بنر  1

بهترین برنج برای سوشی کدام است؟

11/تیر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

بهترین برنج برای سوشی کدام است؟ در مورد سوشی، برنج 70 درصد و ماهی 30 درصد است». چیزی است که شما ممکن است آن را وسواس برنج بنامید. غلات بیشتر چیزی که در اینجا پیدا می کنید دانه متوسط ​​است، اما برنج سوشی باید دانه کوتاه باشد. همچنین اگر دانه ها خیلی دیر برداشت شوند، برنج زمانی که نیگیری را تشکیل می دهید خیلی خشک و ترک می خورد. برای همین، برنج جوانتر بهترین است. سوشی، البته، نهایت غذای ساده است: عمدتاً فقط برنج و یک تکه ماهی خام، به نظر می رسد که هر کسی با یک چاقو و یک دست کارآمد می تواند آن را درست کند. اما جزییات غیرممکن را در نظر بگیرید و آن را روی ماهی بکار ببرید - از کجا آمده است؟ بهترین برنج ایرانی برای تهیه سوشی کدام است؟ برای بهترین طعم، چه مدت باید قبل از سرو آن را پیر کنید؟ چه مدت باید آن را ماساژ دهید تا نرم شود، اما همچنان بافت داشته باشد؟ برای برجسته کردن طعم بخش های مختلف عضله، باید یک قطعه را از کجا و از چه زاویه ای برش دهید؟ از آنجایی که دما روی عطر تأثیر می گذارد، قبل از سرو، چقدر باید اجازه دهید ماهی در دست شما باشد؟ آیا با خرید برنج ایرانی ارزان کیفیت سوشی از بین می رود؟ چقدر ماهی را داخل برنج فشار می دهید تا لقمه ای درست شود که یکپارچگی داشته باشد اما متراکم نباشد؟ - و می بینید که کجا یک غذای ساده چندان ساده نیست.

با ما همراه باشید تا ببینیم بهترین برنج برای سوشی کدام است؟

بهترین برنج برای سوشی

کدام برنج برای سوشی مناسب است؟

هر عاشق سوشی می داند که برنج یکی از مواد مهم این غذای سنتی ژاپنی است.

و اگرچه ممکن است مشکل باشد، اما می توان سوشی خود را در خانه درست کرد. تنها چیزی که نیاز دارید ماهی خام یا هر نوع غذای دریایی دیگری به انتخاب خود و برنج (و هر ماده دیگری که در سوشی خود می خواهید) است.

وقتی صحبت از برنج می شود، آیا می دانید کدام برنج برای سوشی بهتر است؟ به طور سنتی، نوع خاصی از برنج وجود دارد که سرآشپزهای ژاپنی از آن برای سوشی استفاده می کنند و به آن برنج سوشی می گویند. این نوع برنج در واقع از برنج ژاپنی دانه کوتاه تهیه می شود. با این حال، اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، می توانید از انواع دیگر برنج مانند سرلاشه برنج شمال ، شکسته برنج و برنج قهوه ای برای تهیه سوشی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید عمده برنج به فروشگاه برنج آرتا رحیمی مراجعه کنید.

آیا می توانید از هر برنجی برای سوشی استفاده کنید؟

از نظر فنی، می توانید از انواع مختلف برنج برای سوشی خانگی خود استفاده کنید، اما قطعا طعم آن مانند برنج سوشی نخواهد بود.

یکی از ویژگی های اصلی برنج سوشی چسبندگی آن است که باعث می شود به ماهی و سایر مواد سوشی بچسبد. برنج سفید معمولی خیلی پف دار است، اما اگر آن را به روش خاصی بپزید و مواد مناسب را اضافه کنید، می توانید آن را چسبناک کنید.

برنج را با توجه به شکل آن می توان به سه دسته برنج دانه کوتاه، دانه متوسط ​​و دانه بلند تقسیم کرد.

به خاطر داشته باشید که فقط می توانید سوشی را از برنج دانه کوتاه تا دانه متوسط ​​تهیه کنید، اما برنج دانه کوتاه همیشه بهترین گزینه است. در برخی از دستور العمل های ژاپنی، برنج دانه متوسط ​​و دانه کوتاه را با هم مخلوط می کنند.

هر کاری که انجام می دهید، سعی نکنید سوشی را با برنج دانه بلند درست کنید. اگرچه برنج دانه بلند رایج ترین نوع برنج مورد استفاده در غذاهای ژاپنی است، اما برای سوشی استفاده نمی شود. این به این دلیل است که حاوی نشاسته کافی نیست که باعث چسبندگی برنج می شود.

بهترین برنج برای سوشی

بهترین نوع برنج برای سوشی

گاهی اوقات ممکن است سخت باشد که طعم غذا را مانند زمانی که آن را در رستوران امتحان کردید، درست کنید. همانطور که گفته شد، اگر مواد لازم را داشته باشید، می توانید طعم آن را بسیار نزدیک به اصل کنید.

متأسفانه، وقتی صحبت از سوشی به میان می آید، یافتن بهترین نوع برنج بسیار دشوار است و برخی از گونه های آن را فقط در ژاپن می توان یافت.

برنج ژاپنی

برنج ژاپنی که با نام دیگر برنج ژاپنیکا شناخته می شود، یکی از بهترین گونه های برنجی است که می توانید به دستور غذای سوشی خود اضافه کنید. این شامل برنج معمولی و برنج چسبناک است و هر دوی این سویه ها دانه کوتاه هستند.

برنج معمولی ژاپنی که در غیر این صورت اوروشیمای نامیده می شود، تقریباً در هر دستور غذای ژاپنی استفاده می شود. این نوع برنج دانه کوتاه است و آن را برای سوشی، توپ های برنج و دستور العمل های ژاپنی بی شمار دیگر ایده آل می کند.

برنج چسبناک ژاپنی

برنج چسبناک، که به نام موچیگوم شناخته می شود، بسیار چسبنده تر از برنج معمولی ژاپنی است، اما فقط برای تهیه شیرینی های سنتی ژاپنی مانند کیک موچی استفاده می شود.

یکی از مرغوب ترین سویه های برنج ژاپنی، برنج کوشیهیکاری است. متأسفانه، این برنج نیز یکی از گران‌ترین انواع برنج است، اما تقریباً در هر سوپرمارکت ژاپنی می‌توانید آن را پیدا کنید.

بهترین برنج برای سوشی

برنج سوشی

برخی از افراد تمایل دارند سوشی و برنج ژاپنی را با هم اشتباه بگیرند و برخی دیگر فکر می کنند که این دو گونه کاملا متفاوت از برنج هستند.

در حقیقت، برنج سوشی با بخارپز کردن و اضافه کردن سرکه به برنج ژاپنی درست می‌شود. به همین دلیل است که نام ژاپنی برنج سوشی sumeshi است که به عنوان "برنج سرکه" ترجمه شده است.

در حالی که برنج ژاپنی را می توان برای دستور العمل های مختلف ژاپنی استفاده کرد، برنج سوشی همانطور که از نامش پیداست فقط برای تهیه سوشی قابل استفاده است.

بهترین روش پخت برنج سوشی

اگر می خواهید برنج سنتی سوشی درست کنید، به برنج ژاپنی دانه کوتاه، سرکه، نمک و شکر نیاز دارید. وقتی برنج را چند بار شستید و آبکشی کردید، حدود 30 دقیقه خیس کنید.

برای تهیه برنج سوشی، پلوپز بهترین گزینه خواهد بود. اما اگر ندارید، همیشه می توانید از یک قابلمه معمولی استفاده کنید.

پس از پخته شدن برنج، باید آن را با سرکه، نمک و شکر مزه دار کنید. با افزودن هر سه این مواد، سوشی شما تعادل ایده آلی از طعم ترش، شور و شیرین خواهد داشت.

به یاد داشته باشید، برنج سوشی قرار است چسبناک باشد. اگر بیشتر از حد چسبنده بود، به این معنی است که ممکن است آن را بیش از حد پخته باشید.

برنج عنبربو خوزستان جایگرین برنج ژاپنی برای سوشی

اگر برنج ژاپنی پیدا نکردید، بهترین جایگزین استفاده از برنج عنبربو است. بر خلاف برنج سنتی ژاپنی که دانه کوتاه است، برنج کلروز دانه متوسط ​​است.

این سویه برنج در جنوب ایران کشت می‌شد و از سال گذشته در آنجا کشت می‌شد.

در واقع، برنج عنبربو در ایران به قدری محبوب است که اکثر رستوران های ژاپنی این گونه برنج را برای دستور پخت خود انتخاب می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از برنج عنبربو به عنوان نسخه غربی برنج اصیل ژاپنی یاد می کنند.

آشپزی با برنج عنبربو

از آنجایی که این سویه برنج تا حدودی طعم ملایمی دارد، برای سوشی و برای انواع دستور العمل ها استفاده می شود.

هنگامی که می خواهید آن را بپزید، بهتر است آن را بشویید و با آب بشویید. به این ترتیب تمام نشاسته اضافی شسته می شود. باید حدود 20 دقیقه آن را بپزید و بعد 10 دقیقه دیگر بگذارید تا دم بکشد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها