بنر  1

آموزش پخت مصلح پلو

8/اسفند/1400 آشپزی
بدون دیدگاه

آموزش پخت مصلح پلو :  برنج را آبكش كرده و در قابلمه می‌ریزیم و لابه‌لای برنج، ادویه می‌پاشیم. بعد از گرفتن عرق برنج، زعفران ساییده را با آبجوش دم كرده به همراه نصف لیوان آب گوشت یا آب ساده و سه تا چهار قاشق روغن روی سطح برنج می‌ریزیم و پلو را دم می‌كنیم.

مصلح پلو یکی از روش های پخت برنج ایرانی است که در کنار انواع غذاهای سنتی ایرانی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید. با توجه به اینکه برنج یکی از مهم‌ترین وعده های غذایی خانواده‌های ایرانی است در نتیجه طبخ غذا با برنج ایرانی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد . اگر قصد خرید برنج ایرانی دارید حتما از تخفیفات ویژه ما در فروشگاه برنج آرتا رایس بهرمند شوید.

  دستورپخت مصلح پلو

پیازها را با رنده ریز كرده و گوشت را با پیاز رنده‌شده، ادویه، نمك و فلفل مخلوط می‌نماییم. سپس از این مخلوط گلوله‌هایی به اندازه نارنگی برداشته و در دست گرد می‌کنیم و با انگشت سطح آن را سوراخ كرده و در تابه‌ای كه در آن روغن ریخته‌ایم سرخ می‌كنیم.
برنج را در قابلمه مخلوط كرده و در دیس می‌كشیم. بعد كمی برنج زعفرانی و كره آب‌كرده بر روی سطح پلو ریخته و شامی‌های سرخ‌شده را بر روی آن می‌چینیم. می‌توانیم تعدادی تخم‌مرغ را نیمرو كرده و به همراه شامی‌ها بر روی پلو چیده و سرو ‌نماییم.

خرید عمده برنج در زمان مناسب می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. قاعدتا خرید عمده برنج ایرانی در زمان جمع آوری محصول انجام می شود، زیرا در این فصل به دلیل حجم بالای عرضه، قیمت روز برنج ایرانی به کمترین حد خود می رسد.

منبع :

bit.ly

b2n.ir

برچسب ها

آموزش پخت مصلح پلو مصلح پلو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها