بنر  1

چرا بدنسازان به جای برنج قهوه ای برنج سفید می خورند؟

بدون دیدگاه

چرا بدنسازان به جای برنج قهوه ای برنج سفید می خورند؟ برنج قهوه ای مغذی است و برای بهبود عادات غذایی و سلامت کلی توصیه می شود. با این حال، ورزشکاران اغلب دستورالعمل های تغذیه ای متفاوتی را در زمینه تغذیه ورزشی دنبال می کنند. این شامل خوردن برنج سفید به عنوان منبع اصلی کربوهیدرات برای انرژی سریع و دوباره پر کردن گلیکوژن است. بدنسازان معمولاً سعی در کاهش وزن ندارند و برای سوخت بدن خود به کربوهیدرات های زیادی نیاز دارند.

اگرچه خوردن برنج سفید کمتر از همتای قهوه ای آن مغذی تلقی می شود، بدنسازان و وزنه برداران هر گونه ادعای منفی را نادیده می گیرند. آنها به طور منظم برنج سفید را به عنوان بخش مهمی از برنامه های تغذیه خود مصرف می کنند.

هدف بدنسازان و ورزشکاران تامین مقادیر کافی از درشت مغذی ها برای سوخت تمرینات شدید و پر کردن ذخایر گلیکوژن به شدت تخلیه شده است. برنج سفید بخش عمده ای از این فرآیند را ایفا می کند و تغذیه ورزشی عالی برای این ورزشکاران محسوب می شود.

چرا بدنسازان به جای برنج قهوه ای برنج سفید می خورند؟

تقویت عملکرد ورزشی با تغذیه برای بدنسازان می تواند یک شغل تمام وقت باشد. کربوهیدرات هایی مانند برنج سفید برای سوخت تمرین بدنی ضروری هستند. کربوهیدرات ها همچنین ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها را پس از تمرینات شدید پر می کنند.

یکی از محبوب ترین وعده های غذایی یک کاسه بزرگ برنج سفید همراه با سینه مرغ کبابی است که پروتئین بدون چربی را فراهم می کند. دونده‌های استقامتی اغلب قبل از مسابقات خود، برنج سفید را می خورند.

این یک واقعیت شناخته شده است که برنج سفید برای بسیاری از ورزشکاران تغذیه قابل قبول و ارجح است. تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از کربوهیدرات که دارای رتبه بالایی از نظر شاخص گلیسمی هستند، منبعی از کربوهیدرات را برای سنتز گلیکوژن ماهیچه ای فراهم می کنند.

با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است، خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.  اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

چرا بدنسازان از برنج سفید بجای برنج قهوه ای استفاده می کنند؟

تمرینات شدید به میزان قابل توجهی باعث کاهش قند (گلیکوژن) در ماهیچه های شما می شود و خوردن کربوهیدرات مناسب برای جبران آنچه استفاده شده است مهم است. بدنسازان برنج سفید را به عنوان یک انتخاب کربوهیدرات عالی برای دستیابی به این هدف ترجیح می دهند.

برنج سفید از نظر شاخص گلیسمی رتبه بالایی دارد. این امتیازی است که به نحوه تأثیر غذاها بر سطح قند خون و انسولین داده می شود. برای ورزشکاران، دانستن چگونگی بهبود در دسترس بودن کربوهیدرات در طول ورزش طولانی ضروری است. به همین دلیل است که تحقیقات مصرف کربوهیدرات به نفع ورزشکاران در زمینه تغذیه ورزشی غالب شده است.

چرا بدنسازان به جای برنج قهوه ای برنج سفید می خورند؟

خواص برنج سفید برای بدنسازان

بدنسازان و سایر ورزشکاران آگاه ارزش گلیسمی بالای برنج سفید را برای تامین سوخت سریع برای تمرینات سخت و تسهیل ریکاوری عضلات تشخیص می دهند. بر خلاف برنج قهوه‌ای، برنج سفید با مشکلات بالقوه گوارشی (GI)، علائم آلرژی و مسدود کردن توانایی جذب ریزمغذی‌ها همراه نیست.

برنج قهوه ای و سایر غلات کامل حاوی اسید فیتیک (فیتات) هستند. اسید فیتیک یک ماده ضد مغذی است که به مواد معدنی ضروری مانند آهن، روی، کلسیم و منیزیم متصل می‌شود و از جذب آن‌ها توسط بدن جلوگیری می‌کند.

اسید فیتیک در سبوس غلات قرار دارد. فرآیند آسیاب مورد استفاده برای تغییر برنج قهوه ای به برنج سفید باعث حذف فیتات می شود. این احتمالاً یکی از تنها مواردی است که تصفیه یک غذا به طور بالقوه ارزش مثبتی دارد.

تحقیقات مداوم برای تجزیه اسید فیتیک در برنج قهوه ای و غلات کامل ادامه دارد. برخی از مطالعات همچنین مزایای آنتی اکسیدانی را در فیتات پیدا کرده اند. این به طور بالقوه می تواند تعداد کربوهیدرات های ایمن را برای ورزشکاران رقابتی افزایش دهد.

برنج سفید یک کربوهیدرات بی خطر است

ورزشکاران زمانی برای نگرانی در مورد مشکلات گوارشی (GI) یا آلرژی هایی که ممکن است همراه با مصرف برنج قهوه ای باشد، ندارند. برنج قهوه ای فیبر بیشتری دارد و آن دسته از وزنه برداران که از حساسیت غذایی رنج می برند ممکن است با خوردن غلات کامل مشکل داشته باشند.

ورزش شدید مستلزم خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات است. به بدنسازان توصیه شده برای ورزش طولانی مدت بیش از دو ساعت 60 گرم در ساعت کربوهیدرات مصرف کنند.

برنج سفید یک نشاسته ایمن برای مصرف قبل از ورزش در نظر گرفته می شود، هضم آن برای معده آسان است و نشان داده شده است که توصیه های تغذیه ورزشی را برآورده می کند.

چرا بدنسازان به جای برنج قهوه ای برنج سفید می خورند؟

برنج سفید برای تمرین بدنسازی

بر اساس اطلاعات برنج ایالات متحده آمریکا، برنج حاوی کربوهیدرات بیشتری نسبت به سیب زمینی برای همان اندازه است. برنج سفید آماده، تبدیل شده و فوری برای وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین پیشنهاد می شود. مصرف برنج سفید تضمین می کند که بدن به درستی برای ورزشکار رقابتی سوخت می گیرد.

اگرچه برنج سفید یک جایگزین عالی برای بدنسازان و ورزشکاران است، اما ممکن است بهترین گزینه برای افراد کم تحرک نباشد.

برای کسانی که کمتر از 4 روز در هفته تمرین می کنند یا از بیماری متابولیک رنج می برند، برنج قهوه ای انتخاب بهتری است. برنج قهوه ای هنوز یک غذای سالم و غنی از مواد مغذی است. برای عموم مردم و افراد فعال روزمره که غلات کامل را تحمل می کنند توصیه می شود. برنج قهوه ای منبعی غنی از فیبر و مواد مغذی ضروری برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

مزایای مصرف برنج کته در بدنسازان

برنج همچنان یک غذای اصلی برای بسیاری از جمعیت جهان است. اگرچه برنج از طریق یک فرآیند تصفیه تولید می‌شود که بسیاری از عوامل تغذیه‌ای ذاتی را حذف می‌کند، اما همچنان از طریق رژیم غذایی بسیاری از مواد مغذی و فواید سلامتی را برای ما فراهم می‌کند. ترکیب برنج با سبزیجات و ادویه های مختلف، واقعاً می تواند یک وعده غذایی باورنکردنی باشد. دو دسته اصلی برنج سبوس دار و برنج سفید هستند. برنج قهوه ای یک غلات کامل است. این بدان معناست که حاوی تمام قسمت های غلات از جمله سبوس فیبری، جوانه مغذی و اندوسپرم غنی از کربوهیدرات است. از طرف دیگر برنج سفید سبوس و جوانه آن که مغذی ترین قسمت غلات است حذف شده است.

1. انرژی

برنج حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. به عنوان سوخت برای بدن عمل می کند و به عملکرد طبیعی مغز کمک می کند. کربوهیدرات ها برای متابولیزه شدن توسط بدن و تبدیل شدن به انرژی کاربردی و قابل استفاده ضروری هستند.

2. کلسترول

خوردن برنج برای سلامتی شما بسیار مفید است، زیرا حاوی چربی مضر، کلسترول یا سدیم نیست. سطوح پایین چربی، کلسترول و سدیم نیز به کاهش چاقی و شرایط سلامت مرتبط با اضافه وزن کمک می کند. این حاوی اسیدهای چرب است به این معنی که سطح کلسترول در بدن ما در واقع می تواند کاهش یابد و شکل بد کلسترول اجازه نمی دهد به بدن متصل شود

3. فیبر

فیبر همچنین با کنترل سطح قند خون کمک می کند. هر فنجان برنج قهوه ای 3.5 گرم فیبر یا 14 درصد از ارزش روزانه را تامین می کند. از سوی دیگر، برنج سفید تنها حاوی حدود 0.6 گرم فیبر در هر فنجان است. مصرف فیبر بیشتر به شما کمک می کند تا خطر ابتلا به کلسترول بالا، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهید.

4. وزن بدن

برنج همچنین برای حفظ وزن ایده آل بدن شما مفید است. وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها و شرایط شود. برنج غذای مناسبی است که به شما در این امر کمک می کند، بنابراین باید بدون هیچ شکی آن را در رژیم غذایی متعادل خود بگنجانید.

5. ویتامین ها

برای تبدیل غذا به انرژی، عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی و حفظ سلامت پوست، چشم ها، کبد و موهای خود به ویتامین های B نیاز دارید. این ویتامین ها پایه و اساس متابولیسم بدن، سلامت سیستم ایمنی و عملکرد کلی سیستم های اندام را فراهم می کنند، زیرا ویتامین ها معمولا مصرف می شوند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها