طرز تهیه خورشت چغرتمه

15/آذر/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

طرز تهیه خورشت چغرتمه : چغرتمه یک خورشت اصیل شمالی که طعم بسیار خوشمزه و تقریبا شیرینی دارد . این خورشت خوشمزه با برنج محلی طعم بسیار عالی دارد . پیشنهاد میکنیم یکبار هم که شده این غذا را با انواع برنج ایرانی مثل برنج هاشمی و برنج صدری میل بفرمایید. همچنین می توانید از برنج طارم هاشمی دودی استفاده کنید. برای خرید برنج درجه یک به فروشگاه اینترنتی آرتا رایس مراجعه کنید.

مواد لازم جهت تهیه خورشت چغرتمه :

مرغ متوسط :    ۱ عدد
تخم مرغ  :   ۴ عدد
پیاز :    ۲ عدد
زعفران دم کرده  :  ۲ قاشق غذاخوری
 نمک، فلفل، زردچوبه  :   به میزان لازم
پودر دارچین و چوب دارچین   :  به میزان لازم
آب لیمو یا آب نارنج  :   به میزان لازم

طرز تهیه خورشت چغرتمه :

 جهت تهیه خورشت چغرتمه ابتدا مرغ را تمیز کنید و بعد از چند تکه کردن، آن را با کمی آب،  زردچوبه، فلفل و نمک  و ترجیحا تکه ای دارچین بپزید.

پیاز را متوسط خورد کنید و در تابه سرخ نمایید . زمانی که رنگ پیاز ها کمی تغییر کرد زرچوبه و پودر دارچین را اضافه و تفت میدهیم. بعد از حدود ۱ رب تخم مرغ ها را که از قبل با چنگال خوب مخلوط کردیم را به پیاز داغ اضافه میکنیم و مواد را مخلوط و بعد از اینکه تخم مرغ ها خودش را گرفت ۲ قاشق زعفران دم کرده را ااضافه و از روی حرارت برمیداریم.

مخلوط پیاز داغ را به مرغ پخته شده اضافه میکنیم.سپس در مرحله آخر نمک و فلفل و کمی آب نارنج یا آبلیمو در خورشت میریزیم.

درب قابلمه را جفت نمیکنیم تا خورشت جا بیوفتد.

enlightenedآموزش طرز تهیه خورشت کنگر

نکات طلایی پخت بهتر خورشت چغرتمه :

در صورت تمایل میتوانید مقداری رب گوجه فرنگی به خورشت اضافه کنید که در این حالت خورشت شما از رنگ زعفرانی به رنگ ربی در می آید.

اضافه کردن دارچین سلیقه ای است و در صورت تمایل میتوانید آن را حذف کنید

این خورشت به صورت غلیظ است و نباید زیاد آب داشته باشد.

اگر در هنگام اضافه کردن پیاز داغ به مرغ پخته شده درون قابلمه آب خیلی کم بود مقدار خیلی اندکی آب اضافه نمایید تا مواد مخلوط شود.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

برچسب ها

طرز تهیه خورشت چغرتمه تهیه خورشت چغرتمه خورشت چغرتمه چغرتمه



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها