فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج ، نحوه استفاده از روغن سبوس برنج ، بهترین مارک روغن سبوس برنج ، روغن سبوس برنج برای مو نی نی سایت | خرید برنج ایرانی مستقیم از شرکت صنایع غذایی آرتا رحیمی گلستان، خرید برنج شمال ، خرید برنج ایرانی ارزان ، بهترین برنج ایرانی
بنر  1

9 فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج

بدون دیدگاه

9 فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج : روغن سبوس برنج از سبوس برنج ، لایه بیرونی دانه برنج استخراج می شود. این روغن معمولا به عنوان روغن پخت و پز در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، هند و چین استفاده می شود. به عنوان محصول جانبی آسیاب برنج، سبوس برنج معمولاً به عنوان خوراک دام استفاده می شود یا به عنوان زباله دور ریخته می شود. با این حال، اخیراً به دلیل مزایای بالقوه سلامتی خود به عنوان روغن مورد توجه قرار گرفته است. البته روغن سبوسی ارگانیک و مرغوب محسوب می شود که از بهترین برنج ایرانی تهیه شده باشد، اگر قصد تهیه روغن سبوس برنج دارید بهتر است نسبت به خرید عمده برنج اقدام کنید تا همزمان بتوانید سبوس آن را ازکارخانه شالیکوبی تهیه کنید.

در اینجا 9 مزیت چشمگیر روغن سبوس برنج آورده شده است

1. روغن سبوس برنج حاوی مواد مغذی مفید است

روغن سبوس برنج چربی های سالم و انواع مواد مغذی دیگر را فراهم می کند.

یک قاشق غذاخوری (14 میلی لیتر) حاوی 120 کالری و 14 گرم چربی است (1 منبع معتبر).

روغن سبوس برنج مانند سایر روغن‌های گیاهی غیرحاره‌ای مانند روغن کانولا و زیتون حاوی نسبت‌های بیشتری از چربی غیراشباع سالم برای قلب نسبت به چربی‌های اشباع شده است.

همچنین دارای 29 درصد از ارزش روزانه (DV) برای ویتامین E است، یک ویتامین محلول در چربی که در عملکرد سیستم ایمنی و سلامت عروق خونی نقش دارد (منبع 1Trusted، 2Trusted Source).

سایر ترکیبات موجود در روغن سبوس برنج ، مانند توکوترینول‌ها، اوریزانول و استرول‌های گیاهی به دلیل فواید سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

♦خلاصه

روغن سبوس برنج منبع خوبی از چربی های اشباع نشده، ویتامین E و سایر مواد مغذی مهم است

9 فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج

2. روغن سبوس برنج  از سطح قند خون حمایت می کند

روغن سبوس برنج ممکن است با بهبود مقاومت به انسولین، که یک عامل خطر برای دیابت نوع 2 است، از سطح قند خون سالم حمایت کند .

انسولین با انتقال قند به سلول های شما، قند خون را کاهش می دهد. با این حال، اگر مقاومت به انسولین ایجاد شود، بدن شما به این هورمون پاسخ نمی دهد.

در یک مطالعه لوله آزمایشی روی سلول‌های موش، روغن سبوس برنج با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، که مولکول‌های ناپایداری هستند که ممکن است منجر به استرس اکسیداتیو شوند، مقاومت به انسولین را کاهش داد .

در یک مطالعه 17 روزه بر روی موش های مبتلا به دیابت نوع 2، روغن سبوس برنج به طور قابل توجهی سطح قند خون را با افزایش سطح انسولین در مقایسه با گروه کنترل کاهش داد .

یک مطالعه انسانی نتایج مشابهی پیدا کرد. صبح بعد از اینکه 19 مرد سالم یک وعده غذایی حاوی 3.7 گرم سبوس برنج مخلوط شده با روغن خوردند، سطح قند خون آنها در مقایسه با کسانی که این ماده را مصرف نکردند، 15 درصد کاهش یافت .

با این حال، هیچ تغییری در سطح انسولین رخ نداده است، که نشان می‌دهد روغن سبوس برنج حتی ممکن است از سطح قند خون سالم بدون تأثیر بر انسولین حمایت کند.

به این ترتیب، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

♦خلاصه

روغن سبوس برنج ممکن است به کاهش سطح قند خون و بهبود مقاومت به انسولین کمک کند، اگرچه مطالعات انسانی بیشتری لازم است.

3. روغن سبوس برنج سلامت قلب را ارتقا می دهد

روغن سبوس برنج ممکن است سلامت قلب را تقویت کند .

در واقع، دولت ژاپن این روغن را به دلیل اثرات کاهش دهنده کلسترول آن به عنوان یک غذای سالم می شناسد .

مطالعات اولیه روی موش ها نشان می دهد که روغن سبوس برنج به طور قابل توجهی کلسترول LDL )بد) را کاهش می دهد در حالی که کلسترول HDL)خوب) را افزایش می دهد .

مطالعات انسانی به همین ترتیب خاطرنشان می کند که این روغن کلسترول LDL (بد) را کاهش می دهد .

مروری بر 11 کارآزمایی تصادفی‌سازی‌شده و کنترل‌شده روی 344 نفر، مصرف روغن سبوس برنج را به میزان قابل‌توجهی سطوح کلسترول بد (LDL) را کاهش داد - میانگین افت 6.91 میلی‌گرم در دسی‌لیتر. تنها کاهش 1 میلی گرم در دسی لیتر LDL می تواند خطر بیماری قلبی را 1 تا 2 درصد کاهش دهد .

هشت مورد از مطالعات شامل افراد مبتلا به هیپرلیپیدمی یا غلظت بالای چربی در خون بود، در حالی که بقیه افراد بدون این وضعیت را تحت نظر داشتند.

در یک مطالعه 4 هفته ای بر روی افراد مبتلا به هیپرلیپیدمی، پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری با 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن سبوس برنج در روز منجر به کاهش قابل توجه کلسترول LDL (بد) و همچنین کاهش سایر عوامل خطر بیماری قلبی شد. مانند وزن بدن و دور باسن .

محققان بهبود سطح کلسترول را به استرول های گیاهی روغن نسبت می دهند که از جذب کلسترول توسط بدن جلوگیری می کند.

♦خلاصه

 روغن سبوس برنج ممکن است با بهبود سطح کلسترول خطر بیماری قلبی را کاهش دهد

9 فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج

4. روغن سبوس برنج دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است

چندین ترکیب موجود در روغن سبوس برنج دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

یکی از این ترکیبات اوریزانول است که نشان داده شده است چندین آنزیم را که باعث التهاب می شوند سرکوب می کند .

به ویژه، ممکن است التهاب در رگ های خونی و غشای قلب شما را هدف قرار دهد. اگر این التهاب درمان نشود، می تواند آترواسکلروز را آغاز کند - سخت شدن و باریک شدن شریان ها، که می تواند منجر به بیماری قلبی شود .

علاوه بر این، مطالعات لوله آزمایش در سلول‌های موش نشان می‌دهد که ترکیبات فعال دیگری به نام توکوترینول‌ها التهاب را مهار می‌کنند.

در یک مطالعه 4 هفته ای، 59 فرد مبتلا به چربی خون، 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن سبوس برنج یا روغن سویا مصرف کردند. در مقایسه با روغن سویا، روغن سبوس برنج به طور قابل توجهی ظرفیت آنتی اکسیدانی افراد را افزایش می دهد که این امر ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک کند .

♦خلاصه

چندین ترکیب فعال در روغن سبوس برنج ، از جمله اوریزانول و توکوترینول ها، ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشند.

5. ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد

توکوترینول ها، گروهی از آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج، ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشند.

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می‌دهد که توکوترینول‌ها رشد سلول‌های سرطانی مختلف از جمله سلول‌های سینه، ریه، تخمدان، کبد، مغز و لوزالمعده را سرکوب می‌کنند.

در یک مطالعه لوله آزمایشی، به نظر می‌رسید که توکوترینول‌های روغن سبوس برنج از سلول‌های انسانی و حیوانی در معرض پرتوهای یونیزان محافظت می‌کنند، که سطوح بالای آن ممکن است اثرات مضری مانند سرطان ایجاد کند.

مطالعات اضافی در لوله آزمایش نشان می دهد که توکوترینول ها هنگامی که با سایر داروهای ضد سرطان یا شیمی درمانی ترکیب می شوند اثرات ضد سرطانی قوی دارند .

با این حال، مصرف مکمل با آنتی اکسیدان ها، مانند توکوترینول ها، در طول شیمی درمانی بحث برانگیز است. این به این دلیل است که تحقیقات در مورد اینکه آیا انجام این کار باعث تقویت یا آسیب رساندن به درمان می شود، مختلط است .

بنابراین، مطالعات بیشتری لازم است. به خاطر داشته باشید که روغن سبوس برنج را نباید درمان سرطان در نظر گرفت.

♦خلاصه

مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نشان می دهد که ترکیبات موجود در روغن سبوس برنج ممکن است از سرطان محافظت کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

روغن سبوس برنج چندین مزیت نوظهور دیگر نیز دارد

9 فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج

6. ممکن است با بوی بد دهان مبارزه کند

روغن کشی یک عمل باستانی است که شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان مانند دهانشویه برای بهبود سلامت دهان و دندان است.

یک مطالعه روی 30 زن باردار نشان داد که کشیدن روغن با روغن سبوس برنج بوی بد دهان را کاهش می دهد .

محققان حدس می زنند که محتوای آنتی اکسیدانی غنی این روغن ممکن است عامل آن باشد.

7. روغن سبوس برنج ایمنی بدن را تقویت کند

روغن سبوس برنج ممکن است پاسخ ایمنی شما را بهبود بخشد، که اولین خط دفاعی بدن شما در برابر باکتری ها، ویروس ها و سایر ارگانیسم های بیماری زا است.

به عنوان مثال، یک مطالعه لوله آزمایش در سلول‌های موش نشان داد که عصاره غنی از اوریزانول از روغن سبوس برنج پاسخ ایمنی را افزایش می‌دهد .

با این حال، مشخص نیست که آیا این اثر در انسان رخ می دهد یا خیر .

8. روغن سبوس برنج سلامت پوست را تقویت کند

آنتی اکسیدان های موجود در روغن سبوس برنج ممکن است از سلامت پوست حمایت کند.

در یک مطالعه 28 روزه، افراد پس از استفاده دو بار در روز از ژل و کرم حاوی عصاره سبوس برنج، بهبودهایی را در ضخامت، زبری و قابلیت ارتجاعی پوست ساعد تجربه کردند.

علیرغم کمبود تحقیقات، چندین مرطوب کننده و سایر محصولاتی که برای افرادی که به دنبال پوستی جوان تر هستند، به بازار عرضه می شوند، حاوی روغن سبوس برنج هستند.

♦خلاصه

مطالعات نشان می دهد که روغن سبوس برنج ممکن است با بوی بد دهان مقابله کند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و سلامت پوست را افزایش دهد. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است

9 فایده شگفت انگیز روغن سبوس برنج

9. روغن سبوس برنج را به راحتی به رژیم غذایی خود اضافه کنید

روغن سبوس برنج کاملاً همه کاره است.

برخلاف روغن زیتون و کانولا، این روغن برای سرخ کردن و پختن ایده آل است زیرا طعم لطیف آن بر غذا چیره نمی شود. طعمی شبیه به روغن بادام زمینی دارد.

نقطه دود بالای آن به این معنی است که برای پخت و پز در دمای بالا مناسب است. علاوه بر این، ترکیبات مفید آن، مانند اوریزانول و توکوترینول ها، هنگام پختن به خوبی حفظ می شوند .

اگرچه تعداد کمی از محصولات روش های تولید را مشخص می کنند، روغن سبوس برنج فرآوری شده با استفاده از استخراج با حلال به جای پرس سرد ممکن است ترکیبات مفیدتری داشته باشد.

می توانید از این روغن برای سرخ کردنی، سوپ، سس و وینگرت استفاده کنید. افزودن آن به غلات داغ مانند بلغور جو دوسر نیز آسان است .

برای یک پیچ و تاب بی نظیر، می توانید روغن سبوس برنج را با روغن های دیگری مانند روغن زیتون یا کانولا مخلوط کنید .

♦خلاصه

روغن سبوس برنج همه کاره است و به راحتی به رژیم غذایی شما اضافه می شود. نقطه دود بالا و طعم ملایم آن، آن را برای سیب زمینی سرخ کرده، سوپ، سس و وینگرت ایده آل کرده است.

نتیجه نهایی مزایای روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج از سبوس برنج، لایه بیرونی هسته برنج تولید می شود.

محبوبیت آن به دلیل مزایای بالقوه سلامتی آن، مانند بهبود کنترل قند خون و سلامت قلب، در حال افزایش است. علاوه بر این، چندین آنتی اکسیدان ارائه می دهد و ممکن است اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی داشته باشد.

می توانید روغن سبوس برنج را در فروشگاه مواد غذایی محلی خود یا آنلاین پیدا کنید

منبع :

https://www.healthline.com/nutrition/rice-bran-oil#The-bottom-line

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها