بنر  1

آموزش پخت انار پلو با مرغ بریان

18/فروردین/1401 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت انار پلو با مرغ بریان : برنج را در مقداري آب خيس كنيد. كشمش را هم حدود يك ربع خيس كنيد، بعد خشك كنيد. کشمش را در مقداري روغن يا كره تفت دهيد و كناري بگذاريد.
تابه‌اي روي حرارت بگذاريد و مقداري روغن در تابه بريزيد. وقتي روغن داغ شد سبزي را در آن تفت دهيد. بعد از سبك شدن گشنيز دانه‌هاي انار و خلال پسته را هم اضافه كرده و حالا حرارت را خاموش كنيد.

برنج را به روش معمول آبكش كنيد. در قابلمه‌كمي روغن بريزيد و ته‌ديگ دلخواه بگذاريد.برنج را لايه لايه با سبزي و دانه انار و كشمش در قابلمه بريزيد. در آخر روي برنج زعفران دم‌كرده بريزيد و دم‌كني بگذاريد. مقداري از مواد را براي تزیين نگه داريد.

این سوال که برای ناهار چی بپزم، یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی است که برای خانم‌های خانه‌دار و حتی آقایونی که به آشپزی علاقه دارند، وجود دارد و هر روز این پرسش که “برای وعده ناهار چه چیزی درست کنم” را در ذهن خود مرور می‌کنند. در کشور ایران معمولاً برای درست کردن ناهار از غذاهای برنجی و انواع خورشت‌ها استفاده می‌شود. خورشت هایی که در هر استان با توجه به ذائقه آن مکان پخته می‌شود و ادویه‌جاتی که در غذاها نیز به کار می‌رود با توجه به اقلیم و آب و هوا و سلیقه‌ی مردمان آن شهر است.

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

بعد از حدود ۴۵ دقيقه، برنج را در ظرف مورد نظر بكشيد و با دانه‌هاي انار و سبزي و پسته تزیين كنيد.
برای تهیه مرغ اناری كره را در تابه يا قابلمه‌اي آب کنید، موسير را خرد كنيد و در روغن تفت دهيد.
آب انار را همراه با شكر، آب و پوست ليموترش به موسير اضافه كنيد. حرارت را كم كنيد وقتی سس غلیظ شد نمك را اضافه كنيد و كنار بگذاريد.
پيازها را ورقه‌ورقه كنيد. حبه‌هاي سير را هم رنده کرده و در روغن تفت دهيد. پودر گلپر را هم اضافه كنيد.

طرز پخت انار پلو با مرغ

تكه‌هاي موسير و پوست ليمو را از آب انار جدا كنيد. آن را روي اجاق بگذاريد تا بجوشد، سپس دو قاشق كره اضافه كنيد و حرارت دهيد تا آب شود. اين مایه را به عنوان طعم‌دهنده با قلم‌مو ی آشپزی داخل شكم و روي پوست مرغ بماليد. نمك و فلفل هم بپاشيد، سپس داخل شكم مرغ را با پياز و سير پر كنيد.
مرغ درسته را در سيخ فر فرو كنيد و در فر با دماي ۱۸۰ درجه و مدت يك ساعت و ۱۰ دقيقه بپزيد. پس از آن ۲۰ دقيقه شعله بالاي فر (گريل) را روشن كنيد، سپس دما را به ۲۰۰ درجه برسانيد و همزمان با گريل كردن حرارت دهيد. يادتان باشد در اين مدت چند بار مرغ را با قلم‌موي آغشته به مخلوط آب انار طعم‌دار كنيد.

خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

پخت انار پلو پلو با مرغ انار پلو پلو ساده



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها