیایی از جمله دسرها استفاده می شود. می توانید آن را بجوشانید یا بخارپز کنید، اما می توانید مانند ریزوتو بپزید.

9. برنج سوشی

این یک برنج سفید چسبناک دانه کوتاه (مانند برنج چسبنده یا برنج کلروز) است که با سرکه برنج ترکیب شده و سپس خنک می شود تا در سوشی بغلتاند. گاهی اوقات، می توانید آن را بسته بندی شده و با برچسب "برنج سوشی یا برنج ژاپنی " پیدا کنید.

13 نوع از بهترین برنج های دنیا

10. برنج والنسیا

برنج والنسیا به خاطر منطقه ای که معمولاً کشت می شود - والنسیا، اسپانیا - نامگذاری شده است - برنج والنسیا بیشتر برای تهیه پائلا شناخته شده است. دانه های آن کوتاه و گرد است. همچنین ممکن است بشنوید که از آن به عنوان برنج بمبا یاد می شود. از این نظر که آب بیشتری را جذب می کند، قدرت فوق العاده ای دارد و بنابراین نسبت به بسیاری از انواع دیگر برنج طعم بیشتری را جذب می کند.

11. برنج سفید دانه بلند

برنج سفید کلاسیک - برنج سفید دانه بلند همانطور که از نامش پیداست بلند و نازک است که پس از پخته شدن آن را نیز پف می‌کند. هر چه برنج کوتاه تر باشد احتمال چسبیدن دانه ها به هم بیشتر می شود. برنج ایرانی و برنج شمال ایران از نوع بهترین برنج دانه بلند در دنیا محسوب می شوند.

12. برنج وحشی

برنج وحشی در واقع از دانه هایی تولید می شود که از نوعی علف مرداب به دست می آید. آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به برنج واقعی دارد و ممکن است به بهبود سلامت قلب و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند . مانند برنج سفید دانه بلند، بافتی کرکی دارد اما طعم روستایی و خاکی بیشتری دارد. عکس بالا مخلوطی از برنج وحشی و قهوه ای است.

13 نوع از بهترین برنج های دنیا

13. برنج کالروز

این برنج دانه کوتاه‌تر تا متوسط ​​است که پس از پخته شدن می‌چسبد. طعم های زیادی را به خود جذب می کند و مانند انواع دیگر برنج های چسبنده می تواند در سوپ ها و خورش ها مقاومت کند.

نسبت مناسب آب به برنج چقدر است؟

خب، بستگی دارد! این نسبت معمولاً 1 قسمت برنج به 1.5 یا 2 قسمت آب بسته به نوع آن است. من متوجه شدم که دانه بلند به مقدار بیشتری آب نیاز دارد (1½ تا 2 قسمت)، دانه متوسط ​​کمی کمتر (1½ تا 1¾ قسمت) و دانه کوتاه کمترین نیاز دارد، اما اغلب چنین است. چند ساعت در آب سرد پخته و سپس بخارپز می شود، نه اینکه در آب بپزد.

برنج پس از پختن چقدر ری می کند؟

برنج خشک معمولاً می تواند حدود سه برابر اندازه خود ری کند. یک فنجان برنج خشک می تواند 3 فنجان برنج پخته را برای اکثر انواع بدست آورد. اندازه کلی توصیه شده برای سرو 1 اونس برنج خشک، حدود ½ فنجان پخته شده است

پخت برنج چقدر طول می کشد؟

زمان بندی به شکل، کمیت و نوع بستگی دارد. برنج سفید سریعتر از برنج قهوه ای پخته می شود زیرا به دلیل آسیاب کردن، لایه بیرونی سبوس فیبری وجود ندارد. این زمان برای برنج سفید بین 15 تا 25 دقیقه و برای برنج سیاه وحشی 30 دقیقه یا بیشتر است.

بیشتر برنج های چسبنده نیاز به خیساندن در آب خنک و سپس دم کشیدن به مدت 30 تا 45 دقیقه دارند. پختن برنج قهوه ای تقریبا دو برابر زمان می برد تا سبوس نرم شود و آب به مرکز آندوسپرم جذب شود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها