بنر  1

درمان ریزش مو با آب برنج ( موهای درخشان و قوی )

بدون دیدگاه

درمان ریزش مو با آب برنج ، آیا آب برنج می تواند موهای شما را قوی تر و درخشان تر کند؟ اغلب چیزهای کوچکی هستند که ما تمایل داریم از آنها چشم پوشی کنیم - به خصوص وقتی صحبت از زیبایی می شود. ما به سمت مواد زرق و برق، جذاب و هوشمندانه بازاریابی کشیده شده ایم. اما اگر به شما بگویم که در حال حاضر یک محصول زیبایی شگفت انگیز در کابینت شما وجود دارد ، چه نظری خواهید داشت؟ معمولا برای درمان ریزش مو از شامپوها و ماسک های گران قیمت استفاده می کنیم. اما اگر بگوییم درمان ریزش مو با آب برنج یکی از کوتاهترین و مطمئن ترین روش ها برای داشتن موی سالم و درخشان است.

استفاده از آب برنج برای تقویت و زیبایی موها چیز جدیدی نیست. قدمت آن به دوره باستانی Heian در ژاپن برمی‌گردد، زمانی که زنان دربار به داشتن موهای زیبا و بلند که روی زمین کشیده می‌شد، شناخته می‌شدند. راز آنها آب برنج بود.

دانشمندان و دوستداران زیبایی که مجذوب این درمان مو شده اند، سعی کرده اند دریابند که آیا آب برنج واقعاً می تواند موها را زیبا و تقویت کند یا خیر. مطالعات نشان داده اند که اینوزیتول، یک ماده موجود در آب برنج، می تواند به موهای آسیب دیده نفوذ کند و آن را از داخل به بیرون ترمیم کند. حتی از موها در برابر آسیب های بعدی و درمان ریزش مو با آب برنج محافظت می کند.

یکی از بهترین بخش های این محصول زیبایی این است که ساخت آن بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید برنج و آب است. "سخت ترین" بخش این روند زیبایی در واقع این است که به یاد داشته باشید آب برنج را زیر دوش خود ببرید و به طور یکنواخت آن را روی موهای خود بمالید. اما نگران نباشید، ما یک روش عالی برای درمان ریزش مو با آب برنج برای شما تهیه کرده ایم، در ادامه مقاله همراه ما باشید

درمان ریزش مو با آب برنج ، آیا آب برنج می تواند موهای شما را قوی تر و درخشان تر کند؟

چرا آب برنج برای تقویت مو و رفع سفیدی آن مفید است؟

« آب برنج به دلیل توانایی آن در بلند کردن و تقویت موهای آسیب دیده محبوبیت پیدا کرده است. آب برنج حاوی مقادیر زیادی نشاسته است که وقتی روی پوست سر و تارهای مو ماساژ داده می شود، به عنوان یک عامل غلیظ کننده عمل می کند. این نشاسته همچنین کوتیکول مو را می‌بندد که آن را بسیار براق‌تر می‌کند و بن‌بست‌ها را از بین می‌برد.»

همه انواع مو می توانند از آب برنج سود ببرند، اما موهای نازک، آسیب دیده یا شکننده ممکن است بیشترین بهبود را داشته باشند. علاوه بر تقویت موهای شما، همچنین می تواند به آن کمک کند تا به طول هایموهای راپونزل برسد.

دکتر گونزالس می‌گوید: «در مورد رشد سریع‌تر موها، آب برنج به حذف تجمع ذرات روی پوست سر کمک می‌کند. "این اجازه می دهد تا موهای سالم تر از ریشه مو با سرعت بسیار بیشتری رشد کنند."

نحوه استفاده از آب برنج برای درمان ریزش مو

آنچه شما نیاز دارید:

1 فنجان برنج

1 فنجان آب

نحوه درست کردن محلول آب برنج برای ریزش مو

1. برنج خود را بشویید و صاف کنید تا هرگونه کثیفی یا ناخالصی که نمی خواهید روی موهایتان بمالید پاک شود.

2. برنج صاف شده را در یک کاسه متوسط ​​با آب مخلوط کنید. باید آنقدر مخلوط کنید تا آب کاملا کدر شود.

3. برنج را صاف کنید و این بار آب آن را جمع کنید. برنج را برای بعد نگه دارید، یا آن را بپزید!

4. آب برنج را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و روی آن را بپوشانید. اجازه دهید آب برنج به مدت 12 تا 24 ساعت در دمای اتاق بماند. این به آن اجازه می دهد تا تخمیر شود و تمام ویتامین ها و مواد معدنی آن خارج شود. نکته: اجازه ندهید بیش از 24 ساعت بماند.

5. آب برنج را در یخچال بگذارید تا زمانی که آماده استفاده از آن شوید.

6. یک ظرف کوچک، مانند یک بطری شامپو به اندازه مصرف یا یک شیشه کوچک، با آب برنج برای استفاده پر کنید. بقیه را در یخچال خود نگه دارید.

7. ریختن کورکورانه آب برنج از یک ظرف بزرگ و روی موهایتان آسان نیست. فقط فراموش نکنید که ظرف کوچک را از دوش بیرون بیاورید و بعد از اتمام کار به یخچال برگردید!

8. آب برنج باید تا یک هفته در یخچال بماند، بنابراین زمان زیادی برای بهره‌مندی از فواید فوق‌العاده مو دارید.

درمان ریزش مو با آب برنج

نحوه استفاده از آب برنج برای درمان ریزش مو

شما نیازی به تغییر برنامه شستشوی خود در مورد شستشوی آب برنج خود نخواهید داشت - به سادگی از آن بعد از شامپو کردن و حالت دهنده استفاده کنید، چه یک بار در روز یا یک بار در هفته.

هنگام استفاده از آب برنج، سعی کنید واقعاً روی پوست سر خود تمرکز کنید. بگذارید دو تا پنج دقیقه بماند و سپس بشویید. احتمالاً بلافاصله متوجه خواهید شد که موهای شما چقدر قوی و پرپشت است.

دستورالعمل تهیه آب برنج برای رشد مو

♦موها را با شامپو بشویید و آبکشی کنید

♦موها را با حوله خشک کنید

♦آب برنج را روی موها بریزید

♦روی مو و پوست سر ماساژ دهید

♦با یک کلاه یا کیسه پلاستیکی بپوشانید (کلاه رنگ نیز مفید می کند)

♦بگذارید تا 20 دقیقه روی پوست بماند

♦کاملاً با آب گرم بشویید و به دلخواه حالت دهید

ماندن این درمان تا 20 دقیقه ایده آل است، اما اگر موهای شما بعد از آبکشی شکننده است، دفعه بعد سعی کنید آن را زودتر از بین ببرید. با یک نرم کننده عمیق آبرسان دنبال کنید. یافتن تعادل مناسب هیدراتاسیون و استحکام ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین اگر موهای شما عاشق پروتئین نیست، تسلیم نشوید.

آیا آب برنج می تواند موهای شما را قوی تر و درخشان تر کند؟

سایر فواید آب برنج برای مو

نوع ماده: تقویت کننده
مزایای اصلی: تقویت مو، تقویت رشد مو و افزایش درخشندگی.
چه کسانی باید از آن استفاده کنند: همه انواع مو، به خصوص آنهایی که موهای خشک و کدر دارند.
هر چند وقت یکبار می توانید از آن استفاده کنید: یک بار در هفته.
با این موارد خوب کار می کند: بسته به نگرانی موهایتان، می توانید آب برنج را با جوش شیرین یا حتی چای برای درمان مو ترکیب کنید.
از مصرف با آن خودداری کنید: از آنجایی که آب برنج از قبل حاوی پروتئین است، از مصرف با پروتئین دیگری خودداری کنید تا در مصرف آن زیاده روی نکنید.

علاوه بر درمان ریزش مو ، آب برنج چه فواید دیگری برای مو دارد؟

برنج یکی از محبوب ترین غلاتی است که در سراسر جهان خورده می شود. غنی شده با فولات، ویتامین B که برای درمان برخی از اشکال کم خونی شناخته شده است و برای کمک به تشکیل لوله عصبی در دوران بارداری ضروری است. خب، TBH، چیمنتو می‌گوید: «مزایای آب برنج به‌طور کامل شناخته نشده است و فواید آب برنج ثابت نشده است». با این حال، او می افزاید که شواهد رو به رشدی در مورد مزایای آن وجود دارد (اگرچه تحقیقات بیشتری برای حمایت از آن مورد نیاز است):

موها را قوی‌تر می‌کند: همانطور که پروتئین جزء ضروری حفظ یک رژیم غذایی متعادل است، نقش مهمی در حفظ سلامت مو دارد. اعتقاد بر این است که پروتئین موجود در آب برنج به بهبود وضعیت کلی مو کمک می کند

براقیت را افزایش می دهد: بر اساس شواهد حکایتی از طرفداران آب برنج، اعتقاد بر این است که محلول نشاسته ای به موها درخشندگی می بخشد.

می تواند به رشد مو کمک کند: "آب برنج ممکن است رشد مو را تقویت کند زیرا حاوی اسیدهای آمینه است که از بازسازی مو کمک می کند. همچنین حاوی ویتامین های C، B و E است که باعث رشد مو می شود. ویتامین های C، B و E به تقویت مو کمک می کنند. چیمنتو توضیح می‌دهد که ساقه مو، و هرچه ساقه قوی‌تر باشد، عمر موها طولانی‌تر می‌شوند.

خستگی ناشی از رطوبت را معکوس می کند: اگرچه مو برای سالم ماندن به رطوبت نیاز دارد، اما رطوبت بیش از حد می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر دارد. برای متعادل کردن بیش از حد مرطوب شده (معروف به خستگی هیگرال)، یک درمان پروتئینی مانند آبکشی با آب برنج را امتحان کنید.

رفع گره موها: طرفداران استفاده از آب برنج برای مو ادعا می کنند که می تواند تارهای مو را نرم کند و همین امر باعث می شود تا گره زدن آنها راحت تر شود.

موها را صاف می کند: موهای آسیب دیده و/یا با تخلخل زیاد در حفظ رطوبت مشکل دارند، که می تواند منجر به وز شدن و شکافتن انتهای مو شود. با این حال، پروتئین های مغذی موجود در آب برنج ممکن است با این کار مقابله کند و شکستگی را کاهش دهد و در نتیجه بافت مو را بهبود بخشد.

آیا می خواهید بدانید چگونه می توان با برنج لاغر شد ؟؟!!! این مطلب را بخوانید لاغری با برنج ، روش ها و تهیه رژیم برنج

درمان ریزش مو با آب برنج ، آیا آب برنج می تواند موهای شما را قوی تر و درخشان تر کند؟

از چه برنجی برای تهیه محلول آب برنج برای ریزش مو استفاده کنیم؟

تا جای ممکن از برنج خارجی و برنج پاکستانی اجتناب کنید، حتی اگر از نظر مالی برای شما به صرفه نیست خرید برنج لاشه یا خرید برنج نیمه بهتر از برنج خارجی است. در ضمن با خرید عمده برنج شما می توانید آن را با قیمت پایین تر دریافت کنید. فروشگاه اینترنتی برنج آرتا رحیمی ، ارسال برنج از مرغوب ترین شالیزارهای ایران درب منزل شما با فرصت مرجوعی تا یک ماه در هر صورت.

نتیجه گیری آیا درمان ریزش مو با آب برنج اثرگذار است؟

در اینجا تجربه ما از شستشوی آب برنج است.

بعد از یک دقیقه: موهای ما قبلاً متفاوت بود. به نظر می رسید که نوعی پوشش بیرونی یا یک پوسته نازک در اطراف هر تار وجود دارد که از موهایم محافظت می کند. معمولاً وقتی با برس باز کردن موهام می‌شکنم، موهایم می‌شکنند. اما این بار موهام خودشو نگه داشت.

بعد از یک روز: صبح بعد از اولین آبکشی برنجم، بهترین دوستم به من گفت که موهایم روشن تر و بلوندتر به نظر می رسند.

بعد از یک هفته (تقریباً چهار بار شستشو): موهای من ضخیم تر، پرتر و قابل کنترل تر بود. من سشوار کردن موهایم را آزمایش کردم، که هرگز این کار را نمی‌کنم زیرا منافذ شکسته‌ای فوری که معمولاً بلافاصله بعد از آن سرم را قاب می‌کنند، انجام نمی‌دهم.

این بار؟ شکستگی اندک تا بدون محسوس. موهای من هنوز بسیار نرم بود، اما نه به شکل پر و روشن - به شکلی پرتر و قابل توجه تر، مثل اینکه یک موی جزئی ایجاد کرده بودم.

درمان ریزش مو با آب برنج ، آیا آب برنج می تواند موهای شما را قوی تر و درخشان تر کند؟

در آخر

درمان ریزش مو با آب برنج این ساده‌ترین و یکی از کارآمدترین محصولات زیبایی موجود است. اگر در مورد این روش کنجکاو هستید، آن را امتحان کنید. فقط فراموش نکنید که آب برنج را با خود زیر دوش ببرید. اگر شما تجربه استفاده از آب برنج برای موهای خود را دارید ممنون میشویم آن را با ما در میان بگذارید.

منبع : https://www.healthline.com/health/hot-oil-treatment-for-hair#benefits

منبع : https://brightly.eco/how-make-rice-water-for-hair/

منبع : https://www.byrdie.com/how-to-make-rice-water-for-hair-growth-5120318

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها